Інститут педагогіки в ЗМІ

Чи потрібен профстандарт директора школи? 19.11.2018 Чи потрібен профстандарт директора школи?

Під час освітнього фестивалю управлінської майстерності Kyiv EdFest провідний науковий співробітник відділу економіки та управління ЗСО Інституту педагогіки НАПН України, голова Асоціацій керівників шкіл України Олена Онаць представила колегам бачення базового стандарту керівника загальноосвітнього навчального закладу.

Загальноосвітня школа як активна соціально-педагогічна система 06.11.2018 Загальноосвітня школа як активна соціально-педагогічна система

У концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» закладено заходи щодо розвитку управлінського потенціалу об’єднаних територіальних громад у сфері освіти та забезпечення ефективного управління загальною середньою освітою задля сприяння реальної автономії школи.

Освіта на каналі «Культура». Психологія освіти 11.06.2018 Освіта на каналі «Культура». Психологія освіти

Особливості ЗНО цього року.

Управління новою українською школою 22.03.2018 Управління новою українською школою

Сучасний світ диктує свої зміни, відповідно до яких має змінюватися не лише суспільство, а й якісний підхід до освітнього процесу. З цією метою було започатковано реформування середньої освіти — «Нова українська школа». Щоб врахувати всі компоненти майбутніх змін у ЗСО, науковці створили дві концепції. Пропонуємо фахове порівняння концепцій від Міністерства освіти і науки України та НАПН України.

Організаційні механізми ГДУ: технологічні основи конструювання та принципи дії 12.03.2018 Організаційні механізми ГДУ: технологічні основи конструювання та принципи дії

Автори матеріалу переконані: щоб відповідати потребам демократичного суспільства і громадян, управління ЗНЗ має здійснюватися як громадсько-державне через науково обґрунтовані ефективні організаційні механізми й технології, які ліквідують державну монополію на освіту та сприятимуть перетворенню закладу з державної установи на соціальний інститут.

Організаційні механізми ГДУ: концептуальні засади 15.01.2018 Організаційні механізми ГДУ: концептуальні засади

На думку авторів дослідження, громадсько-державне управління — це ключова умова якісно нового, стабільного функціонування освіти й інноваційного розвитку ЗНЗ. Адже освіта є стратегічним ресурсом соціально-економічного та культурного розвитку держави, забезпечення її національних інтересів, особистісного розвитку кожної людини відповідно до вимог демократичного суспільства.

Звітує Інститут педагогіки 07.12.2017 Звітує Інститут педагогіки

19 жовтня 2017 року відбулося засідання Президії НАПН України, на якому розглядалося питання про наукову та науково-організаційну діяльність Інституту педагогіки НАПН України за 2013-2017 рр. та перспективи його розвитку. Із доповіддю виступив директор Інституту, член-кореспондент НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, О.М. Топузов.

Феномен ДГУ та ГДУ в освіті України 04.12.2017 Феномен ДГУ та ГДУ в освіті України

У матеріалі розкрито сутність феноменів державно-громадського та громадсько-державного управління загальноосвітнім навчальним закладом, організаційних механізмів громадсько-державного управління, висвітлено генезис поглядів учених щодо цих феноменів, проаналізовано стан використання організаційних механізмів на практиці.

Якість і економіка освіти: обмін досвідом 15.11.2017 Якість і економіка освіти: обмін досвідом

Днями в Києві відбулася друга Міжнародна науково-практична школа під назвою «Якість і економіка освіти», перше засідання якої провели у Мінську. В роботі Школи взяли участь представники її засновників: наукові співробітники Інституту педагогіки НАПН України, Асоціації керівників шкіл, Національного інституту освіти Республіки Білорусь і запрошені керівники закладів освіти України. Теми, які обговорювалися під час заходу, є актуальними для освітніх систем обох країн, бо йдеться, власне, про їх найважливіші складові – фінансування освіти й оцінку її якості.

Оновлення змісту: предмети мовно- літературної галузі 25.09.2017 Оновлення змісту: предмети мовно- літературної галузі

Під час серпневих веб-конференцій, що проводили науковці Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України, зокрема, йшлося про ключові питання оновлення змісту навчання предметів мовно-літературної галузі. Про це розповів Микола ГОЛОВКО, заступник директора з наукової роботи Інституту педагогіки НАПН.

Ключові питання оновлення змісту навчання 25.09.2017 Ключові питання оновлення змісту навчання

Цьогорічні серпневі веб-конференції, що проводили науковці Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України для вчителів з циклу предметів математичного, природничого та технологічного спрямування, відбувалися під знаком оновлення навчальних програм. Про головне розповідає Тетяна ЗАСЄКІНА, заступник директора з науково-експериментальної роботи Інституту педагогіки НАПН.

Тенденції розвитку і зміни в освіті 25.09.2017 Тенденції розвитку і зміни в освіті

Національна академія педагогічних наук України провела традиційні серпневі веб-конференції для вчителів у режимі онлайн-трансляції. Під час цих заходів були представлені методичні рекомендації, підготовлені спільно МОН і НАПН України, щодо реалізації концепції Нової української школи, оновлені навчальні програми для 5-9 класів, надано коментарі до змісту нових підручників, що впроваджуються цього навчального року. Пропонуємо увазі читачів виступи президента НАПН Василя КРЕМЕНЯ і віце-президента, директора Інституту педагогіки НАПН Олега Т0ПУ30ВА.

Новітні розробки НАПН України, перевірені часом 11.09.2017 Новітні розробки НАПН України, перевірені часом

У публікації представлено інноваційні розробки наукового колективу відділу економіки та управління ЗСО, які з 2000 року впроваджені педагогічними колективами експериментальних майданчиків Всеукраїнського рівня та сприяли формуванню інноваційної людини культури ХХІ століття.

04.09.2017 Тенденції управління закладами освіти

У статті розглянуто проблему адекватності й залежності визначених законодавчо-правових і концептуальних засад управління у сфері освіти реаліям їх упровадження у практику управління та їх відповідності сучасному етапу розвитку інформаційного суспільства. Подано аналіз стану державно-громадського управління закладами освіти, вибору й реалізації форм, методів, засобів, механізмів у практиці управлінської діяльності за результатами експертного оцінювання керівників різних щаблів вертикальної ієрархії сфери освіти.

Репортаж  «Творча команда скликає друзів» 25.08.2017 Репортаж «Творча команда скликає друзів»
ІІ Міжнародна школа «Академія педагогічної творчості».

Наприкінці червня дружня та креативна команда Миколаївської спеціалізованої школи «Академія дитячої творчості» збирала талановитих і неординарних дітей на Міжнародному фестивалі «Золотий лелека», щоб відкрити нові зірочки й відсвяткувати 20 річний ювілей. Відповідальна місія в цей час була й у представників освітянської ниви, які в рамках фестивалю завітали на майстер-класи ІІ Міжнародної школи «Академія педагогічної творчості».

18.07.2017 Аргумент День. Кожен знайде свій аргумент

18 липня 2017 року на Радіо "Ера-фм"сайт: www.eramedia.com.ua відбулася інформаційно-аналітична програма «Аргумент День. Кожен знайде свій аргумент», на якій обговорювалися питання специфіки вищої освіти у Франції, а також порівняння підготовки керівних управлінських кадрів у Франції та в Україні.

Про Міжнародну науково-практичну конференцію  "Проблеми сучасного підручника" 18 травня 2017 01.07.2017 Про Міжнародну науково-практичну конференцію "Проблеми сучасного підручника" 18 травня 2017

До Дня науки в Інституті педагогіки НАПН України 18 травня 2017 року відбулась Міжнародна науково-практична конференція «Проблеми сучасного підручника», у якій взяли участь вчені, науково-педагогічні та педагогічні працівники, докторанти, аспіранти, здобувачі, видавці навчальної літератури.

Олена Онаць у  програмі "Соціум" 04.04.2017 Олена Онаць у програмі "Соціум"

Як правильно вибрати школу, щоб дитині було цікаво до неї ходити?

02.02.2017 Управління новою українською школою

Сучасний світ диктує свої зміни, відповідно до яких має змінюватися не лише суспільство, а й якісний підхід до освітнього процесу. З цією метою було започатковано реформування середньої освіти — «Нова українська школа». Щоб врахувати всі компоненти майбутніх змін у ЗСО, науковці створили дві концепції. Пропонуємо фахове порівняння концепцій від Міністерства освіти і науки України та НАПН України.

Інклюзивна освіта 01.02.2017 Інклюзивна освіта

Інклюзивна освіта – це умова сучасності. Але добре все починати, коли є в кого повчитися. Проте трапляються випадки, що на шляху до успішного упровадження нових освітніх ідей необхідно подолати безліч перепон. І тут у пригоді стануть люди, які розуміють необхідність і користь таких нововведень – колектив, батьки, громадськість.