В умовах посилення автономії закладів освіти та забезпечення їх конкурентоспроможності зростає увага колективів освітніх установ до проблеми створення надійного і валідного інструментарію для проведення різноманітних досліджень у сфері освіти. 17 квітня 2025 року розпочато другий потік навчання науково-педагогічних працівників у форматі тренінгу на тему «ЗАСТОСУВАННЯ МЕТОДУ АНКЕТУВАННЯ ДЛЯ ВИМІРЮВАННЯ ЯКОСТІ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ». Тренінг організовано на запрошення Навчально-наукового центру розвитку персоналу та лідерства Київського столичного університету імені Бориса Грінченка у межах реалізації програми підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників. https://kubg.edu.ua/prouniversitet/news/events/sogodni/icalrepeat.detail/2025/04/17/1219/369/doslidnytskyi-modul-treninh-zastosuvannia-metodu-anketuvannia-dlia-vymiriuvannia-iakosti-osvitnikh-posluh.html
Автором програми тренінгу https://kubg.edu.ua/images/stories/Departaments/nnc.rpl/PK_Metod_anketuvannia.pdf та її реалізатором виступила Лукіна Тетяна Олександрівна – доктор наук з державного управління, кандидат педагогічних наук, професор, головний науковий співробітник відділу моніторингу та оцінювання якості загальної середньої освіти Інституту педагогіки НАПН України.



Тренінг спрямований на розвиток професійної компетентності науково-педагогічних працівників щодо застосуванні методу анкетування для вимірювання якості надання освітніх послуг у процесі реалізації ефективного управління якістю освіти в університеті.
Програма тренінгу розрахована на 30 годин. Основними питаннями, які розглядалися під час заняття були:
- виокремлення та формулювання освітньої проблеми, мети та завдань дослідження якості освітніх послуг;
- створення різних видів запитань анкети, зокрема інструментів для вимірювання та оцінювання результатів професійної (викладацької) діяльності науково-педагогічних працівників;
- ознайомлення з основами шкалювання, особливостями застосування різних шкал;
- типові помилки при проведенні анкетування, дефекти анкет та інші аспекти.
Тренінг відбувався у форматі жвавої дискусії. Особливий інтерес викликали завдання визначення освітньої проблеми та формулювання відповідної мети опитування, експертного оцінювання якісних характеристик запропонованих для проведення аналізу анкет учасникам тренінгу, а також проблема вибору оптимального формату запитань анкет.Учасники першого етапу тренінгу мали можливість ознайомитися з різними підходами до вирішення проблеми оцінювання якості освітніх послуг у закладі освіти, поділитися власним досвідом та труднощами при складанні анкет для оцінювання ефективності результатів професійної діяльності викладача.


