Crossref Member Badge

Всеукраїнська нарада-інструктаж експертів проектів підручників для 8 класу ЗНЗ «Науково-методологічні засади створення сучасного підручника»

Всеукраїнська нарада-інструктаж експертів проектів підручників для 8 класу ЗНЗ «Науково-методологічні засади створення сучасного підручника» 10.02.2016

9 лютого 2016 року в Міністерстві освіти і науки України відбулася установча нарада представників обласних Інститутів післядипломної педагогічної освіти, відповідальних за проведення інструктажу експертів  проектів підручників для учнів 8 класу, організована за безпосередньої участі Інституту педагогіки НАПН України.

У нараді  взяли участь заступник Міністра освіти і науки України Павло Хобзей; президент Національної академії педагогічних наук України Василь Кремень; директор Інституту педагогіки НАПН України Олег Топузов, директор Інституту модернізації змісту освіти МОН України Наталія Вяткіна; представники департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України; науковці Національної академії наук України, Національної академії педагогічних наук України.

Василь Кремень підкреслив, що сучасне суспільство на шляху до інноваційного типу прогресу ставить принципово нові вимоги до навчальної книги. «Ми повинні докласти максимум зусиль, аби новий навчальний рік учні 8 класу зустріли з якісними підручниками», ‑ зауважив президент Національної академії педагогічних наук України. На його думку під час створення  нового шкільного підручника  потрібно зосередити увагу не лише на забезпечені засвоєння базових знань, а, в першу чергу, на формуванні вмінь самостійно опрацьовувати інформацію та застосовувати отриманні знання на практиці.

Павло Хобзей висловив сподівання, що підручники для 8 класу будуть цікавими та максимально сприятимуть задоволенню освітніх інтересів учнів. При цьому заступник міністра наголосив на провідній ролі вчителя у виборі підручника, а також відзначив зростання відповідальності експерта, який випускає навчальну книгу в освітній простір.

Академік-секретар Відділення загальної середньої освіти НАПН України Олександр Ляшенко презентував наукові підходи щодо оцінювання сучасного підручника для загальноосвітньої школи, які визначають основні вимоги та механізми їх реалізації під час процедури експертизи.

Директор Інституту модернізації змісту освіти МОН України Наталія Вяткіна наголосила на дотриманні експертами принципу об’єктивного оцінювання проектів рукописів підручників, а також звернула увагу на особливості підготовки експертами рецензій, від яких залежить загальна оцінка рукопису та його подальша участь в конкурсі.

Завідувач сектору змісту підручників і навчальних матеріалів відділу загальної середньої освіти і підготовки вчителів Інституту модернізації змісту освіти Олена Дубовик у своєму виступі  наголосила на особливостях організації експертизи електронних версій проектів підручників для учнів 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів.

Співголова громадської спілки «Центр освітніх комунікацій» Олександр Поляков звернув увагу експертів на особливостях роботи у Репозитарії навчального контенту.

Особливості роботи з інструктивно-методичними матеріалами для проведення експертизи електронних версій проектів підручників для учнів 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів розкрила у своєму виступі заступник директора з науково-експериментальної роботи Інституту педагогіки НАПН України Тетяна Засєкіна.

Експерт Гендерного інформаційно-аналітичного центру «КРОНА» Олена Малахова звернула увагу присутніх на складові гендерної експертизи підручника.

Учасникам наради-інструктажу було презентовано посібник «Експертиза шкільних підручників», розроблений  Національною академією педагогічних наук України спільно з Інститутом модернізації змісту освіти МОН України та за сприянням фонду імені Гайнріха Бьолля в Україні,  в якому подано  інструктивно-методичні матеріали для проведення експертизи електронних версій проектів підручників для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів.


Переглянути фото












Повернення до списку