Crossref Member Badge

Результативність упровадження моделі мережевої організації профільного навчання в освітньому окрузі

Результативність упровадження моделі мережевої організації профільного навчання в освітньому окрузі 09.05.2017

Відповідно до плану роботи відділу економіки та управління загальною середньою освітою Інститутом педагогіки НАПН України та спільної угоди про співпрацю між Інститутом педагогіки НАПН України і Івано-Франківським ОІППО, якими організовано та проведено обласний науково-практичний семінар «Результативність упровадження моделі мережевої організації профільного навчання в освітньому окрузі», що відбувся  27 квітня 2017 року на базі Чернелицької загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів. 

Співучасниками семінару також були Департамент освіти , науки та молодіжної політики Івано-Франківської обласної державної адміністрації, відділ освіти  Городенківської районної державної адміністрації.

Науково-практичний семінар присвячений обговоренню та оприлюдню  результатів дослідження теми “Педагогічні умови організації профільного навчання в освітньому окрузі сільської місцевості” (науковий керівник – Мелешко В. В., кандидат педагогічних наук, доцент)

Завданнями  семінару передбачалося:

- обґрунтувати особливості, що впливають на варіативність моделей мережевої організації профільного навчання в освітньому окрузі сільської місцевості на основі результатів експериментальної роботи;

- поглибити знання директорів експериментальних та опорних загальноосвітніх навчальних закладів щодо моделювання мережевої організації профільного навчання в умовах освітнього округу та об’єднаних територіальних громад;

- ознайомити учасників семінару з досвідом та результатами впровадження моделі мережевої організації профільного навчання в навчально-виховному об’єднанні “Чернелицький освітній округ”;

- виявити проблеми та перспективи розвитку ідей  мережевої  взаємодії в організації освітнього процесу в умовах імплементації  Концепції «Нова українська школа».

- визначити шляхи удосконалення та розвитку ідей мережевої  взаємодії  в організації  освітнього процесу в загальноосвітніх навчальних закладах різних типів.

Відкрила роботу семінару та виступила з вітальним словом Віра Мелешко, кандидат педагогічних наук, доцент, провідний науковий співробітник відділу економіки та управління загальною середньою освітою Інституту педагогіки НАПН України.

В роботі семінару взяв участь заступник голови райдержадміністрації Степан Михайлюк, який ознайомив учасників з станом та перспективами розвитку  освіти в Городенківському районі.

Продовжив обговорення проблем розвитку регіональної освіти в умовах реформ Мирослав Заліщук, начальник відділу освіти Городенківської районної державної адміністрації, який презентував показники та результати у процесі теми виступу «Освіта Городенківщини: тенденції, перспективи розвитку”. ознайомив учасників семінару з проблемами розвитку освітнього простору району.

З питань забезпечення науково-методичного супроводу організації профільного навчання в освітньому окрузі, виступив Василь Мохорук, директор районного методичного центру відділу освіти.

З результатами експериментальної роботи, отриманих внаслідок впровадження моделі мережевої організації профільного навчання в освітньому окрузі поділилася Ганна Білецька, директор Чернелицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів.

 Друга частина семінару присвячувалася науково-теоретичній роботі, що розпочалася з доповіді “ Моделювання мережевої організації профільного навчання в освітньому окрузі сільської місцевості як провідний напрям модернізації освітнього процесу в старшій школі ”, з  якою виступила керівник експерименту Віра Мелешко, кандидат педагогічних наук, доцент, провідний науковий співробітник відділу економіки та управління загальною середньою освітою Інституту педагогіки НАПН України.

Доповідач зосередила увагу на методологічних засадах моделювання мережевої взаємодії  суб’єктів освітнього округу, розкрила сутність цього процесу, обґрунтувала залежність результатів спільної діяльності суб’єктів освітнього округу від рівня їх взаємодії.

В обговоренні доповіді взяли участь старший викладач кафедри менеджменту та освітніх інновацій Івано-Франківського ОІППО  Л.І. Келембет.

Практична частина семінару  передбачала відвідування заходів, що пов’язані з реалізацією різних форм профільного навчання, зокрема :

- заняття гуртка “Барви веселки” на тему: “Дивосвіт душі Галини Теремко”, керівником якого є сама художниця Галина Теремко;

- засідання мовного клубу на тему:  «Говоримо іноземними мовами», що проходив під керівництвом  вчителя іноземної мови Галина Баюри,

 - презентація робіт учнів, здійснених  внаслідок пошукової роботи, що представлені в шкільному  історико-краєзнавчому музеї , керівник пошукової роботи  Оксана Микитюк.

Свої знання, уміння, здібності учні демонстрували під час проведення виховного заходу “Моє село – колиска мого роду”, підготовленого  заступником  директора з виховної роботи Чернелицької ЗОШ І-ІІІ ст. Майєю Тузик.

Завершився семінар засіданням круглого столу, участь в якому взяли  всі учасники експерименту.

Про результати та перспективи впровадження моделі мережевої організації профільного навчання в освітньому окрузі сільської місцевості виступила Віра Мелешко (керівник  експериментальної роботи);

У виступах учасників круглого столу піднімалися питання практичної  реалізації моделей мережевої організації профільного навчання в освітньому окрузі, зокрема досвідом поділилася Світлана Кавчук, директор Тишківського НВК Городенківської районної ради.

Про особливості впровадження мережевої організації профільного навчання в освітньому окрузі в умовах об’єднаних територіальних громад розповів Богдан Білусяк, директор Манявського НВК Богородчанської районної ради;

Проблеми науково-методичного забезпечення організації профільного навчання старшокласників в освітньому окрузі окреслила Людмила Келембет, ст. викладач кафедри менеджменту та освітніх інновацій Івано-Франківського ОІППО.;

Про роль опорної школи як ресурсного центру в реалізації ідей мережевої організації профільного навчання в умовах освітнього округу сільської місцевості розповіла Ольга Матковська, директор Отинійської ЗОШ І-ІІІ ступенів Коломийської районної ради;

Процедурами моніторингу результативності впровадження моделі мережевої організації профільного навчання в освітньому окрузі поділилася  Ганна Прокопів, директор Підмихайлівського НВК Калуської районної ради.

У процесі семінару визначено основні завдання щодо завершення дослідно-експериментальної роботи та підготовку підсумкової  всеукраїнської науково-практичної конференції за результатами  проведеного дослідження.


Повернення до списку