Бакуліна Наталія Валеріївна, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник.

Коло наукових інтересів: методики викладання мови іврит і дисциплін юдаїки, єврейська формальна, неформальна й інформальна освіта, діалог культур в освіті.

Творчий шлях. У 1991 році з відзнакою закінчила Київське педагогічне училище № 1 ім. Н. К. Крупської, за спеціальністю «Викладання в початкових класах». У 1996 р. – Український державний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, за спеціальністю «Педагогіка і методика початкового навчання», а в 1998 – педагогічний коледж Центру єврейської освіти України, за спеціальністю «викладання єврейських дисциплін». У 2007 р. – аспірантуру Інституту Педагогіки НАПН України, захистивши кандидатську дисертацію «Формування усного мовлення першокласників у процесі навчання мови іврит у школах України». З 1998 р. й дотепер працює в Інституті педагогіки НАПН України. Проходила міжнародні стажування за програмами «Механхім бхірім» / «Провідні викладачі» в Єрусалимському університеті в Єрусалимі, у Центрі єврейської освіти в Діаспорі ім. М. Мелтона (м. Єрусалим, Ізраїль, 1998; 2000-2001); «Через приклад до розвитку – стажування представників організацій національних меншин з України та Молдови» (м. Варшава – Люблін, Польща, 20-25.04.2009); «Mirchavei Chinuch» / «Освітній простір» та «АЛЕФ» (м. Тель-Авів – Єрусалим, Ізраїль, березень-квітень 2019); співорганізатор міжнародного онлайн-курсу з методики викладання мови іврит (Ізраїль – Україна – США, 13-16.07.2020); «Педагогічні проблеми формування сучасного фахівця: досвід ЄС» на Філологічному факультеті Північного університетського центру (м.Бая-Маре, Румунія, 15.02 по 26.03. 2021).Свій фаховий рівень удосконалювала на міжнародних і всеукраїнських курсах і семінарах підвищення кваліфікації (1997-2021).

Голова та членкиня творчих колективів і робочих груп із розроблення та створення Державних стандартів початкової середньої освіти (мовно-літературна галузь, українська мова та мови національних меншин, 2010/2011); авторка та співавторка освітніх програм з мови іврит для 1-4, 5-9 та 10-11 класів ЗЗСО України (з 2005) та підручників з мови іврит для початкової школи (2012-2021); орієнтовних вимог до оцінювання навчальних досягнень учнів з української мови та мов національних меншин (мови вивчення) (2013/2014); голова журі Всеукраїнських олімпіад з мови іврит та єврейської літератури (2016-2020); членкиня робочої групи МОН України щодо обговорення й імплементації статті 7 чинного Закону України «Про освіту», міжнародних експертних груп із багатомовної освіти.

Наукова експертка, консультантка та членкиня експертних рад всеукраїнських і міжнародних освітніх проектів, здійснює наукову та науково-методичну експертизу та рецензування наукових видань, освітніх ресурсів і проєктів (2012-2021). Має досвід викладацької діяльності у формальній і неформальній освіті дітей і дорослих, керівництві, організації та проведенні всеукраїнських і міжнародних освітніх проектів (з 1990).

Бере активну участь у професійних і громадських об’єднаннях за фахом: заступниця голови Ради представників громадських об’єднань корінних народів, національних меншин України при Міністерстві освіти і науки України; членкиня громадської організації «Українська асоціація педагогічної освіти»; експертка проєктів з багатомовної освіти; членкиня міжнародного експертного журі Всесвітньої міжнародної організації ОРТ, членкиня Асоціації міжнародного освітнього та наукового співробітництва; експертка з оцінювання навчальних матеріалів та електронних освітніх ресурсів в проєкті Learning Passport; експертка з оцінювання якості навчальних матеріалів для НУШ; асоційована членкиня редакційних колегій наукових періодичних видань Інституту педагогіки НАПН України (збірника наукових праць «Проблеми сучасного підручника» та наукового періодичного видання «Український педагогічний журнал» (з 2021).

Авторка та співавторка понад 145 публікацій, з них 23 статті у наукових фахових виданнях, 8 статей у науково-методичних виданнях, 60 тез у збірниках і матеріалах конференцій, 1 розділ державного стандарту, 13 типових, модельних і навчальних програм для ЗЗСО України та 3 освітні програми для вишів, 5 методичних рекомендацій, 7 підручників, 13 навчальних, навчально-методичних і методичних посібників, 1 розділ монографії, 1 бібліографічний довідник, публікації у ЗМІ. Одноосібних праць 111, у співавторстві 34.