Crossref Member Badge

Круглий стіл «Дидактичні засади фундаменталізації змісту освіти в умовах профільного навчання»

Круглий стіл «Дидактичні засади фундаменталізації змісту освіти в умовах профільного навчання» 27.02.2013

26 лютого 2013 року лабораторією дидактики Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України проведено круглий стіл «Дидактичні засади фундаменталізації змісту освіти в умовах профільного навчання», за участю представників експериментальних майданчиків лабораторії у рамках ХVІ Міжнародної виставки «Сучасна освіта в Україні – 2013» (Київський Палац дітей та юнацтва – вул. І. Мазепи, 13, м. Київ).

Організатори: Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України; Національна академія педагогічних наук України; ТОВ «Карше».

У проведенні круглого столу взяли участь 3 наукові співробітники лабораторії дидактики та представники 2 експериментальних майданчиків лабораторії.

З доповідями виступили:

Васьківська Г. О. – «Теоретико-методологічні засади фундаменталізації змісту освіти старшої школи»;

Кизенко В. І. – «Фундаменталізація змісту варіативного освітнього компонента в основній і старшій школі»;

Косянчук С. В. – «Формування ціннісно-смислових орієнтацій в учнів старшої школи»;

Савченко М. П. – «Формування морально-громадянських цінностей учнів» (заступник директора з науково-методичної роботи Київської гімназії східних мов №1, заслужений учитель України);

Жукова А. Г. – «Особливості розвитку інноваційного середовища гімназії в умовах профільного навчання» (директор Київської гімназії міжнародних відносин № 323 з поглибленим вивченням англійської мови).

Мета заходу – обговорення кола питань, пов’язаних з фундаменталізацією змісту освіти старшої школи з огляду на формування ціннісно-смислових орієнтацій в учнів і роль у цьому варіативного освітнього компонента.

Серед проблем, які обговорювалися: особливості формування і розвитку морально-громадянських цінностей учнів і розвиток інноваційного середовища гімназії в умовах профільного навчання.

Теоретична і практична спрямованість заходу. Проблеми, обговорювані під час круглого столу, зацікавили науковців Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України, які також брали участь у круглому столі. Тож було прийнято пропозицію С. І. Болтівця, заступника директора з науково-експериментальної та організаційної роботи Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України, д-ра псих. наук, проф., продовжити обговорення здобутків лабораторії дидактики, експериментальних майданчиків у рамках їхньої теми «Впровадження наукових розробок у психолого-педагогічну практику».

Висновки. Практика проведення круглих столів у рамках тематичних цілеспрямованих масових заходів, організованих МОНмолодьспорту України, Національної академії педагогічних наук України, Інститутом педагогіки, виявила свою інтегративну функцію, що може розглядатися як інноваційність у науково-дослідній роботі. Подібне явище ми спостерігали, коли організовувалися всеукраїнські опитування вчителів і 11-класників Інститутом педагогіки НАПН України (зокрема лабораторією дидактики) та Інститутом соціології НАН України. Різниця між цими явищами лише в тому, що у рамках ХVІ Міжнародної виставки «Сучасна освіта в Україні – 2013» це відбулося ситуативно, за вільного обміну думками, демократичного ведення заходів, а всеукраїнські опитування проводилися після тривалої науково-методичної підготовки. 


Повернення до списку