Особливості управління опорними закладами різних типів та структур в умовах децентралізації

23.05.2018

Увага, стартує експеримент !

Організація управління опорним закладом освіти в умовах децентралізації: реалії та процес змін

В умовах соціально-економічних змін, що відбуваються в Україні, назріла потреба інноваційного розвитку освітньої галузі в цілому і системи загальної середньої освіти зокрема. На це орієнтують керівників освітніх закладів нові законодавчі та нормативні документи, зокрема  Закон України “Про освіту”, Концепція “Нова українська школа” та ін. Значна частина функцій покладається на опорний заклад освіти, який відіграє особливу роль у сільській місцевості як ресурсний центр освітнього округу, об’єднаної територіальної громади.

Відповідно до угоди про співпрацю між Інститутом педагогіки НАПН України та Івано-Франківським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти, програми виконання науково-дослідної роботи відділу економіки та управління загальною середньою освітою Інституту педагогіки НАПН України на 2018–2020 роки за темою: Організаційно-педагогічні та економічні засади функціонування опорних закладів освіти як центрів управління в умовах децентралізації”(науковий керівник Л.М .Калініна, док. пед. наук, професор) та напрямом дослідження “Моделювання організації управління опорними закладами освіти різних структур в умовах децентралізації”(виконавець В.В Мелешко, канд. пед наук, провідний наук. сп. ), розпочато  дослідно-експериментальну роботу в різних областях України, із яких у 5-ти закладах загальної середньої освіти Івано-Франківської області.

Наприкінці травня цього року, у контексті теми дослідження та плану роботи Інституту педагогіки на 2018 рік, на базі Манявського ліцею Богородчанської районної ради відбувся обласний науково-практичний семінар керівників експериментальних закладів освіти на тему “Особливості управління опорними закладами різних типів та структур в умовах децентралізації”  співорганізатором та учасником якого була В.В  Мелешко .

До учасників семінару звернулася В.В Мелешко, яка привітала всіх з початком експерименту, висловила подяку за співпрацю, повідомила про, цілі, завдання, очікувані результати експериментального дослідження.

У процесі роботи семінару, його теоретичного модуля з доповіддю та аналізом результатів дослідження виступила В.В. Мелешко на тему  “Особливості управління опорними закладами освіти в умовах децентралізації: аналітико-констатувальний етап”.

Доповідач зосередила увагу на передумовах переходу на децентралізацію управління опорним закладом освіти, особливостях громадського самоврядування, ролі опорного закладу в розвитку освіти в регіоні, об’єднаній територіальній громаді, зміні управлінських функцій та гальмівних чинниках та ризиках, що виникають у процесі управління опорним закладом освіти, в організації цього процесу в умовах змін та перетворень.

Презентаційні матеріали, узагальнені за результатами дослідження, підтверджували  потреби модернізації органіграми управління опорним закладом, а також посилення ролі громадських ланок в цьому процесі та їхньої відповідальності та  керівника закладу освіти як лідера, менеджера, організатора та інноватора, що володіє новими управлінськими компетентностями та професійною культурою.

У роботі семінару взяли участь  О. Я. Мариновська, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри менеджменту та освітніх інновацій Івано-Франківського ОІППО, директори та завідувачі методичних кабінетів (центрів), директори закладів освіти й освітніх округів Богородчанської районної ради та об’єднаних територіальних громад.

Органічно доповнили доповідь інші науковці, зокрема, О. Я. Мариновська, доктор педагогічних наук, професор (тема виступу: “Організаційно-педагогічні умови функціонування опорних закладів освіти: аспект прогнозування”), Л. І. Келембет (тема виступу: “Децентралізація як основа організації управління опорними закладами”).

Темі “Моделювання управління опорним закладом освіти в контексті сучасних вимог: проблеми і перспективи” присвятив свій виступ Богдан Білусяк, директор Манявського ліцею Богородчанської районної ради, Заслужений працівник освіти України.

Учасники семінару взяли участь у засіданні круглого столу на тему: “Особливості функціонування опорних закладів освіти різних типів в умовах децентралізації”, де було порушено проблеми нормативно-правового забезпечення діяльності опорного закладу освіти в умовах сучасних реформ, особливості управління закладами освіти в умовах децентралізації, взаємодія опорного закладу із закладами освітнього округу, об’єднаної територіальної громади” та ін.

Під час практичного модуля семінару, обговорювалися проблеми моделювання організаційної структури управління опорним закладом освіти за участю громадських підструктур, що представлені широким загалом педагогічного співтовариства, батьківської громадськості, громадських організацій та ін.

В обговоренні проблем взяли участь: Володимир Мельник, завідувач Богородчанського районного методичного кабінету; Василь Мохорук, директор районного методичного кабінету відділу освіти Городенківської районної державної адміністрації; Іван Тиніц, директор Войнилівського ліцею Войнилівської ОТГ; Ярослав Береговський, директор Росільнянського ліцею Дзвиняцької ОТГ та ін.

Учасники заходу висловили вдячність організаторам та сподівання на результативну співпрацю науки і практики у подальшій експериментальні роботі.

 

Фотогалерея


Повернення до списку