Міжнародний українсько-чеський практичний семінар «На шляху до інклюзії»

24.04.2018

24 квітня 2018 року в Інституті педагогіки НАПН України відбувся цікавий і змістовний Міжнародний українсько-чеський практичний семінар «На шляху до інклюзії» за проектом «Відкрита школа», який здійснюється в Україні чеською громадською організацією «Асоціація з міжнародних питань» (АМО)– міжнародного партнера Асоціації керівників шкіл України (АКШУ) та Інституту педагогіки НАПН України за підтримки програми TRANSITION МЗС Чеської Республіки.

Проводили семінар чеські тренери – викладач кафедри «Соціальна педагогіка» педагогічного факультету Університету ім. Т. Г. Масарика,м. Брно:

і Радім Шіп, доцент, викладач кафедри; Мартіна Куровські, асистент-спеціаліст кафедри; Деніса Денглерова, психолог, викладач кафедри.

У семінарі взяли участь:з чеської сторони - Ленка Гулова, керівник кафедри соціальної педагогіки педагогічного факультету Університету імені Т. М. Масарика, місто Брно, Маркета Седлакова, викладач кафедри та керівник міжнародних проектів АМО Зденка Вагнерова і перекладач-асистент Валя Люля.

Від Інституту педагогіки, як співорганізатори, Олена Онаць, кандидат педагогічних наук, провідний науковий співробітник  відділу економіки та управління загальною середньою освітою Інституту педагогіки НАПН України, Президент АКШУ та науковий співробітник відділу Лідія Попович.

У семінарі брали участь  45 представників закладів освіти, управлінь освіти та методичних центрів м. Києва (Дарницького, Голосіївського, Оболонського, Подільського, Печерського, Шевченківського районів), представники Дніпрорудненської гімназії «Софія» та Харківської школи № 38

Розглядалися на семінарі проблемні питання: інклюзія або рівний доступ до навчання, шкільна консультація та роль і значення шкільного психолога;  чеськими проведено інтерактивний воркшоп «Методи роботи в інклюзивній школі».

Під час дискусії зясовано, що в українських колег є цікавий власний досвід, але ще багато запитань до нормативно- правової бази організації інклюзивної освіти в усіх типах загальноосвініх закладів, недостатність практичних умінь і навичок цього виду діяльності, нерозуміння ролі інклюзивної освіти значною частиною суспільства, що вона стосується всіх, а не тільки дітей з особливими потребами (вадами розвитку).

Висновки. Чеськими колегами вже зроблено багато і варто вивчати їх досвід та, адаптувавши, застосовувати в українській школі. При створенні підручників для учнів закладів загальної середньої освіти потрібно знати особливості інклюзивного навчання та враховувати це у змісті навчального матеріалу, формах та методах роботи вчителя і учня. Сьогодні це питання не тільки Інституту спеціальної освіти НАПН України, а стосується всіх установ і організацій.

 

Фотогалерея


Повернення до списку