29 травня 2025 року на базі Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка (м. Кропивницький) відбулося пленарне засідання ХІХ Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції Захід організовано кафедрою математики та цифрових технологій університету у змішаному форматі за участі провідних науковців з усієї України.
Серед спікерів конференції – відомі українські вчені, які представляють ключові наукові та освітні установи. Зокрема, Станіслав Ніколаєнко (НУБіП України), Микола Чумак (УДУ ім. М. Драгоманова), Володимир Стешенко (Донбаський державний педагогічний університет), Ольга Мехед (НУ «Чернігівський колегіум» ім. Т. Г. Шевченка), Ірина Сліпухіна (НЦ «Мала академія наук України»), Аркадій Кух (Кам’янець-Подільський національний університет ім. І. Огієнка), Ганна Дефорж, Наталія Пасічник, Ренат Ріжняк (ЦДУ ім. В. Винниченка) представили доповіді з проблематики цифрової трансформації, STEM-інтеграції, методики викладання та розвитку наукового мислення в умовах змін.
Інститут педагогіки НАПН України на заході представив Сіпій Володимир Володимирович, кандидат педагогічних наук, старший дослідник, завідувач відділу біологічної, хімічної та фізичної освіти. Його доповідь на тему «Оформлення задач з фізики як інструмент формування освітньої мобільності учнів у глобалізованому світі» викликала жвавий інтерес серед учасників.

У виступі було акцентовано на ролі методики оформлення фізичних задач як когнітивного інструмента для освітньої інтеграції та міжнародної мобільності учнів. Автор проаналізував відмінності у стилях розв’язання задач в українській та західній шкільних традиціях, довівши, що поєднання алгоритмічного підходу з елементами описового мислення сприяє адаптації учнів до вимог глобального освітнього простору.
Особливу увагу приділено таким аспектам:
- поетапна структура задачі (дано – формула – розрахунок – відповідь) як інструмент самоконтролю та інженерного мислення;
- розширені елементи оформлення, які включають короткий вступ, аналітичний висновок і реальні приклади застосування;
- уніфікація форматів оформлення як засіб полегшення реінтеграції учнів, які навчалися за кордоном;
- протидія поверховому використанню ШІ через формалізовану побудову задач, що вимагає демонстрації логіки мислення, а не лише результату.
У доповіді підкреслено, що саме оформлення задач виступає важливим елементом у формуванні політехнічної складової предметної компетентності, розвитку аналітичного мислення, а також кар’єрної орієнтації на STEM-професії.
