Автор: Малихін О., Арістова Н., Ліпчевська І.

Бібліографічний опис

Малихін О., Арістова Н., Ліпчевська І. Аналітичні матеріали: дидактичні особливості організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану. Освіта. Інноватика. Практика. 2023. Том 11. № 10. С. 56-62.
https://doi.org/10.31110/2616-650Xvol11i10-008.

Анотація

У контексті повномасштабного вторгнення російської федерації в Україну вітчизняна система освіти загалом і система загальної середньої освіти зокрема зіткнулися з непередбачуваними викликами в організації та здійсненні освітнього процесу. Наявна ситуація в українській системі загальної середньої освіти є унікальною, оскільки освітні (навчальні) втрати учнів, зумовлені зупинками освітнього процесу через пандемію Covid-19 та повномасштабне воєнне вторгнення рф, продовжують накопичуватися. Зважаючи на це, основним завданням, яке постає перед українськими науковцями і практиками, є розроблення специфічних дієвих механізмів організації та здійснення освітнього процесу в українських школах відповідно до зовнішніх непрогнозованих і динамічних деструктивних впливів, зумовлених воєнним станом у країні, а основним завданням функціонування системи загальної середньої освіти є забезпечення дієвого/ефективного освітнього процесу задля мінімізації освітніх (навчальних) втрат учнів. У статті автори аналізують, систематизують й узагальнюють результати досліджень українських і зарубіжних науковців задля визначення особливостей організації освітнього процесу в сучасних школах та окреслення дієвих засобів мінімізації освітніх (навчальних) втрат учнів, спричинених розривами в навчанні через непередбачувані глобальні впливи (пандемія Covid-19, природні катаклізми, війна тощо). Здобуті результати представлено в контексті обґрунтування дидактичних особливостей організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні, а також розроблення загальних рекомендацій щодо оптимізації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти в реаліях сьогодення. А саме, визначено доцільність: (1) адаптації наявних дидактичних моделей освітнього процесу відповідно до сучасних умов; (2) максимального використання потенціалу змішаної/гібридної/гібридно-гнучкої форм організації освітнього процесу в загальноосвітніх закладах задля підвищення його результативності; (3) продовження реформи «Нова українська школа»; (4) урахування досвіду країн Європейського союзу в упровадженні дистанційного та змішаного форматів навчання; застосування можливостей формальної, неформальної та інформальної освіти; (5) максимального залучення всіх учасників освітнього процесу до партнерської взаємодії задля оптимізації навчання.

Переглядів:

Завантажити