Плановий семінар - практикум «Специфіка управління опорними закладами світи в умовах децентралізації»

Плановий семінар - практикум «Специфіка управління опорними закладами світи в умовах децентралізації» 18.04.2018

12 квітня 2018 року  на базі КЗ «Дніпрорудненська гімназія «Софія» - загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1» Василівської районної ради Запорізької області – партнера і дослідно-ресурсного центру Інституту педагогіки НАПН України відбувся плановий семінар - практикум «Специфіка управління опорними закладами світи в умовах децентралізації» за темою  фундаментального дослідження відділу економіки та управління ЗСО 2018-2020 рр.: «Організаційно-педагогічні та економічні засади функціонування опорних закладів освіти як центрів управління в умовах децентралізації», в якому взяли участь керівники закладів освіти, представники органів управліня освітою, представники ОІППО . та представники громадськості– учасники Форуму (44 особи).

Проводила семінар-практикум  Онаць Олена Миколаївна, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, провідний науковий співробітник відділу економіки та управління ЗСО Інституту педагогіки НАПН України;

Під час семінару розглянуто  питання специфіки управління  опорним закладом освіти в умовах децентралізації та ОТГ в контексті реалізації Концепції «Нова українська школа»,   питання  шкільної автономії в ЗаконіУкраїни «Про освіту» та проекті Закону «Про загальну середню освіту.

Активна і професійна дискусія відбулася з важливих для  для керівників питань: як співвідноситься норма Закону з реальністю: яку автономію мала школа раніше і що змінилося? чи співпадають територіально межі ОТГ і коло  відповідальності  ОЗО? яке співвідношення нормативної автономії та відповідальності керівника ОЗО, керівництва ОТГ, районних органів влади? яка роль відділу освіти та методичного центру? Що змінилося? Що потрібно змінювати? Як складаються стосунки між усіма структурами управління освітою в освітньому окрузі? Яка  і в кого сфера відповідальності субєктів управління опорних закладів освіти та ОТГ; чи має опорна школа філії: як розподілені повноваження і відповідальність? У чому є автономія опорного закладу, а в чому – автономія філій? у чому полягає специфіка управлінської діяльності в умовах децентралізації? чи розуміє місцева громада роль і значення опорного закладу освіти? чи багато прав зявилося  у керівника  опорного закладу освіти? чи має ОЗО (або планується) так званого директорського фонду для заохочення кращих працівників? чи самостійно ведеться бухгалтерія, чи ОЗО в централізованій бухгалтерії роно? чи може керівник ОЗО самостійно робити перерозподіл ставок та посад? як здійснюється фінансування: чи вистачає коштів державної субвенції? Чи є регіональні субвенції, місцеві програми? Як допомагає місцева громада, меценати, спонсори, роботодавці тощо.

Зясовано, що органи управління освітою не дуже поспішають передавати повноваження закладам освіти; занадто регламентується діяльність керівників опорних закладів; контроль називається здебільшого наданням методичної допомоги; чимало неврегульованих питань щодо забезпечення фінансування опорних закладів і їх філій. Нечітко розподілені сфери відповідальності між субєктами управлінн освітою; у деяких регіонах ще не створені ОТГ і опорні заклади освіти. Є чимало питань щодо активності місцевих громад, розуміння їх нових можливостей і ролі в освітньому та управлінському процесах. Є багато запитань до формули розподілу державної субвенції, співфінансування органами місцевого самоврядування тощо.  На семінарі  обговорено  можливі моделі  партнерської  взаємодії в рамках шкільної  автономії, пропозиції і рекомендації для різних гілок управління освітою: для керівників шкіл, для управлінь і відділів освіти, ОТГ тощо.

 ПЛАН

Фотогалерея 


Повернення до списку