Crossref Member Badge

Обласний семінар директорів експериментальних загальноосвітніх навчальних закладів та опорних шкіл освітніх округів Богородчанського району Івано-Франківської області

Обласний семінар директорів експериментальних загальноосвітніх навчальних закладів та опорних шкіл освітніх округів Богородчанського району Івано-Франківської області 30.06.2016

16 червня 2016 року на базі Манявського навчально-виховного комплексу Богородчанського району Івано-Франківської області  відбувся  обласний семінар директорів експериментальних загальноосвітніх навчальних закладів з теми: «Реалізація моделі профільного навчання  в практиці освітнього округу».

Семінар проводився відповідно до річного плану роботи Інституту педагогіки НАПН України (відділ економіки та управління загальною середньою освітою) та Івано-Франківського ОІППО (кафедра  менеджменту та освітніх інновацій).

В роботі семінару взяли участь І. Дрогомирецький, начальник  управління  освіти , молоді та спорту Богородчанської РДА, В. Мельник завідувач  Богородчанського районного  методичного кабінету.

Структурно часова модель роботи семінару передбачала чотири модулі: організаційний, у процесі якого учасники семінару ознайомилися з планом роботи, досвідом діяльності педагогічного колективу, його досягненнями та проблемами.

На етапі науково-методичного модуля роботи семінару з доповіддю «Реалізація моделі мережевої організації профільного навчання в освітньому окрузі сільської місцевості» виступила керівник експерименту, провідний науковий співробітник відділу економіки та управління середньою освітою Інституту педагогіки НАПН України, доцент В.В. Мелешко.

В роботі семінару взяла участь доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри менеджменту та освітніх технологій Івано-Франківського ОІППО О.Я Мариновська, яка виступила з темою: «Розвиток конкурентоспроможної сільської школи в умовах об’єднаних територіальних громад».

Проблемі формування ключових компетентностей старшокласників у процесі вивчення профільних предметів і курсів присвятила виступ Л.І. Келембет, старший викладач кафедри менеджменту та освітніх інновацій Івано-Франківського ОІППО.

Про хід реалізації моделі мережевої організації профільного навчання поінформував директор Манявського НВК Б.В.Білусяк, представивши презентацію моделі та її результативність в діяльності освітнього закладу .

Учасники семінару обговорювали проблеми організації профільного навчання в контексті сучасних змін та інформували про адаптацію моделі до умов функціонування освітнього округу під час практичного модуля семінару, що проводився у формі «круглого столу».

На засіданні виступив А.Й. Комарницький, методист Богородчанського районного методичного кабінету про особливості діяльності закладів освіти району в умовах модернізації освітньої галузі та акцентував увагу на позитивних змінах в розвитку Манявського НВК.

Під час роботи «круглого столу» виступили директори експериментальних шкіл: Г.М. Прокопів, директор Підмихайлівського НВК Калуської районної ради, С.М. Вихристюк, директор Турківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. Коломийської районної ради, Г. З. Білецька, директор Чернилицької загальноосвітньої школи та С.М. Кавчук, директор  Тишквівського НВК Городенківського району та інші.

На завершення роботи семінару, під час  підсумково-узагальювального  модуля семінару, було вироблено висновки, сформульовано основні завдання та пропозиції щодо подальшого проведення експериментальної роботи з зазначеної теми та узагальнено пропозиції щодо подальшого удосконалення нормативно-правової бази для функціонування освітніх округів в сільській місцевості.

Переглянути фото

 

 

Увага: експеримент

Із матеріалів  Івано-Франківського ОІППО підготовлених для інформації  Л.І.Келембет,

старшим викладачем кафедри

менеджменту та освітніх інновацій

Івано-Франківського ОІППО

 

Про експериментальну роботу відділу економіки та управління загальною середньою освітою Інституту педагогіки НАПН України в сільських загальноосвітніх навчальних закладах Івано-Франківщини свідчать матеріали сайту Івано-Франківського ОІППО

Сучасного керівника й педагога турбують роль і місце сільської школи в умовах створення об’єднаних територіальних громад, її статус, проблеми профілізації старшої школи, опорного закладу та ін.

Орієнтація освіти на моделювання школи майбутнього, концепцію сталого розвитку, ідеї випереджувальної освіти спонукала освітян до творчих пошуків такої моделі сучасної школи, яка забезпечила б формування і розвиток особистості, конкурентоспроможної, готової до соціалізації в суспільному просторі.

Нещодавно на базі Манявського навчально-виховного комплексу Богородчанської районної ради відбувся обласний семінар директорів опорних шкіл району та експериментальних загальноосвітніх навчальних закладів, що долучилися до експериментальних досліджень відділу сільської школи Інституту педагогіки НАПН України з теми “Педагогічні умови організації профільного навчання в освітньому окрузі сільської місцевості” (2015–2017 роки). У роботі взяли участь Віра Мелешко – науковий керівник експерименту, кандидат педагогічних наук, доцент, провідний співробітник відділу економіки та управління загальною середньою освітою Інституту педагогіки НАПН України, та Оксана Мариновська, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри менеджменту та освітніх інновацій Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. Тема семінару “Реалізація моделі профільного навчання в практиці освітнього округу”.

У своєму виступі з теми “Реалізація моделі мережевої організації профільного навчання в практику експериментальних шкіл” науковий керівник Віра Мелешко окреслила головні тенденції та перспективи розвитку системи загальної середньої освіти на сучасному етапі, роль і місце сільської школи в структурі села. Важливого значення надала проблемі реалізації моделі організації профільного навчання в освітньому окрузі на основі мережевої взаємодії, ролі опорної школи як головному осередку освітнього округу, ресурсному центру.

Презентацію “Реалізація моделі мережевої організації профільного навчання в умовах освітнього округу: досвід, перспективи” представив Богдан Білусяк, директор Манявського НВК, який відзначив важливу роль міжшкільного навчально-виробничого комбінату у взаємодії із загальноосвітнім навчальним закладом з первинної професійної підготовки старшокласників, висловив власне бачення перспектив розвитку опорного навчального закладу в умовах освітнього округу на засадах партнерської взаємодії.

Заступник директора Манявського НВК Галина Варварук підкреслила важливе значення науково-методичного забезпечення організації профільного навчання в опорному закладі освітнього округу.

Темі “Формування ключових компетентностей старшокласників у процесі вивчення профільних предметів і курсів” присвятила виступ Людмила Келембет, старший викладач кафедри менеджменту та освітніх інновацій Івано-Франківського ОІППО.

Про особливості діяльності закладів освіти району в умовах модернізації освітньої галузі розповів Антон Комарницький, методист Богородчанського районного методичного кабінету, який акцентував увагу на позитивних зрушеннях в розвитку Манявського НВК, проблемах створення об’єднаних територіальних громад (пілотний проект – Старобогородчанська територіальна громада), освітньої структури, нормативно-правового забезпечення їх діяльності.

Із зацікавленням сприйняли присутні виступ професора Оксани Мариновської з теми “Розвиток конкурентоспроможної сільської школи в умовах об’єднаних територіальних громад”.

Учасники семінару взяли участь у роботі круглого столу “Організація профільного навчання в освітньому окрузі: проблеми, перспективи”.

На засіданні круглого столу виступили Ольга Матковська, директор Отинійської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів Коломийської районної ради, Світлана Вихристюк, директор Турківської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів Коломийської районної ради, Мирон Гуменяк, директор Солотвинського НВК Богородчанської районної ради та інші. У ході дискусійного обговорення проблем присутні висунули ряд пропозицій щодо модернізації системи загальної середньої освіти та сільської школи зокрема.

Учасники семінару висловили глибоку вдячність науковому керівнику експерименту Вірі Мелешко, організаторам закладу за надану можливість долучитися до досвіду Манявського НВК та обговорити насущні проблеми розвитку опорного закладу освітнього округу в умовах створення об’єднаних територіальних громад, профілізації старшої школи

Л. Келембет,

старший викладач кафедри

менеджменту та освітніх інновацій

Івано-Франківського ОІППО

 


Повернення до списку