Crossref Member Badge

Фестиваль педагогічної творчості у Вінниці

Фестиваль педагогічної творчості у Вінниці 17.10.2016


5-6 жовтня 2016 року у м. Вінниці відбувся VІ Всеукраїнський фестиваль педагогічних ідей «Мій особистісно зорієнтований урок». Форум проводиться з ініціативи Інституту педагогіки НАПН України за підтримки Міністерства освіти і науки України.

У Фестивалі взяли участь 236 представників 16 областей України і м. Києва: 8 докторів наук і професорів, 16 кандидатів наук, 130 учителів, 54 методичних працівники, 10 директорів та їх заступників, 10 викладачів вузів, 10 представників видавництв.

Проблемна тема фестивалю – "Формування читача в епоху інформаційних технологій". На засіданні Великої ОЗОНівської ради, методичному консиліумі окреслювалося коло проблем, пов'язаних зі специфікою читацької діяльності в епоху інформаційних технологій, і перспективні шляхи їх розв'язання; визначалися напрямки реалізації особистісно зорієнтованого й компетентнісного навчання.

Практичний досвід організації читацької діяльності в епоху цифрових технологій, мотивування школярів до читання художньої літератури було представлено на 34 майстер-класах і відкритих уроках, що їх провели науковці, методисти і вчителі.

Найвагомішим результатом Фестивалю став засвідчений у проекті звернення до вчителів, керівників шкіл, працівників методичних служб, науковців, управлінців висновок про те, що проблема формування учня-читача – одна із найактуальніших, національно і суспільно значущих. Учасники Фестивалю підкреслюють: сьогодні особливо актуальними стають слова, що той, хто читає, завжди буде керувати тими, хто дивиться телебачення. З огляду на це, читацька компетентність стає ключовою, необхідною людині на різних етапах життя в різноманітних сферах життєдіяльності.

Наголошено, що формування учня-читача має здійснюватися в єдиній системі використання різноманітних методів, прийомів, форм і видів навчальної діяльності, однак пріоритетним стає діалогічне навчання, а текстоцентрична парадигма вивчення літератури має бути змінена на читацькоцентричну.

Підтверджено, що реальним механізмом, який забезпечує залучення сучасного підлітка до читання, є технології особистісно зорієнтованого і компетентнісного навчання, акцентовано увагу на необхідності активного впровадження їх у практику роботи основної, старшої та вищої школи.

Розв’язати проблему формування кваліфікованого читача можна лише спільними зусиллями – вчителі, науковці, управлінці, представники вищої школи і методичних служб, батьки і громадські діячі.

Культурна програма була представлена екскурсіями до фонтанів «Рошен» і музею Михайла Коцюбинського, а також пішими переходами мальовничими вулицями Вінниці.

Наступний Фестиваль педагогічних ідей «Мій особистісно зорієнтований урок» відбудеться в жовтні 2017 року на базі «Академії неперервної освіти» (м. Біла Церква).

Фотогалерея

 


Повернення до списку