I.Формула спеціальності:
Галузь педагогічної науки, що досліджує теоретичні та методичні основи формування змісту, визначення завдань і методів навчання хімії, організацію процесу навчання хімії в середній і вищій школі. Напрями досліджень із цієї спеціальності визначаються класифікаційними ознаками. Їх наявність в об’єкті та предметі дисертаційного дослідження є обов’язковою умовою для цієї спеціальності.
- за рівнем організації педагогічного процесу: шкільна освіта, позашкільна освіта, професійно-технічна освіта, вища освіта;
- за об’єктами педагогічного впливу: учні, майбутні педагоги;
- за структурною складовою педагогічної науки: часткова дидактика;
- за галузевою складовою педагогічної науки: (за галузями підготовки спеціалістів): предметна педагогічна освіта: навчання хімії;
- за характером досліджень: прикладні;
- за психофізичним станом суб’єктів освіти: суб’єкти освіти в нормі; суб’єкти освіти з особливими потребами.
II. Напрями досліджень:
- Розвиток теорії та методики навчання хімії в Україні і у світі.
- Мета, завдання та методичні засади навчання хімії в сучасних умовах.
- Концептуальні засади реалізації змісту та сучасних підходів до формування хімічних знань учнів і студентів.
- Педагогічна взаємодія об’єктів і суб’єктів хімічної освіти.
- Принципи організації навчання хімії в середніх і вищих навчальних закладах.
- Модернізація й адаптація форм, методів і засобів навчання хімії.
- Методика компетентнісного навчання хімії (знання, уміння, способи діяльності).
- Розвиток мислення школярів і студентів у процесі навчання хімії.
- Технології вивчення хімії у середній і вищій школі.
- Форми організації навчальної діяльності учнів і студентів у процесі вивчення хімії.
- Методично-організаційні засади реалізації мети та завдань профільного навчання хімії учнів у старшій школі.
- Моніторинг, контроль і оцінювання навчальних досягнень з хімії.
- Методика позакласної роботи з хімії.
- Методика реалізації міжпредметних і внутрішньопредметних зв’язків у процесі навчання хімії.
- Зарубіжний досвід навчання хімії: порівняльний аналіз.
III. Галузь науки, з якої присуджуються наукові ступені:
Педагогічні науки