Інститут педагогіки в ЗМІ

Якість і економіка освіти: обмін досвідом 15.11.2017 Якість і економіка освіти: обмін досвідом

Днями в Києві відбулася друга Міжнародна науково-практична школа під назвою «Якість і економіка освіти», перше засідання якої провели у Мінську. В роботі Школи взяли участь представники її засновників: наукові співробітники Інституту педагогіки НАПН України, Асоціації керівників шкіл, Національного інституту освіти Республіки Білорусь і запрошені керівники закладів освіти України. Теми, які обговорювалися під час заходу, є актуальними для освітніх систем обох країн, бо йдеться, власне, про їх найважливіші складові – фінансування освіти й оцінку її якості.

Оновлення змісту: предмети мовно- літературної галузі 25.09.2017 Оновлення змісту: предмети мовно- літературної галузі

Під час серпневих веб-конференцій, що проводили науковці Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України, зокрема, йшлося про ключові питання оновлення змісту навчання предметів мовно-літературної галузі. Про це розповів Микола ГОЛОВКО, заступник директора з наукової роботи Інституту педагогіки НАПН.

Ключові питання оновлення змісту навчання 25.09.2017 Ключові питання оновлення змісту навчання

Цьогорічні серпневі веб-конференції, що проводили науковці Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України для вчителів з циклу предметів математичного, природничого та технологічного спрямування, відбувалися під знаком оновлення навчальних програм. Про головне розповідає Тетяна ЗАСЄКІНА, заступник директора з науково-експериментальної роботи Інституту педагогіки НАПН.

Тенденції розвитку і зміни в освіті 25.09.2017 Тенденції розвитку і зміни в освіті

Національна академія педагогічних наук України провела традиційні серпневі веб-конференції для вчителів у режимі онлайн-трансляції. Під час цих заходів були представлені методичні рекомендації, підготовлені спільно МОН і НАПН України, щодо реалізації концепції Нової української школи, оновлені навчальні програми для 5-9 класів, надано коментарі до змісту нових підручників, що впроваджуються цього навчального року. Пропонуємо увазі читачів виступи президента НАПН Василя КРЕМЕНЯ і віце-президента, директора Інституту педагогіки НАПН Олега Т0ПУ30ВА.

Новітні розробки НАПН України, перевірені часом 11.09.2017 Новітні розробки НАПН України, перевірені часом

У публікації представлено інноваційні розробки наукового колективу відділу економіки та управління ЗСО, які з 2000 року впроваджені педагогічними колективами експериментальних майданчиків Всеукраїнського рівня та сприяли формуванню інноваційної людини культури ХХІ століття.

Про Міжнародну науково-практичну конференцію  "Проблеми сучасного підручника" 18 травня 2017 01.07.2017 Про Міжнародну науково-практичну конференцію "Проблеми сучасного підручника" 18 травня 2017

До Дня науки в Інституті педагогіки НАПН України 18 травня 2017 року відбулась Міжнародна науково-практична конференція «Проблеми сучасного підручника», у якій взяли участь вчені, науково-педагогічні та педагогічні працівники, докторанти, аспіранти, здобувачі, видавці навчальної літератури.

Олена Онаць у  програмі "Соціум" 04.04.2017 Олена Онаць у програмі "Соціум"

Як правильно вибрати школу, щоб дитині було цікаво до неї ходити?

Інклюзивна освіта 01.02.2017 Інклюзивна освіта

Інклюзивна освіта – це умова сучасності. Але добре все починати, коли є в кого повчитися. Проте трапляються випадки, що на шляху до успішного упровадження нових освітніх ідей необхідно подолати безліч перепон. І тут у пригоді стануть люди, які розуміють необхідність і користь таких нововведень – колектив, батьки, громадськість.

Репортаж: Засідання клубу  «Директор школи» 01.02.2017 Репортаж: Засідання клубу «Директор школи»

На початку жовтня в актовій залі Інституту педагогіки НАПН України відбулася чергова зустріч керівників навчальних закладів із різних регіонів країни. Цього разу тема засідання членів клубу «Директор школи» та Координаційної ради АКШУ була означена такою – «Інноваційні технології управління новою школою в Україні».

Інститут педагогіки НАПН України: 90 – річна історія розвитку управлінського підрозділу 01.02.2017 Інститут педагогіки НАПН України: 90 – річна історія розвитку управлінського підрозділу

У статті розглянуто ретроспективу розвитку управлінського підрозділу в органіграмі Інституту педагогіки, окреслено напрями дослідної діяльності, проблематику, наукові завдання та практичні результати, представлено кадровий склад управлінських підрозділів у персоналіях.

Міжкультурна освіта в школі 30.01.2017 Міжкультурна освіта в школі

Авторський курс «Міжкультурна освіта в школі» спрямований на розвиток та реалізацію стратегій управління культурою в освітніх організаціях, на знання та дотримання законодавства відповідно до європейських стандартів, а також опанування керівниками шкіл основ менеджменту культури

Нова школа : місія здійсненна 14.11.2016 Нова школа : місія здійсненна

Якою буде нова українська школа? Які виклики стоять перед директорами опорних шкіл і наскільки успішно вони з ними справляються? Як відбувається управління фінансово-економічною діяльністю школи в нових умовах? Ці та багато інших питань обговорювали учасники пленарного засідання Всеукраїнського клубу «Директор школи», які днями зібрались у Києві.

Олег Топузов: Компетентнісний підхід – стрижень наукових інновацій у навчанні 16.08.2016 Олег Топузов: Компетентнісний підхід – стрижень наукових інновацій у навчанні

Початок навчального року – це завжди очікування чогось нового. Нові плани, перспективи, зміни, сподівання на краще. І 2016-2017 навчальний рік не став винятком. Найбільше змін зазнала початкова школа – відбулось розвантаження навчальних програм з усіх предметів. Науковці відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України долучились до цієї роботи на етапі опрацювання оновлених програм після внесення слушних пропозицій, висловлених під час їх обговорення в онлайн-режимі.

Олена Онаць: Джерело активності - стаття в "Освіті України" 03.06.2016 Олена Онаць: Джерело активності - стаття в "Освіті України"

Нині, коли в країні тривають процеси децентралізації, усе більше уваги приділяється важливості громадсько-державного управління. Але треба розуміти, що лише директивно, наказом «згори» зробити це практично неможливо. Одним зі способів ввести суспільно значущу формулу управління «знизу» є впровадження моделей громадсько-активної школи.

Кременчуцьких педагогів навчать виховувати фахівців-практиків 13.04.2016 Кременчуцьких педагогів навчать виховувати фахівців-практиків

На базі гімназії № 5 пройшла Всеукраїнська науково-практична конференція. У конференції взяли участь професори і вчені з усієї України. Йшлося і про методи навчання без обов’язкових домашніх завдань, і про наукову орієнтацію освіти вже в початковій школі. Обговорювали педагоги навіть тему космізації знань.

Автономія школи: бажання і велика витримка 04.04.2016 Автономія школи: бажання і велика витримка

Учасники Всеукраїнського клубу «Директор школи» зустрічаються раз на квартал. Темою кожного засідання стає найбільш актуальне питання, яке жваво обговорюють освітяни. Сьогодні ж на часі – автономія закладів освіти. Її принципи закріплюються на законодавчому рівні, зокрема прописані у законопроекті «Про освіту».

Олена Онаць: «Директор школи — менеджер і лідер» 04.04.2016 Олена Онаць: «Директор школи — менеджер і лідер»

Загальна середня освіта є основою системи освіти, а директор школи постає ключовою фігурою у здійсненні освітніх реформ. Ми переконані, що саме він є основним провідником і транслятором модернізації освіти та впровадження реформ у щоденну діяльність школи: вмотивовує і підтримує усі ініціативи учнів як головних дійових осіб у класі та у школі, стимулює і надихає вчителів у наданні якісної освіти, створює комфортне освітньо-культурне середовище для реалізації запитів учнів, батьків, громади.

І розподілення відповідальності 04.04.2016 І розподілення відповідальності

На парламентських слуханнях розглядається важливе питання для кожної людини щодо реалізації її конституційного права на одержання якісної освіти європейського ґатунку. Без модернізації управління в освіті неможливо здійснити будь-яку галузеву реформу, і в освіті також. Зупинюся на основних законодавчих моментах реформування управління закладами освіти в загальній середній освіті та його правовому забезпеченні.

Олег Топузов: Оцінити компетентності учня 01.03.2016 Олег Топузов: Оцінити компетентності учня

Про один із потужних ресурсів модернізації загальної середньої освіти – компетентнісний освітній підхід – розповідає директор Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України Олег Топузов.

Людмила Калініна: «Управління закладами освіти в контексті законодавчих змін» 15.01.2016 Людмила Калініна: «Управління закладами освіти в контексті законодавчих змін»

На парламентських слуханнях «Правове забезпечення реформи освіти в Україні» 9 грудня 2015 року розглядалося важливе питання щодо реалізації конституційного права громадян на одержання якісної освіти європейського ґатунку. Учасниками парламентських слухань обговорювався доопрацьований проект закону України «Про освіту» (обсяг 56 сторінок), зареєстрований в «Секторі реєстрації законопроектів» за номером 3491 від 19.11.2015 р. Утім складається враження, що все-таки не відбулося остаточного узгодження ключових засадничих положень розробниками двох законопроектів, які наявні в законодавчому дискурсі і, звісно, не відбулося узагальнення консолідованого змісту законопроекту.