Дискусійна панель «Нова українська школа: виклик сьогодення»

29.03.2018

29 березня 2018 року у рамках  ІІ Міжнародного освітнього форуму «NewEdu» у Харкові відбулася  дискусійна панель «Нова українська школа: виклик сьогодення». До обговорення долучилися спеціалісти МОН України, фахівці ІМЗО, науковці Інституту педагогіки НАПН України, розробники нового Держстандарту початкової освіти, автори НМК для 1 класів пілотних шкіл, співавтори нових Типових освітніх програм, методисти початкової освіти обласних ІППО, регіональні координатори, тренери НУШ, вчителі 1 класів пілотних шкіл. Захід супроводжували видавці, що створюють навчально-методичне забезпечення для перших класів НУШ та експериментальних класів. Модератором дискусійної панелі виступила академік Бібік Надія Михайлівна.

Особливості Типової освітньої програми, розробленої під керівництвом Савченко О.Я., презентували науковці НАПН України Бібік Н.М., Онопрієнко О.В., Скворцова С.О. Проблемні питання коментували Лотоцька А.В. і Пархоменко Н.Є.

Під час заходу учасники відверто говорили про НУШ та попередні висновки експериментального впровадження нового Державного стандарту. Задача полягала у пошуку відповідей на три питання: Що за минулий рік стало дійсно великим надбанням? Що було зайвим або складним? Що викликає запитання, на які і досі нема відповідей?

За підсумками роботи серед позитивних надбань учасниками було зазначено: ранкові зустрічі; нове освітнє середовище, що є комфортним і безпечним; прогрес в особистісному розвитку учнів, які швидко адаптувались до навчання, працювали в групах, вчилися керувати своїми емоціями, навчилися краще висловлюватися; особистісно-професійний розвиток педагогів, які отримали більше педагогічної свободи; інтегрований курс; педагогіка партнерства. Серед негативних факторів більшість учасників назвали такі: велику наповненість класів, відсутність помічника вчителя; запізнення зі створенням, затвердженням освітніх програм, а також програм для підготовки вчителів; несвоєчасність приходу деяких посібників; повільність змін стереотипів роботи вчителя; велику кількість матеріалів, які треба структурувати та систематизувати; дезінформація в ЗМІ. Без відповідей на цей час залишилися такі питання:

1)       Чи буде узгоджено принцип наступності між дошкільною і початковою ланками під час підготовки програм?

2)       Чому зараз навчають у педагогічних інститутах та коледжах, чи буде готовий учитель працювати у 1-му класі?

3)       Яким буде навчально-методичне забезпечення експериментальних 2-х класів у 2018/19 навчальному році?

4)       Чи отримають учителі методичні матеріали за освітньою програмою НУШ-1?

5)       Чи будуть субвенції на підготовку педагогів?

6)       Як із інтегрованого курсу «Я досліджую світ» у 2-му класі, де прописано 8 годин на тиждень, виокремити інформатику?

7)       Чи виконає МОН України свої обіцянки щодо матеріально-технічного оснащення?

8)       Чи будуть своєчасно доставлені підручники для 1-х класів НУШ?

 

 Фотогалерея


Повернення до списку