Crossref Member Badge

Онлайн тренінг

26.08.2020

«ШЛЯХИ РОЗРОБЛЕННЯ ДВОМОВНИХ НАВЧАЛЬНИХ ПРОГРАМ ТА УРОКІВ: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД, ІНФОРМАЦІЙНА ТА НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНА ПІДТРИМКА»

(Онлайн тренінг для спеціалістів післядипломної освіти з питань впровадження багатомовного навчання) 

26 серпня 2020 року на онлайн платформі Bluejeans відбувся онлайн тренінг «Шляхи розроблення двомовного навчання програм та уроків: європейський досвід, інформаційна та навчально-методична підтримка» (для спеціалістів післядипломної освіти з питань впровадження багатомовного навчання).

Організатори: Міністерство освіти і науки України за підтримки проекту Ради Європи, Проекту «Захист національних меншин, включаючи ромів та мови меншин в Україні».

Учасники: спеціалісти в сфері освіти, методисти, які працюють з національними меншинами, тренери/викладачі, представники інститутів післядипломної освіти, відповідальні за підготовку та розробку підручників, Міністерство освіти і науки України.

Активну участь у заході взяла Наталія БАКУЛІНА, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу навчання мов національних меншин та зарубіжної літератури Інституту педагогіки НАПН України. 

Захід відкрили вітальними словами Юрій КОНОНЕНКО, начальник головного управління шкільної освіти директорату шкільної освіти, Міністерство освіти і науки України та Олена ЛИТВИНЕНКО, Заступниця Голови Офісу Ради Європи в Україні.

Програма тренінгу включала доповіді фахівців та експертів проекту й обговорення європейського досвіду та шляхів розроблення й імплементації навчальних програм та уроків двомовної освіти в Україні.

Під час тренінгу було представлено такі доповіді та презентації:

v Огляд результатів попередніх семінарів: ключові питання багатомовної освіти, Оксана ОВЧАРУК, спеціалістка проекту РЄ «Захист національних меншин, включаючи ромів та мови меншин в Україні»;

v Результати проектування Матриці впровадження двомовної освіти в рамках навчальної програми в українських школах та стратегія двомовної освіти у закладах, де навчаються учні, представники/ці національних меншин, Світлана ХАРЧЕНКО, головна спеціалістка відділу змісту освіти, мовної політики та освіти національних меншин головного управління шкільної освіти директорату шкільної освіти, Міністерство освіти і науки України;

v Гарні практики двомовної/багатомовної освіти в державах-членах Ради Європи, Урсула ДОЛЕШАЛЬ, експертка проекту РЄ;

v Ґендерна інтеграція в освіті, Mерві Патосалмі, радниця з ґендерних питань, Офіс Ради Європи в Україні;

v Інтеркультурні методи мовного навчання, Проф. Весна Міколіч, PhD Дослідницький центр, Копер (Словенія), Університет Трієсту, Кафедра гуманітарних наук (Італія)

v Двомовна освіта: бачення українських педагогів. Коло пропозицій та планування від представників областей. Коментарі від МОНУ

v Висновки, відгуки учасників та експертів, подальші кроки 

У результаті заходу українські педагоги поділилися власним досвідом упровадження елементів двомовного/багатомовного навчання в освітній практиці та висловили рекомендації щодо розроблення навчально-методичного забезпечення двомовної освіти, створення освітніх програм і підручників, підготовки вчителів тощо. 

Фотогалерея


Повернення до списку