Наприкінці квітня 2025 року завершено другий потік реалізації тренінгової програми «Застосування методу анкетування для вимірювання якості освітніх послуг» https://kubg.edu.ua/images/stories/Departaments/nnc.rpl/PK_Metod_anketuvannia.pdf підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, яку було реалізовано на запрошення Навчально-наукового центру розвитку персоналу та лідерства даного освітнього закладу. Тренінг проводила автор програми Лукіна Тетяна Олександрівна доктор наук з державного управління, кандидат педагогічних наук, професор, головний науковий співробітник відділу моніторингу та оцінювання якості загальної середньої освіти Інституту педагогіки НАПН України.
На цьому етапі учасники тренінгу розглядали питання, присвячені проблемі обчислення об’єму та структури вибірки учасників відповідно до завдань дослідження та особливостей генеральної сукупності; а також вибору й застосування методів статистичного аналізу отриманих даних та інтерпретації результатів анкетування. https://kubg.edu.ua/prouniversitet/news/podiji/9278-treninh-iak-stvoryty-iakisnu-anketu.html



Активне обговорення в групах викликали практичні. Наприклад, виконання експертизи якості анкети, а також обчислення обсягу і структури вибірки респондентів.
Значний інтерес в учасників тренінгу викликали завдання виявлення та оцінювання відмінностей між різними категоріями учасників анкетування; застосування факторного аналізу та інших статистичних методів і інструментів для вивчення взаємозв’язків.
Особливу увагу тренер звернула на питання створення інструментів для вимірювання результатів професійної (викладацької) діяльності науково-педагогічних працівників та оцінювання її ефективності.
Завершився тренінг презентацією анкет для вимірювання якості освітніх послуг, які учасники розробили самостійно у якості творчого завдання. Це завдання передбачало розробку методології конкретного опитування щодо якості надання освітніх послуг в університеті та створення відповідної анкети. Запропоновані учасниками тренінгу ідеї щодо розробки змісту анкет викликали жваву дискусію та активне обговорення.
Учасники тренінгової програми схвально оцінили високий професіоналізм тренера, продуманість змісту тренінгу та корисність і практичні спрямованість завдань.
Серед відповідей за запитання щодо найбільш корисних і цікавих аспектів тренінгу учасники зазначали наступне:
- Дуже корисною була інформація щодо вибудовування методики анкети – від визначення протиріччя/суперечності, до визначення мети і завдань анкетування.
- Детальний аналіз анкет, розроблених учасниками тренінгу, з порадами щодо вдосконалення.
- Сподобалися усі, але найбільшу цікавість викликав статистичний аналіз результатів
- Дуже вдячна тренеру за цю інформацію і за той час, який вона витратила на кожного учасника. Це дійсно надзвичайно потрібно і є реальним поштовхом до подальшого розвитку.
- Актуальність тематик, дотримання структури тренінгу, логічність і доступність викладу матеріалу. Ресурсне забезпечення змісту. Цікавою та корисною була робота в групах. Надзвичайно сприятлива атмосфера. Під час навчання я зруйнувала для себе деякі стереотипи щодо застосування методу анкетування, зробила певні “відкриття”, за що щиро дякую пані професору Тетяні Лукіній. ЇЇ робота як тренера була надзвичайно фахової та заслуговує на найвищий бал – “респект”. Обов’язково цей модуль пораджу колегам!
- Постановка проблеми, продумування цілі та структури анкети, а також – надані матеріали, як дають можливість продовжувати засвоювати. Найбільше сподобалося те, що ми маємо розуміти ресурси анкети, вихід на встановлення зв’язків, чинників, механізмів Хочу поділитися своїм відкриттям. Мені здавалося, що це має бути змістом питань, а виявилося, що це – результат обробки анкет.


