Crossref Member Badge

Круглий стіл Інституту педагогіки НАПН України “Профільна школа: сучасний стан і перспективи розвитку”.

Круглий стіл Інституту педагогіки НАПН України “Профільна школа: сучасний стан і перспективи розвитку”. 04.11.2014

21 жовтня 2014 року у рамках IV Міжнародного форуму «Інноватика в сучасній освіті» пройшов круглий стіл Інституту педагогіки НАПН України “Профільна школа: сучасний стан і перспективи розвитку”. Головним доповідачем на заході був Ляшенко Олександр Іванович, д.п.н., професор, дійсний член НАПН України, академік-секретар Відділення загальної середньої освіти НАПН України. Активну участь у обговоренні взяли представники НАПН України та її структурних підрозділів: Мальований Юрій Іванович, к.п.н., с.н.с., учений секретар Відділення загальної середньої освіти НАПН України, член-кореспондент НАПН України; Засєкіна Тетяна Миколаївна, к.п.н., с.н.с., заступник директора з науково-експериментальної роботи Інституту педагогіки НАПН України; Мелешко Віра Василівна, к.п.н., с.н.с., завідувач лабораторії сільської школи Інституту педагогіки НАПН України; Доротюк Валентина Іванівна, к.п.н., с.н.с., завідувач лабораторії профільного навчання Інституту педагогіки НАПН України. Серед запрошених учасників були освітяни з різних регіонів України, представники навчальних закладів, що впроваджують профільне навчання. Зокрема активну участь у роботі прийняли: Паращенко Людмила Іванівна, к.п.н., доцент, директор Київського ліцею бізнесу, доктор наук з державного управління; Місевич Богдан Володимирович, директор Семенівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Обухівського району Київської області; Піщалковська Марина Костянтинівна - директор спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням англійської та італійської мов №130 імені Данте Аліг'єрі міста Києва, кандидат педагогічних наук; Пушкарьова Тетяна Едуардівна, директор Скандинавської гімназії м. Києва, кандидат педагогічних наук; Тарасюк Людмила Василівна - директор ліцею №32 міста Чернігова, кандидат педагогічних наук; Михайлова Стелла Євгенівна, директор Боярської ЗОШ І_ІІІ ст. Києво-Святошинського району Київської обл.; Паливода Інна Павлівна, завідувач науково-методичним центром управління освіти і науки Білоцерківської міської ради.

Ляшенко Олександр Іванович доповів про стан профільної освіти та перспективи модернізації старшої шкільної ланки. Особливий інтерес у присутніх викликало обговорення нової редакції «Концепції профільного навчання в старшій школі». Головними відмінностями цієї концепції від попередніх є те, що кожна школа зможе планувати профіль навчання самостійно із запропонованого переліку базових і профільних предметів, курсів за вибором (спеціальних курсів та факультативів). Передбачається, що співвідношення між профільними і непрофільними предметами буде 50:50, на відміну від існуючого стану, де профільне навчання переобтяжене загальноосвітніми предметами, на вивчення яких, як правило, відводиться по 0,5 або 1 год. на тиждень. У перспективі і відмова від так званого універсального або загальноосвітнього профілю. Старша школа має бути тільки профільною. При цьому передбачається профільність у двох напрямках: академічна, що спрямована на здобуття учнями освіти для подальшого навчання у вищих навчальних закладах, або професійна – здобувши яку, учні можуть опанувати певну спеціальність.

Доповідачі та присутні поділилися власним досвідом та баченням щодо можливих шляхів модернізації профільного навчання. Результатом проведення масового заходу стало виокремлення найбільш значущих проблем впровадження профільного навчання в старшій школі та домовленість про спільну роботу у напрямку їх подолання.

ПЕРЕГЛЯНУТИ ФОТО


Повернення до списку