Crossref Member Badge

Спільний вебінар у м. Чернігові «Дистанційне навчання: наявна практика та інноваційні форми».

Спільний  вебінар у м. Чернігові  «Дистанційне навчання: наявна практика та інноваційні форми». 20.05.2020

15 травня 2020 року спільний  вебінар у м. Чернігові «Дистанційне навчання: наявна практика та інноваційні форми». 

Вебінар був  ініційований Чернігівським регіональним центром підвищення кваліфікації органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій та проведений спільно з Інститутом педагогіки НАПН України (відділ економіки та управління ЗСО, Відділення загальної педагогіки та філософії освіти) та Асоціацією керівників шкіл України для начальників відділів освіти об’єднаних територіальних громад  Чернігівської області. Навчання здійснювалося за короткостроковою програмою підвищення кваліфікації.

У вебінарі брали участь керівники експериментальних закладів, аспіранти Інституту педагогіки, прикріплені до відділу, та організації-партнери відділу економіки та управління ЗСО. Наукове консультування  провела. Науково-організаційне забезпечення та консультування здійснювали: Людмила Калініна, доктор педагогічних наук, професор, учений секретар Інституту педагогіки; Олена Онаць, кандидат педагогічних  наук, старший науковий співробітник, завідувач відділу економіки та управління ЗСО, Президент АКШУ; Володимир Бойко, кандидат історичних наук, доцент кафедри гуманітарних наук Чернігівського державного технологічного університету, директор Чернігівського центру перепідготовки та підвищення кваліфікації та Петро Підгайний, заступник директора Центру, магістр державної служби.

На вебінарі була успішно презентована інформаційно-комунікаційна автоматизована Систему «Єдина школа», яка отримала гриф МОН України. Представили  Систему представники ТОВ "ТАТЛ ТЕХНОЛОДЖІ" (м.Київ): Олексій Кошевець – комерційний директор та Євтушенко Валерія – проектний менеджер цієї компанії

Учасників зустрічі цікавили питання стосовно того, чи Система доступна для усіх закладів освіти чи лише для приватних шкіл? Хто приймає рішення про її впровадження: місцеві органи влади? органи місцевого самоврядування? адміністрація школи ? Чи пройшла Система апробацію в школі? На якій кількості учнів проведено апробацію? Чи витримає школа, де навчається 2000 учнів? Чи буде цей ресурс працювати завжди, чи лише під час карантину для підтримки дистанційного навчання? Чи може Системою користуватися окремий вчитель, якщо нею не користується заклад освіти? Чи можна розпочати пілотне впровадження в одному класі? Чи дозволена Система до використання в закладах загальної середньої освіти? Чи є ліцензія на Систему «Єдина школа»? та ін.      

Тетяна Роєва  – головний редактор видавництва «Країна мрій» -партнера відділу, аспірант Інституту педагогіки НАПН України розповіла про методичну роботу та сучасні технології дистанційної освіти, зокрема, які можливості і напрацювання є у видавництва, яке надало можливість багатьом закладам освіти безкоштовно використовувати мультимедійний контент в умовах дистанційного навчання під час карантину (про це був матеріал у фейсбуці).

Анатолій Остапенко, директор Володимирецького районного колегіуму, експериментального закладу відділу Всеукраїнського рівня, заслужений працівник освіти України, голова Асоціації директорів шкіл Рівненської області зупинився на питаннях розвитку освітнього інформаційного середовища колегіуму засобами мережевих технологій та дистанційної освіти.



 Людмила Тарасюк, директор Чернігівського ліцею №32, експериментального закладу, кандидат педагогічних наук, член експертно-дорадчої групи при відділі економіки та управління ЗСО, член Координаційної ради АКШУ акцентувала увагу слухачів на методичних аспектах організації ефективного дистанційного навчання в умовах карантину. Зокрема окреслила переваги та недоліки дистанційного навчання.

Олена Кресс, начальник відділу освіти, молоді та спорту Семенівської міської ради поділилася досвідом організації роботи  закладів освіти в умовах відсутності сталого підключення до мережі Інтернет. На думку спікерів вебінару, які узагальнено представила

Людмила Тарасюк, переваги дистанційного навчання  є такі: можливість навчатися в зручний час;можливість учням  працювати у своєму темпі; індивідуальний підхід у роботі з учнями; різноманітність форм роботи; значне удосконалення практичних навичок у роботі з комп’ютерною технікою; можливість створення спільноти учнів, батьків та вчителів; можливість оцінити батьками вміння дитини самостійно працювати.

Недоліками і проблемами  дистанційного навчання є: необхідна сильна мотивація (навчання дистанційно вимагає сили волі, а тому дітям потрібен постійний контроль з боку дорослих); необхідно докладати більше зусиль всім учасникам освітнього процесу, витрачається більше часу; багато часу діти проводять за гаджетами;  неможливість достатнього контролю над засвоєнням знань учнями;  заважає відсутність чіткого механізму об’єктивного оцінювання навчальних досягнень учнів;  технічні проблеми різного характеру; тривале дистанційне навчання виснажує морально.

Для ефективної взаємодії потрібний високий рівень практичних ІТ навичок та відповідне технічне забезпечення, доступ до швидкого Інтернету всіх учасників освітнього процесу, адже один той самий ресурс по-різному може відображатися на різних пристроях, або, взагалі, не завантажуватис

Посилання: https://www.facebook.com/ChernihivCPPK/posts/2368573629913039?__tn__=K-R


Повернення до списку