
Автор: Н.П. Дічек, О.В. Коляденко
Бібліографічний опис
Борис Грінченко у дискурсі історії національної освіти : монографія / Наталія Дічек, Ольга Коляденко ; за заг. ред. д-ра пед. наук, проф. Н.П. Дічек. — Київ : Київ. столич. ун-т ім. Б. Грінченка, 2024. — 288 с.
Анотація
У монографії представлено системне авторське розкриття освітньо-просвітницького складника багатогранної національно орієнтованої творчості Бориса Грінченка (1863–1910), пов’язаної з відстоюванням і поширенням у складних умовах імперських утисків і бездержавного існування (остання третина ХІХ — початок ХХ ст.) видатним культурним діячем рідномовної народної освіти маленьких і просвіти дорослих українців. Висвітлено його надбання у галузі забороненого царатом україномовного підручникотворення; обґрунтування необхідності забезпечення національної спрямованості виховання, змісту та організації освіти українців; розвитку українознавчих етнографічних студій і як знаряддя навчання і виховання, і як важливого для національної самоідентифікації наукового напряму. Аргументовано, що настанови Б. Грінченка є не лише вагомим національним освітнім надбанням, а й дедалі частіше наразі стають в нагоді сучасним вихователям дошкільних закладів освіти, учителям, викладачам вищих закладів освіти у контексті формування національно-патріотичного світогляду дітей та молоді. Матеріали монографії призначено для використання у лекційній діяльності викладачів закладів вищої освіти (ЗВО) та викладачів інститутів післядипломної педагогічної освіти (ІППО) України, для оновлення змісту освітніх й освітньо-наукових програм у ЗВО та ІППО України, а також у дослідженнях науковців, аспірантів, майбутніх учителів, освітян-практиків.
Переглядів: 3
Завантажити