Crossref Member Badge

Мультилінгвальна освіта в Україні: досвід, методологія, перспективи

Мультилінгвальна освіта в Україні: досвід, методологія, перспективи 27.01.2015

 22–23 січня 2015 року у м. Києві відбулась конференція «Мультилінгвальна освіта в Україні: досвід, методологія та перспективи».

Організатори конференції: Румунський інститутом миру (PATRIR) за організаційної підтримки Міністерства освіти і науки України та за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ Фінляндії.

Мета заходу: представлення різних моделей, змісту, методик, досвіду впровадження мультилінгвальної освіти у Фінляндії, Латвії та її елементів в Україні; аналіз контексту та можливостей для мультилінгвальної імплементації в українській системі освіти; визначення подальших кроків у розробці освітніх курсів з огляду на мультилінгвальний підхід у різних регіонах України.

У роботі конференції взяли активну учать науковці відділу навчання мов національних меншин та зарубіжної літератури – Першукова Оксана Олексіївна, докторант, к.пед.н., Бакуліна Наталія Валеріївна, старший науковий співробітник, к.пед.н. та відділу економіки та управління загальною середньою освітою – О.М.Онаць старший науковий співробітник, к.пед.н.

На конференції були присутні директор і спеціалісти Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України, методисти, вчителі, науковці – представники Закарпаття, Буковини, Одещини, Криму та м. Києва.

Модератором конференції була Андра Танасе, виконавчий директор Румунського інституту миру (PATRIR), керівник проекту мультилінгвальної освіти.

Робота конференції здійснювалась у різних форматах – презентаціях, експертних панелях, обговореннях заявлених проблем у групах та у загальному колі.

Так, Катерина Протасова, професор російської мови та літератури Гельсінського Університету, Фінляндія, доповіла про особливості мовної політики та мовну освіту Фінляндії.

Лігіта Грігуле, методист факультету педагогіки, психології та мистецтв, Латвійського Університету, Латвія, презентувала різні методики мультилінгвальної освіти в Латвії, Грузії, європейських країнах.

Юлія Тищенко, голова Ради правління Українського незалежного центру політичних досліджень, м. Київ, Україна, виступила з презентацією «Мультилінгвальна освіта: завдання інтеграції».

Юсуф Куркчі, директор Інституту соціальних досліджень, м. Сімферополь, Україна, виступив з доповіддю «Перспективи мультилінгвальної освіти в Криму» та презентував результати дослідження «Кримський діалог».

У результаті спільного обговорення та роботи груп було представлено як існуючі ресурси та можливості впровадження мультилінгвальної освіти, так і наявні проблеми та виклики. Учасники конференції обговорили подальші кроки розвитку мультилінгвальної освіти та плідної співпраці у міжнародному освітньому просторі полікультурної України, спланували науково-педагогічну діяльність на 2015 рік.

                                                                                                                                   


Повернення до списку