Інститут педагогіки в ЗМІ

Олена Онаць у  програмі "Соціум" 04.04.2017 Олена Онаць у програмі "Соціум"

Як правильно вибрати школу, щоб дитині було цікаво до неї ходити?

Інклюзивна освіта 01.02.2017 Інклюзивна освіта

Інклюзивна освіта – це умова сучасності. Але добре все починати, коли є в кого повчитися. Проте трапляються випадки, що на шляху до успішного упровадження нових освітніх ідей необхідно подолати безліч перепон. І тут у пригоді стануть люди, які розуміють необхідність і користь таких нововведень – колектив, батьки, громадськість.

Репортаж: Засідання клубу  «Директор школи» 01.02.2017 Репортаж: Засідання клубу «Директор школи»

На початку жовтня в актовій залі Інституту педагогіки НАПН України відбулася чергова зустріч керівників навчальних закладів із різних регіонів країни. Цього разу тема засідання членів клубу «Директор школи» та Координаційної ради АКШУ була означена такою – «Інноваційні технології управління новою школою в Україні».

Інститут педагогіки НАПН України: 90 – річна історія розвитку управлінського підрозділу 01.02.2017 Інститут педагогіки НАПН України: 90 – річна історія розвитку управлінського підрозділу

У статті розглянуто ретроспективу розвитку управлінського підрозділу в органіграмі Інституту педагогіки, окреслено напрями дослідної діяльності, проблематику, наукові завдання та практичні результати, представлено кадровий склад управлінських підрозділів у персоналіях.

Міжкультурна освіта в школі 30.01.2017 Міжкультурна освіта в школі

Авторський курс «Міжкультурна освіта в школі» спрямований на розвиток та реалізацію стратегій управління культурою в освітніх організаціях, на знання та дотримання законодавства відповідно до європейських стандартів, а також опанування керівниками шкіл основ менеджменту культури

Нова школа : місія здійсненна 14.11.2016 Нова школа : місія здійсненна

Якою буде нова українська школа? Які виклики стоять перед директорами опорних шкіл і наскільки успішно вони з ними справляються? Як відбувається управління фінансово-економічною діяльністю школи в нових умовах? Ці та багато інших питань обговорювали учасники пленарного засідання Всеукраїнського клубу «Директор школи», які днями зібрались у Києві.

Олег Топузов: Компетентнісний підхід – стрижень наукових інновацій у навчанні 16.08.2016 Олег Топузов: Компетентнісний підхід – стрижень наукових інновацій у навчанні

Початок навчального року – це завжди очікування чогось нового. Нові плани, перспективи, зміни, сподівання на краще. І 2016-2017 навчальний рік не став винятком. Найбільше змін зазнала початкова школа – відбулось розвантаження навчальних програм з усіх предметів. Науковці відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України долучились до цієї роботи на етапі опрацювання оновлених програм після внесення слушних пропозицій, висловлених під час їх обговорення в онлайн-режимі.

Олена Онаць: Джерело активності - стаття в "Освіті України" 03.06.2016 Олена Онаць: Джерело активності - стаття в "Освіті України"

Нині, коли в країні тривають процеси децентралізації, усе більше уваги приділяється важливості громадсько-державного управління. Але треба розуміти, що лише директивно, наказом «згори» зробити це практично неможливо. Одним зі способів ввести суспільно значущу формулу управління «знизу» є впровадження моделей громадсько-активної школи.

Кременчуцьких педагогів навчать виховувати фахівців-практиків 13.04.2016 Кременчуцьких педагогів навчать виховувати фахівців-практиків

На базі гімназії № 5 пройшла Всеукраїнська науково-практична конференція. У конференції взяли участь професори і вчені з усієї України. Йшлося і про методи навчання без обов’язкових домашніх завдань, і про наукову орієнтацію освіти вже в початковій школі. Обговорювали педагоги навіть тему космізації знань.

Автономія школи: бажання і велика витримка 04.04.2016 Автономія школи: бажання і велика витримка

Учасники Всеукраїнського клубу «Директор школи» зустрічаються раз на квартал. Темою кожного засідання стає найбільш актуальне питання, яке жваво обговорюють освітяни. Сьогодні ж на часі – автономія закладів освіти. Її принципи закріплюються на законодавчому рівні, зокрема прописані у законопроекті «Про освіту».

Олена Онаць: «Директор школи — менеджер і лідер» 04.04.2016 Олена Онаць: «Директор школи — менеджер і лідер»

Загальна середня освіта є основою системи освіти, а директор школи постає ключовою фігурою у здійсненні освітніх реформ. Ми переконані, що саме він є основним провідником і транслятором модернізації освіти та впровадження реформ у щоденну діяльність школи: вмотивовує і підтримує усі ініціативи учнів як головних дійових осіб у класі та у школі, стимулює і надихає вчителів у наданні якісної освіти, створює комфортне освітньо-культурне середовище для реалізації запитів учнів, батьків, громади.

І розподілення відповідальності 04.04.2016 І розподілення відповідальності

На парламентських слуханнях розглядається важливе питання для кожної людини щодо реалізації її конституційного права на одержання якісної освіти європейського ґатунку. Без модернізації управління в освіті неможливо здійснити будь-яку галузеву реформу, і в освіті також. Зупинюся на основних законодавчих моментах реформування управління закладами освіти в загальній середній освіті та його правовому забезпеченні.

Олег Топузов: Оцінити компетентності учня 01.03.2016 Олег Топузов: Оцінити компетентності учня

Про один із потужних ресурсів модернізації загальної середньої освіти – компетентнісний освітній підхід – розповідає директор Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України Олег Топузов.

Людмила Калініна: «Управління закладами освіти в контексті законодавчих змін» 15.01.2016 Людмила Калініна: «Управління закладами освіти в контексті законодавчих змін»

На парламентських слуханнях «Правове забезпечення реформи освіти в Україні» 9 грудня 2015 року розглядалося важливе питання щодо реалізації конституційного права громадян на одержання якісної освіти європейського ґатунку. Учасниками парламентських слухань обговорювався доопрацьований проект закону України «Про освіту» (обсяг 56 сторінок), зареєстрований в «Секторі реєстрації законопроектів» за номером 3491 від 19.11.2015 р. Утім складається враження, що все-таки не відбулося остаточного узгодження ключових засадничих положень розробниками двох законопроектів, які наявні в законодавчому дискурсі і, звісно, не відбулося узагальнення консолідованого змісту законопроекту.

Кодувати за «Котигорошком» 04.11.2015 Кодувати за «Котигорошком»

Рекомендації з різних предметів підготували науковці Національної академії педагогічних наук, зокрема Інституту педагогіки. Про особливості навчально-виховного процесу з інформатики у 2015–2016 навчальному році під час веб-конференції вчителям розповіли співробітники відділу математичної та інформатичної освіти інституту.

Людмила Калініна: «Сучасність потребує вільної духом людини і демократичної школи» 20.09.2015 Людмила Калініна: «Сучасність потребує вільної духом людини і демократичної школи»

Не так давно Міністерство освіти і науки України презентувало базовий законопроект «Про освіту», який продовжують обговорювати і знаходити в ньому як переваги, так і недоліки. Сподіваємося, що переваг виявиться більше і реформа освіти буде вдалою. Тому висловити свою думку щодо законопроекту ми попросили завідувачку відділу економіки та управління загальною середньою освітою Інституту педагогіки НАПН України Людмилу Калініну.

Олег Топузов, Людмила Калініна «Експериментальний майданчик Всеукраїнського рівня. Авторська школа Ганни Матвєєвої» 08.09.2015 Олег Топузов, Людмила Калініна «Експериментальний майданчик Всеукраїнського рівня. Авторська школа Ганни Матвєєвої»

У статті наведено генезис розвитку авторської школи — спеціалізованої школи І—III ступенів мистецтв і прикладних ремесел «Академія дитячої творчості» Ганни Матвєєвої як соціокультурного феномена в освітній системі Миколаївщини, результати експериментальної роботи майданчика Всеукраїнського рівня з теми «Розвиток художньо-творчого мислення особистості засобами взаємодії різних видів мистецтв і прикладних ремесел» та управлінського складника за напрямом «Управління розвитком освіти».

Юрій Мальований: "Щоби 12-річна школа була успішною" 08.07.2015 Юрій Мальований: "Щоби 12-річна школа була успішною"

Загальноосвітня школа на порозі нових змін. Проектом базового закону про освіту передбачено, що вона буде дванадцятирічною. Цілком виправданий, необхідний крок, суголосний світовим тенденціям розвитку загальної середньої освіти, а також зумовлений нинішними вітчизняними шкільними реаліями.

Стан i перспективи впровадження iнформатизації освiти 01.07.2015 Стан i перспективи впровадження iнформатизації освiти

Iнтерв'ю з Людмилою Миколаївною Калiнiною, головою науково-методичної кoмiciї з iнформатизації закладiв освiти Мiнiстерства освiти i науки України, завiдувачкою лабораторії управлiння освiтнiми закладами Iнституту педагогiки НАПН України, доктором педагогiчних наук, професором

Олег Топузов: "Педагогічні інновації: від теорії до практики" 18.06.2015 Олег Топузов: "Педагогічні інновації: від теорії до практики"

Бесіда з директором Інституту педагогіки НАПН України, доктором педагогічних наук, професором, Заслуженим діячем науки і техніки України Олегом Михайловичем Топузовим присвячена педагогічним інноваціям.