21 квітня – Всесвітній день творчості та інноваційної діяльності. Використання результатів наукового дослідження проблеми оцінювання професійної діяльності керівника закладу загальної середньої освіти

21 квітня 2025 року відзначається Всесвітній день творчості та інноваційної діяльності, який в Україні святкується з 2002 року.

З нагоди цього свята у Комунальному закладі «Запорізькій інститут післядипломної педагогічної освіти» відбувся мітап «Освітні реформи як каталізатор розвитку творчих організацій: управлінські та психологічні стратегії», учасниками якого були керівники (директори, заступники, завідувачі) закладів освіти всіх типів, працівники центрів професійного розвитку педагогічних працівників.

З доповіддю «Оцінювання ефективності професійної діяльності керівників ЗЗСО: результати опитування та напрямки удосконалення» про основні результати регіонального опитування директорів  закладів загальної середньої освіти виступила Лукіна Тетяна Олександрівна ˗ доктор наук з державного управління, професор, головний науковий співробітник відділу моніторингу та оцінювання якості загальної середньої освіти Інституту педагогіки НАПН України.

Дане опитування директорів ЗЗСО Запорізької області проводилося в межах реалізації науково-дослідної роботи «Оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників» (ДР № 0124U000273)  упродовж жовтня-грудня 2024 року.  Мета цього дослідження полягала у вивченні  особливостей і відмінностей у ставленні керівників ЗЗСО до змісту професійної діяльності та наявної практики оцінювання її ефективності та визначенні на цій основі перспективних напрямки удосконалення чинної моделі і процедур оцінювання результатів роботи директора ЗЗСО в Україні.

Дослідження передбачало реалізацію низки наукових завдань, зокрема:

  1. Проаналізувати ставлення керівників ЗЗСО до чинної моделі оцінювання результатів професійної діяльності директора ЗЗСО.
  2. З’ясувати бачення змісту й мети професійної діяльності керівника ЗЗСО та оцінювання її ефективності.
  3. Виявити та оцінити вплив чинників на результати оцінювання ефективності професійної діяльності директора школи.
  4. Дослідити особливості сприйняття керівниками ЗЗСО можливих змін в моделі та процедурах оцінювання ефективності професійної діяльності директора закладу освіти.

До початку мітапу його учасники та всі зацікавлені особи мали можливість ознайомитися з повним текстом аналітичних матеріалів цього дослідження https://undip.org.ua/library/profesiyna-diialnist-dyrektora-zakladu-zahalnoi-serednoi-osvity-ta-otsiniuvannia-ii-efektyvnosti/

та сформулювати запитання доповідачу. Інформацію про це  було розміщено на сайті КЗ «ЗОІППО» ЗОР https://zoippo.zp.ua/main/?page_id=816

Доповідь викликала чималий інтерес в учасників заходу. Виявилося, що незважаючи на в цілому позитивне ставлення учасників опитування до оцінювання ефективності їх професійної діяльності, чинна модель оцінювання та деякі його процедури потребують змін, що в цілому відповідає сучасним суспільно-політичним процесам та реформуванню освіти.