14-16 травня 2025 року на базі Запорізького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти відбулася ІІІ Міжнародна науково-практична конференція «ОСВІТА ТА НАУКА КРІЗЬ ВИКЛИКИ СЬОГОДЕННЯ».
Співорганізаторами конференції виступили: Міністерство освіти і науки України, Департамент освіти і науки Запорізької обласної державної адміністрації, Інститут психології ім. Г.С. Костюка НАПНУ, Івано-Франківський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, Громадська організація «Товариство сприяння обороні України» (ТСО України), Університет інформаційних технологій та менеджменту (м. Жешув, Польща), ФАТ «НЦПК «ӨРЛЕУ» Інститут професійного розвитку по Північно-Казахстанській області (м. Петропавлівськ, Республіка Казахстан) та The LEGO Foundation (Королівство Данія).
Із відео-записом конференції можна ознайомитися за покликанням
З візійними доповідями на конференції виступили КУЗЬМИЧОВА НАДІЯ, заступниця міністра освіти і науки України, ГРИНЕВИЧ ЛІЛІЯ, проректор з науково-педагогічної роботи Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна, ГУГНІН ЕДУАРД, ректор КЗ «ЗОІППО» ЗОР.
На пленарній сесії з доповіддю «Оцінювання професійної діяльності керівника закладу загальної середньої освіти: актуальність досліджень для України» виступила Лукіна Тетяна Олександрівна ˗ доктор наук з державного управління, професор, головний науковий співробітник відділу моніторингу та оцінювання якості загальної середньої освіти Інституту педагогіки НАПН України.
Доповідач акцентувала увагу на актуальності проведення досліджень проблеми оцінювання ефективності професійної діяльності керівника закладу загальної середньої освіти в Україні, окреслила концептуальні ідеї удосконалення чинної моделі оцінювання з урахуванням суспільно-політичних змін в країні, умов воєнного стану та завдань повоєнного відновлення країни. Лукіна Т.О. зазначила, що дослідження здійснювалося в межах науково-дослідної роботи Інституту педагогіки на тему «Оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників» (ДР № 0124U000273).

Доповідь розкривала можливості впровадження результатів проведеного дослідження у практику роботи регіональних і місцевих органів управління освітою, керівників закладів загальної середньої освіти для підготовки та проведення оцінювання результатів професійної діяльності керівників освітніх установ.
Тема викликала численні запитання учасників конференції, на які доповідач надала вичерпні відповіді.
На конференції обговорювалися наступні тематичні напрямки:
- Сучасні тенденції та перспективи розвитку освітнього менеджменту, педагогіки та психології.
- Світ дитинства: дошкільна освіта в сучасних умовах.
- Нові горизонти початкової освіти: виклики та можливості.
- Діяльнісний підхід в освіті та соціально-емоційне навчання у забезпеченні психосоціального благополуччя дітей і педагогів.
- Природничо-математична освіта в реаліях сьогодення.
- Суспільно-гуманітарна освіта в умовах глобальних змін.
- Інноваційні підходи до здоров’язбережувальної освіти та інклюзивного навчання.
- Національні цінності у часи випробувань і надії.
- Цифровізація освіти: здобутки, перспективи та ризики.
Програму конференції розміщено за покликанням