27 березня 2025 року відбулася практична онлайн-конференція«Ефективна освіта. Кроки успішної школи: від теорії до практики» за участі Інституту педагогіки НАПН України, Державної служби якості освіти України, Центру професійного розвитку педагогічних працівників міста Києва та педагогів-практиків.
З доповіддю на тему «САМООЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ ТА ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГІВ У ЗАКЛАДІ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ: ПРИЗНАЧЕННЯ ТА ІНСТРУМЕНТИ РЕАЛІЗАЦІЇ» виступила ЛУКІНА Тетяна Олександрівна, доктор наук з державного управління, професор, головний науковий співробітник моніторингу та оцінювання якості загальної середньої освіти Інституту педагогіки НАПН України.


Під час виступу Лукіна Т.О. розкрила дуже важливі для успішної практики запровадження самооцінювання якості освіти в закладі освіти питання, зокрема:
1. Для чого проводити самооцінювання якості та результатів професійної діяльності педагогів у закладі загальної середньої освіти? Спільне та відмінне між самооцінюванням якості освіти закладом освіти та його зовнішньою перевіркою.
2. Які параметри своєї діяльності школи оцінюють в інших країнах? Чому моделей самооцінювання шкіл в світі багато?
3. Як і для чого оцінювати ефективність професійної діяльності педагогічних працівників та директора школи? – світові тенденції та вітчизняна практика.
4. Чому моніторинг якості освіти в закладі освіти часто сприймають негативно, а до результатів ставляться скептично?
5. З чого потрібно починати моніторингове дослідження та як вберегтися від найбільш поширених помилок?
6. Чому результати моніторингу часто не вдовольняють дослідників? Як забезпечити максимальну інформативність моніторингу якості освіти? та інші питання.
Учасників конференції проявили зацікавленість окремими практичними питаннями реалізації моніторингу якості освіти на рівні закладу освіти. Їм було запропоновано для самостійного ознайомлення інформаційні матеріали та відео записи лекцій і практичних занять з даної проблематики.
На конференції також обговорювалися питання, пов’язані з реалізацією компетентнісного підходу в професійній діяльності сучасного вчителя (Тетяна Засєкіна, доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник, член-кореспондент НАПН України, заступник директора з науково-експериментальної роботи Інституту педагогіки НАПН України).
Багато уваги було приділено проблемі професійного вдосконалення педагога, зокрема:
застосування коучингового підходу для професійного зростання педагога (Світлана Панько, директор середньої загальноосвітньої школи «166 м. Києва), формування лідерської культури у закладів загальної середньої освіти (Наталія Кухмай, заступник директора ліцею №153 м. Києва), роль закладу освіти у професійному розвитку педагога (Олена Святенко, заступник начальника – начальник відділу оцінювання закладів освіти управління інституційного аудиту Державної служби якості освіти України), а також формула професійного розвитку та успіхів педагога (Ріта Бикова, заступник директора Центру професійного розвитку педагогічних працівників м. Києва).
