Crossref Member Badge

V Міжнародна науково-методична конференція в м. Одесі

09.10.2015

12108152_1502537746722966_6035593332138094298_n.jpg

З 30 вересня по 2 жовтня 2015 року на базі Одеського національного університету ім. І. І. Мечникова відбулася V Міжнародна науково-методична конференція «Освітні вимірювання – 2015. Реформування зовнішнього незалежного оцінювання: методологія, модель, основні складові».

Організаторами конференції були: Міністерство освіти і науки України, Комітет з питань науки і освіти Верховної Ради України, Національна академія педагогічних наук України, Український центр оцінювання якості освіти, Спілка ректорів вищих навчальних закладів України, Альянс Програми сприяння зовнішньому тестуванню в Україні (Альянс USETI).

На конференції українські й зарубіжні фахівці в галузі освітніх вимірювань, представники центрів оцінювання якості освіти, навчальних закладів і наукових установ обговорювали питання світового досвіду й українського контексту моніторингу якості освіти, поточного стану, напрямів вдосконалення і розвитку системи ЗНО, питання аналітичних досліджень результатів ЗНО та підготовки й оцінювання кваліфікації освітян.

Представником від Національної академії педагогічних наук України був академік-секретар Відділення загальної середньої освіти О. І. Ляшенко, який виступив на пленарному засіданні з темою: «Тест загальної навчальної компетентності: новий погляд на стару проблему».

У своєму виступі Олександр Іванович нагадав учасникам конференції мету і складники тесту загальної навчальної компетентності (далі – ТЗНК), повідомив про апробацію ТЗНК разом із ЗНО у 2009-2012 рр. та висновки цієї апробації, представив напрями удосконалення ТЗНК через розширення його компетентнісної основи (шляхом включення тестових завдань на оцінювання іншомовної та інформатичної компетентностей) та зміну його формату (комп’ютерне (комп'ютерне адаптивне) тестування).

Наукові співробітники Інституту педагогіки НАПН України виступили на секційних засіданнях з доповідями:

Л. П. Дворецька – «Зовнішнє незалежне оцінювання з математики в Україні через призму світового досвіду»;

А. П. Джурило – «Децентралізація освітнього простору як один із ключових механізмів забезпечення якості»;

Ю. О. Жук – «Зовнішнє незалежне оцінювання як соціальна програма»;

Т. М. Засєкіна – «Підготовка до ЗНО з фізики: погляд вчителя»;

О. І. Локшина – «До питання про використання результатів ЗНО у зарубіжжі»;

С. О. Науменко – «Місце, роль і значення анкетування у порівняльних дослідженнях якості загальної середньої освіти».

У своїх виступах науковці Інституту повідомили, що:

- децентралізація освітнього простору є одним із ключових механізмів забезпечення якості освіти;

- ЗНО є дієвим інструмент боротьби з корупційною складовою на етапі відбору випускників середньої школи для вступу до ВНЗ. Проте, треба не допускати, щоб представники влади або приватні особи через довільні рішення впливали на зміну «соціальної ситуації» ЗНО;

- причинами низьких показників результатів ЗНО, зокрема з фізики, є як слабка підготовка учасників тестування, так і висока складність завдань;

- в Україні має бути створена національна системи моніторингу та оцінювання якості загальної середньої освіти, яку намагалися створити в 2013 р. і яка мала проводитися щороку;

- для неупередженого оцінювання результатів навчання українських учнів треба брати участь в міжнародних порівняльних дослідження якості загальної середньої освіти.

За результатами роботи конференції підготовлено матеріали (тези конференції), які розміщено на сайті конференції та резолюцію.

11222522_1502537703389637_9012314296630034008_n.jpg

11201826_1502537720056302_5618853254441999748_n.jpg


Повернення до списку