На міжнародній науково-практичній конференції «Освіта в часи кризи: інновації, стійкість та український досвід», що відбулася 3 жовтня 2025 року в Українському державному університеті імені Михайла Драгоманова, Оксана Онопрієнко, завідувачка відділу початкової освіти імені О. Я. Савченко Інституту педагогіки НАПН України, представила доповідь «Управління навчально-пізнавальною діяльністю учнів початкової школи: від принципів до щоденної практики». Під час виступу дослідниця наголосила, що сучасний освітній процес виходить за межі передачі знань і перетворюється на простір розвитку особистості. «Учитель сьогодні — не лише той, хто подає і пояснює навчальну інформацію, а менеджер пізнання. Його завдання — не просто навчити, а створити умови, у яких дитина хоче й уміє вчитися», — підкреслила Оксана Онопрієнко.
У доповіді було представлено ключові принципи педагогічного управління, а також п’ять рівнів управління: від мотиваційного до оцінювально-рефлексивного. Вони утворюють систему, що допомагає вчителю керувати пізнавальними процесами учнів і підтримувати їхню самостійність. Наприкінці виступу зазначено, що ефективне управління навчальною діяльністю стає стратегічним напрямом розвитку початкової освіти в Україні, адже воно поєднує нормативну базу, методичні рішення та живу педагогічну практику, орієнтовану на дитину та її освітні потреби.

