Непорожня Лідія Вікторівна, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, старший науковий співробітник відділу біологічної, хімічної та фізичної освіти Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України.
Коло наукових інтересів:
- методика навчання фізики у 7–11 класах;
- формувальне оцінювання результатів навчання;
- STEM-орієнтоване навчання природничих дисциплін;
- цифрові освітні ресурси й віртуальні лабораторії;
- проєктна діяльність учнів як засіб формування компетентностей;
- оновлення структури й змісту шкільного підручника;
- навчання фізики в умовах НУШ;
- пропедевтика природничо-наукової компетентності в учнів 5 та 6 класів;
- забезпечення якості шкільної освіти в умовах викликів і змін.
Творчий шлях. Непорожня Л. В. має багаторічний досвід у галузі шкільної фізичної освіти, зокрема у розробленні навчально-методичних матеріалів, програм і засобів навчання, які відповідають сучасним освітнім вимогам. Брала участь у розробленні модельних навчальних програм та матеріалів до них у межах впровадження Нової української школи. Має значний досвід науково-експериментальної роботи, зокрема у дослідженнях змісту природничої освіти, оцінювання навчальних досягнень, проєктного навчання, оновлення підручників.
Основна сфера наукових інтересів Лідії Вікторівни – методика навчання фізики в основній і профільній школі, формування природничо-наукової компетентності здобувачів освіти, дидактичне проєктування змісту навчання фізики відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти, розроблення та реалізація формувального оцінювання в курсі фізики, створення дидактичних матеріалів нового покоління (зошити, підручники, лабораторії), застосування цифрових освітніх ресурсів.
Непорожня Л. В. є авторкою публікацій з питань теорії та методики фізичної освіти, цифрової трансформації шкільного експерименту, використання мультимедійних платформ для проєктного та практичного навчання. У своїх дослідженнях приділяє увагу також проблемам подолання освітніх втрат, зумовлених війною, та способам адаптації навчального середовища до сучасних викликів.