Crossref Member Badge

Засідання Всеукраїнського клубу «Директор школи» на тему: «Роль керівника – лідера у впровадженні демократичних процедур управління та організаційних механізмів державно-громадського врядування»

Засідання Всеукраїнського клубу «Директор школи» на тему: «Роль керівника – лідера у впровадженні демократичних процедур управління та організаційних механізмів державно-громадського врядування» 20.04.2014

11 квітня 2014 року у Київському міському будинку учителя відбулося засідання Всеукраїнського клубу «Директор школи». У засіданні прийняли участь 48 осіб. З них: співробітників Інституту педагогіки НАПН України - 4 (1 доктор наук,1 кандидат наук, 2 - наукові співробітники); 1 представник МОН, 3 представники інституту суспільства, 2 представники Інституту психології, 1 представник Університету менеджменту, 1 представник Київського інституту ринкових відносин, 10 заступників керівників ЗНЗ, 1 представник департаменту освіти і науки Миколаївської ОДА, 2 начальники відділів освіти, 23 керівники ЗНЗ.

Організатори: Асоціація керівників шкіл України, Інститут педагогіки НАПН України, Редакція газети «Директор школи», Інститут суспільства КПУ імені Бориса Грінченка, Київський будинок учителя, Інститут психології НАПН України.

Тема засідання: «Роль керівника – лідера у впровадженні демократичних процедур управління та організаційних механізмів державно-громадського врядування».

Мета заходу: Визначення ролі керівника-лідера у впровадженні демократичних процедур управління, впливу організаційних механізмів державно-громадського чи громадсько-державного врядування в управлінні ЗНЗ та реалізації демократичного стилю керівництва лідера школи.

З доповіддю виступили:

«Організаційні механізми демократичного стилю керівництва лідера школи» - кандидат педагогічних наук, президент АКШУ, старший науковий співробітник лабораторії управління освітніми закладами Онаць Олена Миколаївна;

«Освіта для лідерства» - кандидат наук з державного управління, директор Інституту суспільства Київського університету імені Бориса Грінченка Линьок Костянтин Олександрович.

Змістовною була робота в творчих групах. Міні-тренінг «Партнерство директора-лідера з учнівським самоврядуванням» провела заступник директора департаменту освіти і науки Миколаївської ОДА Каськова Ганна Миколаївна; управлінський дискурс «Управлінське консультування та супервізія розвитку організаційної культури керівника ЗНЗ» проводила кандидат педагогічних наук, професор кафедри управління навчальними закладами та педагогіки вищої школи Інституту менеджменту та психології Тимошко Ганна Миколаївна; майстер – клас «Переосмислення майбутнього у період змін як можливість формування лідерства служіння» -- старший викладач кафедри менеджменту і адміністрування Київського університету ринкових відносин Канафоцька Галина Павлівна.

Експертами панельної дискусії виступили: Карамушка Людмила Миколаївна, завідуюча лабораторією Інституту психології НАПН України, доктор психологічних наук, професор, член-кореспондент НАПН, президент Української асоціації організаційних психологів та психологів праці; Каськова Анна Леонідівна, заступник директора департаменту освіти, науки та молоді Миколаївської ОДА; Таранік-Ткачук Катерина Валеріївна, начальник відділу експериментальної педагогіки та управління освітою МОН України, кандидат педагогічних наук; Козіна Ірина Петрівна, віце-президент АКШУ, член правління Європейської асоціації керівників шкіл(ESHA), заслужений працівник освіти України.

Модератор — Онаць О. М.

Проблеми, які обговорювалися: Для чого керівнику ЗНЗ необхідно бути лідером? Як сприяє впровадженню демократичних процедур управління проектами? Які Ви знаєте організаційні механізми державно-громадського чи громадсько-державного управління? Які зміни потрібні сучасній школі; Якою має бути Концепція профільного навчання. Роль організаційної культури в підвищенні професійної компетентності керівника. Чи можна навчитися лідерству? Впровадження змін; організаційні механізми демократичного стилю керівництва лідера школи; управлінське консультування та супервізія розвитку організаційної культури керівника ЗНЗ; партнерство директора-лідера з учнівським самоврядуванням; переосмислення майбутнього у період змін як можливість формування лідерства служіння.

Результати. За матеріалами засідання Клубу учасники отримали методичні рекомендації з обговорюваних питань, матеріали майстер-класу і тренінгу, презентації доповідей та виступів. Учасники Клубу удосконалили свої знання щодо організаційних механізмів громадсько-державного та державно-громадського управління ЗНЗ і прийшли до спільного висновку: обидві форми можуть бути ефективними і багато чого залежить від шкільного керівника-лідера.

ПЕРЕГЛЯНУТИ ФОТО


Повернення до списку