Зустріч із польськими вчителями української мови: діалог про культуру мовлення

10 червня 2025 року відбулася тепла й цікава зустріч із польськими вчителями, які викладають українську мову в освітніх закладах Польщі. Цей захід став справжнім містком співпраці, культурного обміну та професійного зростання.

Доктор педагогічних наук, професор, завідувачка відділу української мови та літератури Олена Горошкіна у виступі наголосила, що проблема формування культури мовлення учнів в умовах масової міграції набуває особливої ваги, адже сотні тисяч дітей опинилися за межами України, зокрема в Польщі. Українці безмежно вдячні польським учителям, які не просто прийняли дітей у школи, а допомагають зберегти мовну ідентичність, дають змогу навчатися рідної мови. Завдання українських лінгводидактів – підтримувати ці процеси, допомагати польським колегам формувати в учнів культуру мовлення через мовне середовище, власний приклад. Олена Горошкіна прочитала мінілекцію про культуру усного й писемного мовлення.

Доктор педагогічних наук, професор, завідувачка відділу навчання мов національних меншин і зарубіжної літератури Наталія Богданець-Білоскаленко презентувала методичні розробки та навчальні матеріали, акцентувавши увагу на соціокультурному компоненті, що передбачає ознайомлення учнів із цікавими відомостями про Україну, її історію, традиції, видатних діячів культури та мистецтва. У своїй презентації Наталія Богданець-Білоскаленко підкреслила важливість формування національної ідентичності учнів через зміст мовного навчання, а також продемонструвала практичні приклади інтеграції соціокультурного контексту в уроки української мови та літератури.

Під час заходу обговорили питання розвитку мовленнєвої культури учнів, особливості навчання української мови в польськомовному середовищі, а також роль мови у збереженні ідентичності.

Наші польські колеги поділилися викликами й досягненнями у викладанні української мови, а також висловили глибоку повагу до культури, історії та сили українського слова.

Ця зустріч стала ще одним кроком до розбудови спільного європейського освітнього простору, де мова — не бар’єр, а засіб порозуміння.

Віримо, що попереду — нові проєкти, нові зустрічі й нові історії дружби через мову.