30 жовтня 2025 року вчені відділу інновацій та стратегій розвитку освіти Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України спільно зі школами-партнерами, Гімназією № 178 м. Києва, Комунальним закладом «Харківський науковий ліцей-інтернат “Обдарованість” Харківської обласної ради», Ліцеєм № 136 Дніпровського району м. Києва, Пирятинським ліцеєм № 4 Пирятинської міської ради Полтавської області, Технічним ліцеєм НТУ України «КПІ» м. Києва організували і провели Всеукраїнську науково-практичну конференцію «Теорія і практика підготовки педагогічних працівників до прогнозування і проєктування варіативного складника освітньої програми закладу загальної середньої освіти» (до 100-річчя Інституту педагогіки НАПН України).
У заході, який проведено в дистанційному форматі за допомогою платформи Google Meet, узяло участь більше 90 освітян і науковців із міста Києва, Київської, Полтавської (м. Пирятин), Харківської (м. Харків областей нашої держави.
З вітальним словом до учасників конференції звернулася завідувач відділу Світлана Трубачева. Перед учасниками всеукраїнської науково-практичної конференції виступили: головний науковий співробітник відділу інновацій та стратегій розвитку освіти Інституту педагогіки НАПН України, доктор педагогічних наук Тетяна Алєксєєнко (доповідь «Актуальні питання варіативного складника як ресурсу подолання освітніх втрат у базовій середній освіті»), завідувач відділу інновацій та стратегій розвитку освіти Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук Світлана Трубачева (доповідь «Проєктні технології допрофільного навчання у варіативному компоненті змісту освіти») та інші вчені.
Цікавими і змістовними були доповіді педагогічних працівників, які взяли участь у роботі конференції, а саме: заступника директора ліцею № 136 Дніпровського району м. Києва Олени Павловської (доповідь «Конструювання педагогічними працівниками ліцею № 136 Дніпровського району м. Києва освітньої програми закладу: досвід розроблення і впровадження спеціального курсу для 5-12 класів «Абетка професійного самовизначення»), заступника директора гімназії № 178 м. Києва Світлани Пікузи (доповідь «Проєктування варіативного складника освітньої програми сучасного закладу загальної середньої освіти: завдання, проблеми, перспективи»), директора комунального закладу «Харківський науковий ліцей-інтернат “Обдарованість” Харківської обласної ради» Валерія Поливанного (доповідь «Освітня програма наукового ліцею: особливості використання варіативної складової»), директора Пирятинського ліцею № 4 Пирятинської міської ради Полтавської області Лариси Шкурупій (доповідь «Проєктування варіативного складника освітньої програми закладу в умовах переходу до академічного ліцею») та ін.
Учасники наукового заходу відзначили актуальність теми всеукраїнської науково-практичної конференції, ґрунтовність і різноплановість доповідей, проголошених на пленарному засіданні.






