Crossref Member Badge

Іншомовне спілкування як життєве вміння

Іншомовне спілкування як життєве вміння 26.09.2016

 

21–23 вересня 2016 року в місті Берегово Закарпатської області відбувся Всеукраїнський навчально-методичний семінар методистів іноземних мов обласних (міських) інститутів післядипломної педагогічної освіти «Іноземна мова як життєве вміння».

У роботі семінару взяли участь наукові співробітники відділу навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України В.Г. Редько, Н.П. Басай, О.С. Пасічник; методисти іноземних мов ОІППО, представники вітчизняних і зарубіжних видавництв, автори вітчизняних підручників з іноземних мов. Усього в заході взяли участь близько 80 осіб.

Пленарне засідання відкрила Палько Тетяна Василівна, директор Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти, яка привітала учасників із проведенням важливого заходу, звернула увагу на те, що 2016 рік проголошено Роком англійської мови, і що Закарпатський ІППО особливо ставиться не лише до англійської мови, а й до інших іноземних мов. Вона також відзначила роботу методистів з іноземних мов Закарпатського ІППО Тріфан Мар’яни Степанівни, Рацюк Олесі Іванівни, Буксар Іванни Олексіївни, яка заслуговує на найвищу оцінку.

Із вітальним словом виступила начальник управління освіти Берегівської міської ради Бабяк Едіта Золтанівна, котра побажала учасникам семінару плідної роботи та результативності.

Основними доповідачами на пленарному засіданні семінару були: 

Коваленко Оксана Ярославівна, головний спеціаліст департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України, яка у своїй доповіді зупинилася на особливостях змісту та шляхах реформування іншомовної освіти в Україні, наголосивши на важливості компетентнісно орієнтованого змісту навчання іноземних мов на різних ступенях навчання.

Редько Валерій Григорович, завідувач відділу навчання іноземних мов Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України, який у своїй доповіді «Компетентнісно орієнтоване навчання іноземних мов у сучасній загальноосвітній школі: стан, виклики, перспективи» окреслив пріоритетні стратегії розвитку іншомовної освіти в сучасній загальноосвітній школі, науково обґрунтував компетентнісно-діяльнісну технологію конструювання змісту навчання іноземних мов у загальноосвітньому навчальному закладі, визначив базовий рівень сформованості іншомовної комунікативної компетентності сучасного випускника.

Сіжук Дарина, консультант Екзаменаційного департаменту Кембриджського університету в Україні, висвітлила особливості  нової  української школи, завдання, концепції та виклики для вчителя іноземної мови і використання компетентнісного підходу в оцінюванні навчальних досягнень учнів.

Іваніщева Вікторія, менеджер проектів (англійська мова), Британська Рада в Україні, окреслила показники фахової майстерності учителів іноземної мови та представила новий проект Британської ради щодо рамкової класифікації педагогічних працівників, зокрема учителів іноземних мов.

Шаленко Олександр, секретар Українського відділення Міжнародної асоціації вчителів англійської мови як іноземної, зробив детальний аналіз виступу всіх учасників Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2016», зупинився на позитивних моментах їхньої роботи та помилках, які допускали конкурсанти під час проведення уроків. Свій виступ доповідач підкріпив відеоматеріалами.

Другий день роботи семінару продовжився в Берегівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 5 з поглибленим вивченням англійської мови Берегівської міської ради Закарпатської області. Директор школи Фатула Олександр Степанович і заступник директора з навчально-виховної роботи Склярова Оксана Георгіївна ознайомили учасників семінару з основними напрямами навчально-виховної діяльності школи. Учні 10 класу розповіли про своє місто українською й англійською мовами, а вчитель англійської мови  Шпак Галина Вікторівна провела для бажаючих екскурсію у шкільному краєзнавчому музеї.  Македон Віолетта Валеріївна, переможець Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2016», провела відкритий урок з англійської мови для учасників семінару.  

Далі всі учасники семінару взяли участь у роботі круглого столу «Державна підсумкова атестація з іноземних мов: виклики та перспективи», модератором якого була Коваленко Оксана Ярославівна.

Після обіду робота продовжилась у секціях з англійської, німецької та французької мов. У них взяли участь представники вітчизняних і зарубіжних видавництв, автори вітчизняних підручників з іноземних мов, які ознайомили присутніх з новітніми ресурсами та методами їх застосування в навчальному процесі.

Басай  Надія Пилипівна, науковий співробітник відділу навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України, у своїй доповіді «Сучасні підручники німецької мови» висвітлила особливості конструювання навчально-методичних комплексів з німецької мови на прикладі нового НМК «Паралелі» для учнів 8-х класів, які вивчають німецьку як другу іноземну мову. Зокрема, вона виділила й охарактеризувала дидактичні та методичні умови, за якими робота з НМК буде ефективною і сприятиме формуванню в учнів умінь міжкультурного спілкування.  

У межах секції № 2 відбувся семінар районних методистів і вчителів Закарпатської області. Роботою секції керували Коваленко Оксана Ярославівна і Редько Валерій Григорович. Зокрема, на секції порушувалося питання навчально-методичного забезпечення уроків іноземних мов.

Третій день розпочався з роботи круглого столу «Дидактико-методичні підходи до конструювання змісту підручників» під керівництвом Редька Валерія Григоровича. У ньому взяли участь автори вітчизняних підручників з англійської мови (Карп’юк Оксана Дмитрівна, Пахомова Тетяна Геннадіївна, Пасічник Олександр Сергійович,  Худик Катерина Юріївна), які презентували свої доробки.

Пасічник Олександр Сергійович, старший науковий співробітник відділу навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України, презентував новий підручник «Step Up with English.8», який створено на засадах компетентнісного, комунікативного, особистісно орієнтованого та культурологічного підходів і взаємозв’язку навчання, виховання та розвитку восьмикласників. Матеріал підручника формує у школярів здатність використовувати здобуті знання в навчальних і життєвих ситуаціях. Формування соціокультурної компетентності забезпечується відповідним сучасним автентичним матеріалом.

Басай Надія Пилипівна, науковий співробітник відділу навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України, у своїй доповіді «Педагогічні технології оволодіння учнями старшої школи змістом елективного курсу «Німецькомовні країни» для учнів 10-11-х класів» виділила і охарактеризувала педагогічні технології, за якими учні старшої школи ефективно оволодіватимуть змістом зазначеного елективного курсу.

Робота Всеукраїнського навчально-методичного семінару завершилася обговоренням стратегій Міністерства освіти і науки України щодо розвитку іншомовної  освіти. Зокрема, увагу присутніх було акцентовано на методичних рекомендаціях щодо навчання іноземних мов у початковій школі та на розробленні рамки безперервного фахового розвитку вчителів іноземної мови.

Підсумки роботи семінару підвела Коваленко Оксана Ярославівна, яка високо оцінила роботу заходу, подякувала організаторам та його учасникам.

ПЕРЕГЛЯНУТИ ФОТО


Повернення до списку