Відповідно до укладених угод про співпрацю в 2024 році Інститутом педагогіки НАПН України продовжено співробітництво з Резекненською академією технологій (Латвія), Асоціацією LUMEN (Румунія), Малопольським державним університетом імені капітана Вітольда Пілецького в Освенцимі (Польща), Міжнародною академією прикладних наук у місті Ломжі (Польща), Державним педагогічним університетом імені Іона Крянге в місті Кишиневі (Молдова). У межах зазначеної співпраці Інститут педагогіки НАПН України виступив співорганізатором трьох Міжнародних науково-практичних конференцій, зокрема, «Society. Integration. Education» («Суспільство. Інтеграція. Освіта», 24–25 травня 2024 р., м. Резекне, Латвія), «Світ дидактики: дидактика в сучасному світі» (29–30 жовтня 2024 р., м. Київ, Україна), «Проблеми сучасного підручника: навчально-методичне забезпечення освітнього процесу в умовах воєнного часу та повоєнного відновлення» (12 грудня 2024 р., м. Київ, Україна).

18 міжнародну науково-практичну конференцію «Society. Integration. Education» / «Суспільство. Інтеграція. Освіта» (24–25 травня 2024 р.), яка відбулася за межами України, було організовано і проведено Резекненською академією технологій (Латвія) спільно з Інститутом педагогіки НАПН України, Ризьким технічним університетом (Латвія), Клайпедським університетом (Литва), Ризьким університетом Страдіня (Латвія) та Білостоцьким технологічним університетом (Польща). Під час роботи 18-ої Міжнародної науково-практичної конференції «Society. Integration. Education» вісім співробітників Інституту педагогіки представили результати власних напрацювань. За результатами конференції підготовлено два томи збірників матеріалів учасників, у яких висвітлюються актуальні питання в галузі педагогіки. Співголовою наукового комітету 18-ої Міжнародної науково-практичної конференції «Society. Integration. Education» був завідувач відділу дидактики Інституту педагогіки НАПН України, доктор педагогічних наук, професор О. Малихін.

29-30 жовтня 2024 року відбулася IV Міжнародна науково-практична інтернет-конференція «Світ дидактики: дидактика в сучасному світі», у якій взяли участь понад 300 науковців та освітян з України, Польщі, Молдови, Латвії, Румунії та Чехії. Конференція була організована відділом дидактики Інституту педагогіки НАПН України у партнерстві з Міністерством освіти і науки України, Національною академією педагогічних наук України, Відділенням загальної середньої освіти і цифровізації освітніх систем НАПН України, Державним педагогічним університетом імені Іона Крянге в Кишиневі (Республіка Молдова), Малопольським державним університетом імені капітана Вітольда Пілецького в Освенцимі (Республіка Польща), Міжнародною академією прикладних наук в Ломжі (Республіка Польща), Резекненською академією технологій (Латвійська Республіка), Асоціацією LUMEN (Румунія), Промисловим, технічним й автомобільним закладом профільної середньої освіти в Їглаві (Чехія), Харківським національним педагогічним університетом імені Г. С. Сковороди, Мелітопольським державним педагогічним університетом імені Богдана Хмельницького, Тернопільським національним педагогічним університетом імені Володимира Гнатюка, Переяслав-Хмельницьким державним педагогічним університетом імені Григорія Сковороди, Кам’янець-Подільським національним університетом імені Івана Огієнка, Полтавським національним педагогічним університетом імені В. Г. Короленка, а також Радою молодих вчених НАПН України. Під час роботи конференції учасники мали змогу обговорити актуальні питання, пов’язані з організацією освітнього процесу в Україні в умовах воєнного стану, з компенсацією освітніх втрат в умовах воєнного стану в Україні та у повоєнний період. За результатами конференції підготовлено збірник матеріалів, де представлено напрацювання його учасників.

Міжнародна науково-практична конференція «Проблеми сучасного підручника: навчально-методичне забезпечення освітнього процесу в умовах воєнного часу та повоєнного відновлення» (12 грудня 2024 року, м. Київ, Україна), на якій було обговорено стратегії адаптації освітньої системи України до сучасних викликів, спричинених воєнними подіями, плани її відновлення, а також дослідження щодо оновлення змісту підручників та інтеграції найкращих міжнародних практик, зібрала 129 науковців й освітян з України, Польщі, Молдови і Латвії. За підсумками конференції було ухвалено рекомендації щодо вдосконалення навчально-методичного забезпечення української освіти, особливо в умовах воєнного часу. Зокрема, учасники наголосили на важливості адаптації сучасних підручників до нових реалій життя в сучасному глобалізованому суспільстві, що передбачає внесення змін, котрі враховують актуальні освітні потреби, цифровізацію навчання, інтеграцію міждисциплінарних підходів, розвиток критичного мислення, а також забезпечують відповідність змісту навчання сучасним викликам суспільства та ринку праці.

VIII Міжнародну науково-практичну конференцію «Педагогічна компаративістика і міжнародна освіта 2024: інтеграційні процеси в освіті у науковому дискурсі» (30 травня 2024 р., м. Київ, Україна), яка стала платформою для обговорення викликів і кращих практик в освіті в Україні, Європі та світі крізь призму крос культурних порівнянь, було організовано і проведено спільними зусиллями Національної академії педагогічних наук України, Відділення філософії освіти, загальної та дошкільної педагогіки, Інституту педагогіки НАПН України, Відділу порівняльної педагогіки Інституту педагогіки НАПН України, Відділу освітніх досліджень Національного центру освітньої політики та оцінювання (Румунія), Університету імені Адама Міцкевича в Познані (Польща), Сілезького університету в Катовіце (Польща), Щецинського університету (Польща), Української асоціації дослідників освіти у партнерстві з Відділом компаративістики інформаційно-освітніх інновацій Інституту цифровізації освіти НАПН України, Лабораторією зарубіжних систем професійної освіти і навчання Інституту професійної освіти НАПН України, Сумським державним педагогічним університетом імені А. С. Макаренка, Тернопільським обласним комунальним інститутом післядипломної педагогічної освіти, Уманським державним педагогічним університетом імені Павла Тичини. За результатами роботи VIII-ої Міжнародної науково-практичної конференції «Педагогічна компаративістика і міжнародна освіта 2024: інтеграційні процеси в освіті у науковому дискурсі», у якій взяло участь понад 150 науковців і освітян, було підготовлено збірник матеріалів, присвячений актуальним проблемам середньої, вищої, професійної освіти та освіти дорослих у компаративній перспективі; методологічним орієнтирам педагогічної компаративістики.

У межах реалізації положень угоди про співпрацю між Інститутом педагогіки НАПН України і Малопольським державним університетом імені капітана кавалерії Вітольда Пілецького в Освенцимі (Польща) 4 листопада 2024 року І. Саух, доктор економічних наук, професор, головний науковий співробітник відділу економіки та управління загальною середньою освітою Інституту педагогіки НАПН України, провела відкриту лекцію на тему «Резилієнтність педагогів як основа виходу з кризових ситуацій в умовах тривалого воєнного стресу».

У 2024 співробітниками відділу математичної та інформатичної освіти Інституту педагогіки НАПН України спільно з авторкою американських підручників з математики Ларисою Букалов, яка є переможцем премії Мюллера «Math for America-2023» за професійний вплив на освіту математики, лауреатом премії Sliffe Award 2024, вчителем математики в Bayside High School у Нью-Йорку, а також викладачем методики навчання математики в Touro University, було організовано 6 онлайн зустрічі для українських вчителів математики. В онлайн зустрічах взяли участь вчителі математики з різних областей України, зокрема, Донецька, Дніпропетровська, Житомирська, Запорізька, Київська, Львівська, Полтавська, Одеська, Черкаська, Чернігівська. За результатами міжнародної співпраці підготовлено наукову статтю за темою «Формувальне оцінювання у навчанні математики» (авторки: Д. Васильєва, Л. Букалов).

У 2024 році в межах проведення конкурсу спільних українсько-австрійських науково-дослідних проєктів для реалізації у 2025-2026 рр., оголошеного Міністерством освіти і науки України та Австрійським агентством з питань освіти та інтернаціоналізації співробітниками відділу технологічної освіти Інституту педагогіки НАПН України підготовлено проєкт «Підготовка молоді до вибору професії та побудови професійної кар’єри з урахуванням потреб ринку праці».

Співробітники Інституту педагогіки НАПН України беруть активну участь у програмах міжнародного стажування і підвищення кваліфікації. Так, у 2024 році співробітники й аспіранти Інституту педагогіки НАПН України взяли участь у двох програмах міжнародного онлайн-стажування, які було підготовлено командою DigIn.Net 2 за підтримки Університету прикладних наук Анхальт (Hochshule Anhalt, м. Кетен, Німеччина) на базі DUDIZ (німецько-український центр цифрових інновацій), зокрема, чотири співробітника і два аспіранти – у програмі міжнародного стажування «Digital Future: Blended Learning» (8 квітня – 31 травня 2024 р.) та один співробітник – у програмі міжнародного стажування «Digital Transformation: The Power of Blended Learning» ( 14 жовтня – 12 грудня 2024 р.). Також 2 співробітника Інституту педагогіки НАПН України взяли участь у програмі міжнародного науково-педагогічного стажування «Механізми трансформації освітніх технологій в умовах інтеграції України до європейського простору» (22-26 січня 2024 р.), яке відбувалося в місті Люблін (Польща). Під час проходження науково-педагогічного стажування співробітникивідділу економіки та управління ЗСОІнституту педагогіки НАПН України взяли участь у роботі міжнародного форуму «Механізми трансформації освітніх технологій в умовах інтеграції України до європейського освітнього простору» (23-25 січня 2024 року) івиступили з доповідями за темами «Розвиток державно-суспільної партнерської взаємодії в управлінні трансформаційними процесами у закладах освіти в умовах інтеграції України до європейського освітнього простору» (О. Онаць) та «Концепція авторської моделі закладу позашкільної освіти «Школа життєтворчості особистості» (І. Мосякова). Також під час стажування співробітникамивідділу економіки та управління ЗСОІнституту педагогіки НАПН України було підписано тристоронню Угоду про співпрацю між Інститутом педагогіки НАПН України, Асоціацією керівників шкіл та Інститутом розвитку освіти  «Знання» (Республіка Польща).

28-29 листопада 2024 року співробітники Інституту педагогіки НАПН України взяли участь у роботі Міжнародної науково-практичної конференції «New Media Pedagogy – NMP24: research trends, methodological challenges and successful implementations», яку було організовано і проведено на базі Ягеллонського університету в Кракові. Конференція «New Media Pedagogy – NMP24: research trends, methodological challenges and successful implementations» («Нова медіапедагогіка – NMP24: дослідницькі тенденції, методологічні виклики та успішні впровадження»), котра об’єднала науковців з Польщі, Португалії, Бельгії, Італії, Чехії, Греції, Словаччини, Словенії, Австралії, Австрії, України, стала платформою для обговорення актуальних питань у галузі медіаосвіти.

3 грудня 2024 року десять співробітників Інституту педагогіки НАПН України взяли участь в онлайн-воркшопі «Інноваційні технології в професійній освіті – досвід ОЄСР для України», який було організовано і проведено в рамках Програми Організації економічного співробітництва та розвитку для України. Захід включено до OECD Ukraine Country Programme на прохання Уряду України та затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2023 року № 1165. Під час проведення заходу його учасники ознайомилися з найкращими практиками використання інноваційних технологій у системі професійної освіти країн ОЕСР.

24 лютого 2024 р. співробітники Інституту педагогіки НАПН України взяли участь в інтерактивному круглому столі, присвяченому Міжнародному дню рідної мови «Мова єднає». Під час проведення круглого столу три співробітниці Інституту педагогіки НАПН України (Н. Богданець-Білоскаленко, доктор педагогічних наук, професор, О. Горошкіна, доктор педагогічних наук, професор, З. Кондур, науковий співробітник) виступили з науково-практичними доповідями. Захід відбувся за підтримки Ради Європи та з ініціативи Мелітопольської громади. Разом із співробітниками Інституту педагогіки НАПН України в заході взяли участь представники національних меншин, керівники відділів національних меншин Департаменту нацменшин Секретаріату Уповноваженого ВР з прав людини, Державної служби етнополітики, Комітетів ВР, Університету Грінченка.

Протягом 2024 року співробітників Інституту педагогіки НАПН України залучали в якості учасників, експертів, авторів/розробників навчальних матеріалів/тренерів у міжнародних проєктах/комітетах, зокрема, міжнародного проєкту Ради Європи «Підтримка впровадження європейських стандартів прав людини в Україні» в рамках прийнятого Плану дій для України «Стійкість, відновлення та реконструкція» (2023-2026 рр.), міжнародного проєкту «Дорожня карта створення умов для  підвищення якості навчання державною мовою та мовами корінних народів і національних меншин у закладах загальної середньої освіти України на 2023-2024 роки», міжнародного проєкту «Підтримка вчителів, які навчають учнів з досвідом міграції̈» (2022-2024 рр.). Вагомим практичним результатом втілення міжнародного проєкту «Підтримка вчителів, які навчають учнів з досвідом міграції̈» (2022-2024 рр.) став методичний посібник із проведення спеціальних тренінгових занять для дітей із сімей внутрішньо переміщених осіб, підготовлений на основі дворічного досвіду проведення таких занять співробітниками Інституту педагогіки НАПН України (О. Пометун, Г. Сєрова). У 2024 році в межах реалізації міжнародного проєкту Ради Європи «Підтримка впровадження європейських стандартів прав людини в Україні» у рамках прийнятого Плану дій для України «Стійкість, відновлення та реконструкція» (2023-2026 рр.), метою якого є підтримка органів української влади у впровадженні європейських стандартів прав людини на національному рівні, співробітниками Інституту педагогіки було взято участь в організації і проведенні низки міжнародних заходів, на яких було представлено модель багатомовної освіти,  що була розроблена співробітниками відділу навчання мов національних меншин та зарубіжної літератури (Н. Богданець-Білоскаленко, О. Фідкевич), й обговорено проблеми освіти представників національних спільнот в Україні. Такими міжнародними заходами стали круглий стіл за участі міжнародних партнерів, присвячений презентації та обговоренню дорожньої карти щодо створення умов для підвищення якості навчання державною мовою та мовами корінних народів, національних меншин/спільнот у закладах загальної середньої освіти України на 2023-2027 рр., міжнародний форум національних меншин (спільнот) України (7 червня 2024 р.), міжнародний семінар «Захист прав національних спільнот України в європейській перспективі» (11-12 липня 2024 р.), тренінг з організації багатомовної освіти для директорів і вчителів ЗЗСО з класами/групами з навчанням мовами національних меншин, Міжнародна конференція «Посилення можливостей та захист прав ромських жінок через ефективну реалізацію політики» (28 липня 2024 р.), Міжнародна конференція «Підтримка впровадження європейських стандартів щодо боротьби з дискримінацією та прав національних меншин(спільнот в Україні» (5 вересня 2024 р.), а також V Міжнародна конференція «Україно моя вишивана: етнокультурний та освітньо-виховний потенціал української вишиванки» (16 травня 2024 р., м. Київ).

Разом з Інститутом педагогіки НАПН України організаторами V-ої Міжнародної наукової онлайн-конференції «Україно моя вишивана: етнокультурний та освітньо-виховний потенціал української вишиванки» виступили Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника за підтримки голови Запорізької обласної військової державної адміністрації Івана Федорова та Ради Європи. У конференції взяли участь понад 300 учасників (науковці, викладачі закладів вищої освіти, учителі закладів загальної середньої освіти, аспіранти, докторанти, магістранти, культурно-громадські діячі) з України й української діаспори. Зокрема, Люба Любчик, голова Світової координаційної освітньо-виховної ради Світового Конгресу Українців (Париж, Франція), Земфіра Кондур, менеджерка проєктів Ради Європи (м. Страсбург, Франція), Люба Славатинська (секретарка Конгресу Українців діаспори, директорка суботньої школи в Торонто), Марко Сирник – голова освітнього товариства «Просвіта» (м. Валч, Польща). За результатами V-ої Міжнародної наукової онлайн-конференції «Україно моя вишивана: етнокультурний та освітньо-виховний потенціал української вишиванки» підготовлено збірник тез учасників, у якому розглянуто питання, пов’язані з формуванням національно-культурної ідентичності сучасної молоді, формуванням культурної компетентності у здобувачів освіти, розкриттям потенціалу української вишиванки в системі інклюзивної освіти дітей із особливими потребами та багато інших важливих питань.

5 вересня 2024 року співробітники Інституту педагогіки взяли участь у засіданні Керівного комітету з підтримки впровадження європейських стандартів щодо боротьби з дискримінацією та прав національних меншин (спільнот) в Україні, яке проходило під головуванням Халварда Горсета – голови антидискримінаційного Департаменту Ради Європи (Н. Богданець-Білоскаленко, О. Фідкевич).

У межах роботи Міжнародної спеціалізованої виставки «Освіта та кар’єра – 2024» співробітники відділу математичної та інформатичної освіти Інституту педагогіки НАПН України (М. Бурда, Н. Тарасенкова, Д. Васильєва, І. Завадський, О. Коршунова) організували і провели круглий стіл «Сучасні технології та методики навчання математики та інформатики в НУШ: здобутки і перспективи» в онлайн форматі (25 квітня 2024 р.). Під час роботи круглого столу підіймалися питання, пов’язані зі складовими практико-орієнтованих технологій у навчанні математики, дидактичним супроводом до підручників з алгебри і геометрія для 7 класу, електронними додатками до підручників з математики, інтеграцією математичної складової в інформатичну освітню галузь, застосуванням штучного інтелекту в курсі інформатики 5-7 класів. В онлайн заході взяли участь усі співробітники відділу, викладачі університетів, вчителі математики та інформатики з різних областей України. У синхронному форматі в заході взяло участь близько 80 учасників.

Співробітники Інституту педагогіки НАПН України також взяли участь у роботі Міжнародного конгресу «Research – Innovation – Innovative Entrepreneurship» / «Дослідження – Інновації – Інноваційне підприємництво» (17–18 травня 2024 р., м. Кишинев, Молдова), який було організовано Державним педагогічним університетом імені Іона Крянге. Науковці з Республіки Молдова, Румунії, США, Китаю, Індії, Грузії та України презентували результати власних наукових досліджень на наступних секційних засіданнях Конгресу, а саме: Section 1 «Technology innovation in the Educational Sciences and Psychology» / Секція 1 «Технологічні інновації в педагогіці і психології», Section 2 «Innovative technologies in Natural Sciences and Exact Sciences» / Секція 2 «Інноваційні технології в природничих і точних науках», Section 3 «Technological Transfer and Innovative Entrepreneurship» / Секція 3 «Трансфер технологій та інноваційне підприємництво», Section 4 «Information technologies in the educational process» / Секція 4 «Інформаційні технології в освітньому процесі», Section 5 «Environmental protection and biodiversity conservation» / Секція 5 «Охорона навколишнього середовища та збереження біорізноманіття». Старший науковий співробітник відділу навчання географії та економіки Інституту педагогіки НАПН України В. Яценко представив доповідь на тему «Педагогічний досвід застосування інноваційних технологій у природничих науках в умовах воєнного часу».

З 21 по 27 червня 2024 в місті Валч (Польща) за ініціативи голови «Просвіти» в Польщі Марка Сирника працювала робоча група з проєктування та реалізації змісту навчання української мови української національної меншини, до складу якої було залучено співробітників Інституту педагогіки НАПН України, зокрема, Н. Богданець-Білоскаленко та О. Горошкіну. Співробітники Інституту педагогіки НАПН України ознайомили польських учителів з особливостями методичної роботи, а польські колеги ознайомили з досвідом роботи з учнями різних вікових груп. Особливу увагу було приділено аналізу змісту і принципів побудови робочих зошитів з української мови. Спільними зусиллями було розроблено концепцію навчального видання з української мови та літератури для здобувачів освіти української національної меншини в Республіці Польща, яку буде представлено для затвердження в Міністерстві освіти Польщі.

19-20 вересня 2024 року співробітникамивідділу навчання географії та економіки Інституту педагогіки НАПН України спільно з кафедрою екології, географії і методики навчання факультету природничої освіти Університету Григорія Сковороди в Переяславі, Інститутом географії Національної академії наук України, Інститутом мистецтвознавства, фольклористики та етнології імені М. Рильського НАН України, Міжнародною асоціацією сталого розвитку (м. Варна, Болгарія), Інститутом географії Словацької республіки (м. Братислава, Словаччина) та Вищою школою Куявська (м. Влоцлавек, Польща) було організовано і проведено ІV Міжнародну науково-практичну конференцію «Географічна наука та освіта: перспективи й інновації». До роботи науково-практичної конференції, ключовими темами якої були військова географія та картографія, проблеми ідентичності українського народу, загрози сталому розвитку і географічна освіта, долучилися понад 160 географів, екологів, економістів, науково-педагогічних працівників, учителів географії, здобувачів вищої освіти з різних куточків України.

Важливою складовою міжнародної діяльності наукових співробітників Інституту педагогіки НАПН України є рецензування міжнародних проєктів, які дослідники з різних країн світу розробляють і подають на міжнародні конкурсні програми в галузі освіти та науки. У квітні 2024 року в межах міжнародної діяльності, яку провадить Інститут педагогіки НАПН України, Ізраїльський національний науковий фонд запросив О. Малихіна, доктора педагогічних наук, професора, завідувача відділу дидактики, прорецензувати проєкт, поданий на конкурс персональних дослідницьких грантів.

Співробітниця Інституту педагогіки НАПН України (О. Локшина, доктор педагогічних наук, професор, завідувач відділу порівняльної педагогіки) є офіційним представником від України до Програмного комітету «Культура, креативність та інклюзивне суспільство» Програми ЄС «Горизонт Європа» (2021-2027 рр.).

Співробітники Інституту педагогіки НАПН України є членами редколегій та рецензійних рад міжнародних наукових журналів, які видаються закордоном, зокрема, «Logos Universality Mentality Education Novelty: Social Sciences» / «Логос універсальність. Менталітет. Новизна в освіті: Соціальні науки» (Румунія), «Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala» / «Румунський журнал багатовимірної освіти» (Румунія), який індексується в наукометричній базі данихWeb of Science, «Education. Innovation. Diversity» / «Освіта. Інновації. Різноманіття» (Латвія), «Society. Integration. Education» / «Суспільство. Інтеграція. Освіта» (Латвія), «Cognitive Studies | Études cognitives» / «Когнітивні студії»

Інституту славістики Польської академії наук, який індексується в наукометричній базі даних Sсopus (Польща). Також здійснювалося рецензування статей до наукового журналу «Social Sciences & Humanities Open» / «Відкриті соціальні і гуманітарні науки», який індексується в наукометричній базі Scopus.