Crossref Member Badge

Прикладні ігри в роботі шкільного психолога, соціального педагога, педагога–організатора, класного керівника, тьютора, асистента вчителя

Прикладні ігри в роботі шкільного психолога, соціального педагога, педагога–організатора, класного керівника, тьютора, асистента вчителя 04.05.2020

30 квітня 2020 року  успішно відбувся  III Всеукраїнський безкоштовний вебінар «Прикладні ігри в роботі шкільного психолога, соціального педагога, педагога–організатора, класного керівника, тьютора, асистента вчителя».

Організатори: відділ економіки та управління ЗСО Інституту педагогіки НАПН України  Відділення загальної педагогіки та філософії освіти спільно з Тренінговою компанією «Академія гри», Асоціацією керівників шкіл України (АКШУ), Порталом професіоналів розвитку особистості WEBSMART та Міжнародною Асоціацією  Ігротехніків Гейміфікації та Ігропрактиків.

Мета вебінару – ознайомлення з прикладними іграми як інструментом та технологією, як моделлю  організації взаємодії різних учасників освітнього процесу з метою навчання, адаптації, підтримки, розвитку  учнів, досягнення кращих результатів за на значно коротший час, весело і комфортно.

Ведучий – Констянтин Галюк, автор єдиної запатентованої та сертифікованої в Україні технології по створенню трансформаційних ігор SMARTGAME, аспірант НПУ ім. Драгоманова, викладач Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка,фахівець з гейміфікації, коуч-ігротехнік, бізнес-тренер, підприємець, автор книг «Гра, яка змінює життя», «Так. Я –бренд» та інших.

Співорганізаторами вебінару від відділу були Олена Онаць та Лідія Попович. Учасниками - співробітники відділу економіки та управління ЗСО, представники експериментальних закладів та партнери.

Майже 350 активних психолого-педагогічних працівників закладів освіти з усіх куточків України (психологів, соціальних педагогів, педагогів-організаторів, класних керівників, вчителів, асистентів вчителів тощо) отримали можливість на належному науково-методичному рівні поглибити та систематизувати свої знання про місце та життєву необхідність упровадження в освітній процес сучасної школи прикладних трансформаційних  ігор, які відкривають нові можливості в розвитку емоційного інтелекту, соціальних навичок і є дієвою та експериментально підтвердженою методикою формування особистості здобувача освіти.

  Під час вебінару ведучим обгрунтовано і професійно  представлено:  

 основні аспекти прикладних ігор: (це явище, об’єкт і продукт); параметри будь-якої гри: ( технологія як основа); «фани» - це те, що змушує гравця брати участь); кількість хаотичностей і випадковості; відсутність точного передбачуваного результату); будь-яка гра має бути гарно оформлена( це обов’язково);

види ігор:  а) навчальні (не вмів, узяв участь, чогось навчився – отримання  знань і навичок бути  успішним у новому просторі, навчити вчитися,  навички навчання приймати впродовж 1-2 хвилин 3-4 різних рішень. Це дуже важливо для нерішучих дітей.); б)симулятивні ( створюється реальний образ якоїсь дії); в) розвивальні («антибіотики» широкого спектру дії – розвиток  Soft Skills, м’яких навичок, над предметних икомпетентностей: комунікації, презентації, вміння працювати в команді,тайм-менеджмент,мотивація, вміння працювати з інформацією та обробляти її, критичне мислення  ); г) психологічні (в їх основі констатовано – вивчення людини, стабілізація  її стану тощо); людина проходить стадії нового простору, пристосування до нього)д) коучингові ( людина пише план щодо свого майбутнього у безпечному комфортному середовищі, щоб надалі бути ефективною); е) адаптаційні (людина проходить стадії нового простору і пристосування до нього – це актуально, коли в людини емоційні труднощі, проблеми у адаптації до нового класу, школи тощо. Гра дозволяє дитині швидко «занурюватися» в простір, вчитися переживати безболісно зміни).

До ведучого було багато різнопланових запитань, зокрема, учасників вебінару цікавили відмінності між грою та тренінгом. Доповідач зауважив, що обидві технології мають спільне в тому, що це навчання, трансформація  чи розвиток. Відмінності:  тренінг – покрокова лінійність, умовно всі йдуть «строєм»; гра – у грі послідовність кроків передбачити неможливо, кожен іде своєю дорогою, і це наближає гру до реального життя. Тобто, гру можна розглядати як  альтернатиу тренінгу, це новий етап розвитку технологій.

Особливий наголос на вебінарі було зроблено на відмінностях прикладних(трансформаційних) ігор та звичайних настільних ігор, які наразі широко використовують психолого-педагогічні працівники при роботі з учнями. Зверталась увага на те, що прикладна (трансформаційна) гра містить в своїй основі технологію зміни, трансформації внутрішнього світу дитини, створює грунт для подальшого формування навичок, є психологічним міні-тренінгом або міні-консультацією за своєю суттю, при цьому зміни внутрішнього світу дитини відбуваються в звичній, приємній, антистресовій атмосфері гри. На відміну від звичайної, в прикладній грі дитини на виробляє шаблони перемоги, шаблони правильних відповідей, які ведуть до гарного результату, й тому може застосовуватися фрагментарно чи повноцінно необмежену кількість разів для одних й тих самих учнів, кожного разу формуючи нові умови, нові цілі та завдання.      

Ведучий наголосив, що їхні дослідження показали, що технологію гри можна застосовувати і для дорослих, і для дітей різного та різних категорій віку.  Практика показала, що ефективними є ігри, коли спільно беруть участь і батьки, і їхні діти (особливо, підлітки). Важливим є також те, що в закладі освіти прикладна гра може застосовуватися для роботи не тільки з учнями, а й з педагогічним колективом та батьками, що дає новий простір для досягнення позитивних результатів освітнього процесу у взаємодії всіх його учасників. Велике значення має якісна підготовка, оформлення та професіоналізм організаторів гри.

 

 

Подаємо посилання на книги Костянтина Галюка:

https://firstgame.club/da-ya-brend-ili-kak-dostich-uspeha-v-krizis-2018-konstantin-galyuk

https://firstgame.club/da-ya-brend-ili-kak-dostich-uspeha-v-krizis-krasnaya-kniga

https://firstgame.club/da-ya-brend-ili-kak-dostich-uspeha-v-krizis-konstantin-galyuk

Це три різні видання, зі змінами та доповненнями.


Повернення до списку