Рис.1. Заходи, у яких брали участь співробітники Інституту педагогіки НАПН України у 2013 році.
У 2013 році наукові співробітники Інституту педагогіки провели за планом роботи Національної академії педагогічних наук України 6 заходів.
Змістовно й результативно пройшла щорічна науково-практична конференція «Проблеми сучасного підручника» (5-6 грудня 2013 року, м. Київ), на якій висвітлено питання реалізації Державного стандарту початкової загальної освіти у новому поколінні підручників; питання теорії та методології сучасного підручникотворення; особливості підручникотворення в галузі природничо-математичної освіти; особливості розроблення підручників з іноземної мови та в галузі мовної і літературної освіти; актуальні проблеми підручникотворення із суспільних предметів; інноваційні підходи до створення підручника в освітній галузі «Технології»; реалізація використання електронних освітніх ресурсів у навчальному процесі; підручник з фізики та астрономії як засіб формування предметних і ключових компетеностей.
Під час роботи ІV Міжнародного форуму «Особистість в єдиному освітньому просторі» (у режимі Інтернет-форуму) (11-26 квітня 2013 року, м. Запоріжжя) доповідалися і обговорювалися наукові проблеми формування і розвитку освітнього простору та творчої особистості.
На VI Міжнародній науково-практичній конференції і ХХ Всеукраїнських педагогічних читаннях «Василь Сухомлинський у діалозі з сучасністю: розвиток творчої особистості» (27-28 вересня 2013 р., Кіровоград – Павлиш) були розглянуті проблеми, пов’язані з актуалізацією педагогічної спадщини видатного українського педагога В.О. Сухомлинського в аспекті пошуку ефективних способів формування у дітей творчих здібностей в умовах сучасних освітніх трансформацій.
На Всеукраїнській науково-практичній конференції «Інформаційні технології в освіті: стан, проблеми, перспективи» (16-17 травня 2013 р., м. Херсон) обговорювалися питання щодо психолого-педагогічних аспектів використання інформаційних технологій в освіті, методики навчання інформатики в основній школі, підготовки і перепідготовки кадрів в умовах реалізації Державної цільової програми «Сто відсотків», впровадження комп’ютерно орієнтованих систем навчання: проблеми створення і застосування інформаційних технологій в управлінській діяльності навчальних закладів.
Досить результативно пройшла ХІІІ Всеукраїнська історико-педагогічна науково-практична конференція «Джерельна та історіографічна основа сучасних історико-педагогічних досліджень» (7-8 листопада 2013 р., м. Хмельницький), в роботі якої взяли участь наукові співробітники лабораторії історії педагогіки. На цій конференції обговорювалися питання: історіографія дослідження як його методологія, питання репрезентативності джерельної бази, методика формування і класифікації джерел історико-педагогічних досліджень, колізії періодизації історико-педагогічного процесу і його окремих явищ.
Відповідно до плану роботи НАПН України на належному рівні проведено IV Всеукраїнський науково-практичний семінар «Педагогічна компаративістика-2013: трансформації в освіті зарубіжжя та український контекст» (10 червня 2013 р., м. Київ). Під час організованого лабораторією порівняльної педагогіки семінару були проаналізовано і узагальнено теоретико-методологічні й практичні підходи до вивчення перспективного досвіду зарубіжних країн у царині освіти та забезпечення її якості для поширення в Україні, сприяння розбудові спільноти українських педагогів-компаративістів, зокрема методологічні орієнтири порівняльно-педагогічних досліджень у світовому контексті, стратегії розвитку зарубіжної шкільної освіти, актуальні проблеми професійної освіти та освіти дорослих у компаративістичній перспективі, зарубіжний досвід підтримки обдарованості та сприяння творчим здібностям школярів, інноваційні технології в освіті зарубіжжя та України.