ORCID

Крамаренко Ірина Сергіївна, кандидат педагогічних наук, старший дослідник, старший науковий співробітник відділу біологічної, хімічної та фізичної освіти Інституту педагогіки НАПН України.

Коло наукових інтересів: 

  • методика навчання хімії;
  • формування інноваційного освітнього середовища;
  • розвиток предметно-просторового середовища закладів освіти;
  • новітні засоби навчання;
  • природничо-наукова компетентність учнів;
  • освітня політика та нормативне забезпечення освітніх інновацій.

Творчий шлях. У 2000 році закінчила Криворізький державний педагогічний університет за спеціальністю «Біологія і хімія», здобувши кваліфікацію вчителя біології та хімії. Має понад 25 років трудового стажу, з яких більш як 15 років — у структурах Міністерства освіти і науки України. Досвід науково-педагогічної роботи перевищує 20 років.

Ірина Сергіївна є фахівчинею у сфері методики навчання хімії, зосереджуючи увагу на впровадженні сучасних підходів до викладання хімічних дисциплін у школі. Її дослідження охоплюють проблеми формування інноваційного освітнього середовища, розвиток предметно-просторового середовища закладів освіти, новітні засоби навчання та підвищення рівня природничо-наукової компетентності учнів. Працює над розробленням та впровадженням методичних рішень щодо ефективного навчання хімії в контексті НУШ.

Крамренко І. С. активно публікується у фахових і науково-методичних виданнях, зосереджуючи увагу на питаннях методики навчання хімії в умовах цифровізації освіти, формування природничо-наукової компетентності учнів, організації інноваційного освітнього середовища, а також адаптації навчального процесу в умовах війни. У її працях висвітлюються можливості використання віртуальної та доповненої реальності в освітньому процесі, розвиток інфомедійної грамотності школярів, нормативне забезпечення цифрових трансформацій у сфері освіти. Значну увагу науковиця приділяє аналізу зарубіжного досвіду й перспективам упровадження сучасних цифрових засобів у викладанні природничих дисциплін, зокрема хімії, у контексті Нової української школи.

Відзнаки: нагороджена нагрудним знаком «Відмінник освіти» (2024).