У 2021 році в Інституті педагогіки виконувалося 23 наукових дослідження.
НАПРЯМ 1. Філософія освіти. Методологія, теорія, історія освіти і педагогіки | |||
Тема наукового дослідження «Парадигми розвитку та тенденції реформування шкільної освіти в Україні у добу незалежності» | Фундаментальне дослідження. Терміни виконання: 2019-2021 рр. | Проблема дослідження: Реформаційні та контрреволюційні процеси в освіті: інституційна та позаінституційна історія вітчизняної освіти | Науковий керівник: Дічек Н.П., д.пед.н., проф. |
НАПРЯМ 2. Розвиток світової і національних освітніх систем | |||
Тема наукового дослідження «Інноваційні тренди, практики і технології загальної середньої освіти в європейському та північноамериканському регіонах» | Фундаментальне дослідження. Терміни виконання: 2021-2023 рр. | Проблема дослідження: Забезпечення якості освіти і рівного доступу до освіти в освітніх системах світу | Науковий керівник: Локшина О.І., д.пед.н., проф. |
Тема наукового дослідження «Організація освітнього процесу в умовах непрогнозованих впливів (пандемія COVID-19): порівняльний аналіз (Україна – країни ЄС)» | Прикладне дослідження. Терміни виконання: 01.02.2021 р.-31.12.2021 р. | Проблема дослідження: Порівняльні дослідження освіти, педагогіки | Науковий керівник: Арістова Н. О., д.пед.н., проф. |
НАПРЯМ 3. Якість освіти. Інформаційне освітнє середовище | |||
Тема наукового дослідження «Науково-методичне забезпечення внутрішнього контролю та оцінювання якості освіти в закладах загальної середньої освіти» | Прикладне дослідження. Терміни виконання: 2021-2023 рр. | Проблема дослідження: Контроль, діагностики й оцінювання результатів освітньої діяльності | Науковий керівник: Жук Ю.О., д.пед.н., доцент |
Тема наукового дослідження «Організаційно-педагогічні засади проектування освітнього середовища гімназії» | Прикладне дослідження. Терміни виконання: 2019-2021 рр. | Проблема дослідження: Проектування освітньо-розвивальних середовищ | Науковий керівник: Трубачева С.Е., к.пед.н., ст.н.с. |
НАПРЯМ 4. Педагогіка і психологія освітнього процесу | |||
Тема наукового дослідження «Дидактичні засади індивідуалізації навчання у закладах загальної середньої освіти» | Фундаментальне дослідження. Терміни виконання: 2021-2023 рр. | Проблема дослідження: Індивідуалізація і диференціація навчання і виховання | Науковий керівник: Малихін О.В., д.пед.н., проф. |
Тема наукового дослідження «Науково-методичне забезпечення реалізації моделі багатомовної освіти в закладах загальної середньої освіти з навчанням мов корінних народів і національних меншин» | Прикладне дослідження. Терміни виконання: 2021-2023 рр. | Проблема дослідження: Теорії і моделі дидактичних і методичних систем. Дидактичні засади освіти для стійкого розвитку | Науковий керівник: Фідкевич О.Л., к.філол.н. |
Тема наукового дослідження «Методика компетентнісно орієнтованого навчання української мови учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти з навчанням мовами національних меншин» | Прикладне дослідження. Терміни виконання: 2019-2021 рр. | Проблема дослідження: Компетентнісний підхід в освіті. Дидактичні засади, методика і технології формування ключових (загальних і предметних) компетентностей в освітньому процесі | Науковий керівник: Богданець-Білоскаленко Н.І., д.пед.н., проф. |
Тема наукового дослідження «Науково-методичне забезпечення підготовки вчителя до реалізації компетентнісно орієнтованого навчання» | Прикладне дослідження. Терміни виконання: 2019-2021 рр. | Проблема дослідження: Дидактичні засади, методика і технології формування ключових (загальних і предметних) компетентностей в освітньому процесі | Науковий керівник: Доротюк В.І., к.псих.н., ст.н.с. |
Тема наукового дослідження «Технології компетентнісно орієнтованого навчання у початковій школі» | Прикладне дослідження. Терміни виконання: 2020-2022 рр. | Проблема дослідження: Дидактичні засади, методика і технології формування ключових (загальних і предметних) компетентностей в освітньому процесі | Науковий керівник: Онопрієнко О.В., д.пед.н., ст.н.с. |
Тема наукового дослідження «Методика компетентнісно орієнтованого навчання іноземних мов учнів 5–6 класів гімназій» | Прикладне дослідження. Терміни виконання: 2020-2022 рр. | Проблема дослідження: Дидактичні засади, методика і технології формування ключових (загальних і предметних) компетентностей в освітньому процесі | Науковий керівник: Редько В.Г., д.пед.н., доцент |
НАПРЯМ 7. Повна загальна середня освіта. Спеціалізована освіта | |||
Тема наукового дослідження «Теоретико-методичні засади добору й застосування методів навчання української мови учнів гімназії та ліцею» | Прикладне дослідження. Терміни виконання: 2021-2023 рр. | Проблема дослідження: Теорія і методика навчання різних предметів і курсів у початковій школі, гімназії і ліцеї, закладах спеціалізованої освіти | Науковий керівник: Горошкіна О.М., д.пед.н., проф. |
Тема наукового дослідження «Навчально-методичне забезпечення формування читацької грамотності учнів 5–6 класів гімназії у процесі вивчення української літератури» | Прикладне дослідження. Терміни виконання: 2021-2023 рр. | Проблема дослідження: Теорія і методика навчання різних предметів і курсів у початковій школі, гімназії і ліцеї, закладах спеціалізованої освіти | Науковий керівник: Яценко Т.О., д.пед.н., ст.н.с. |
Тема наукового дослідження «Методичні засади і технології інтегрованого навчання історії в гімназії» | Прикладне дослідження. Терміни виконання: 2021-2023 рр. | Проблема дослідження: Теорія і методика навчання різних предметів і курсів у початковій школі, гімназії і ліцеї, закладах спеціалізованої освіти | Науковий керівник: Ремех Т.О., к.пед.н. |
Тема наукового дослідження «Методичні засади реалізації інтегрованого змісту навчання географії та економіки в курсах за вибором у гімназії і ліцеї» | Прикладне дослідження. Терміни виконання: 2021-2023 рр. | Проблема дослідження: Теорія і методика навчання різних предметів і курсів у початковій школі, гімназії і ліцеї, закладах спеціалізованої освіти | Науковий керівник: Назаренко Т.Г., д.пед.н., ст.н.с. |
Тема наукового дослідження «Науково-методичне забезпечення варіативного складника профільної середньої біологічної і хімічної освіти» | Прикладне дослідження. Терміни виконання: 2019-2021 рр. | Проблема дослідження: Теорія і методика навчання різних предметів і курсів у початковій школі, гімназії і ліцеї, закладах спеціалізованої освіти | Науковий керівник: Коршевнюк Т.В., к.пед.н., ст.н.с. |
Тема наукового дослідження «Навчально-методичне забезпечення реалізації фізичного складника змісту природничої галузі базової середньої освіти» | Прикладне дослідження. Терміни виконання: 2021-2023 рр. | Проблема дослідження: Теорія і методика навчання різних предметів і курсів у початковій школі, гімназії і ліцеї, закладах спеціалізованої освіти | Науковий керівник: Сіпій В.В., к.пед.н. |
Тема наукового дослідження «Науково-методичне забезпечення прикладної спрямованості навчання математики в гімназії» | Прикладне дослідження. Терміни виконання: 2021-2023 рр. | Проблема дослідження: Теорія і методика навчання різних предметів і курсів у початковій школі, гімназії і ліцеї, закладах спеціалізованої освіти | Науковий керівник: Бурда М.І., д.пед.н., проф. |
Тема наукового дослідження «Науково-методичне забезпечення прикладної спрямованості навчання інформатики в гімназії» | Прикладне дослідження. Терміни виконання: 2021-2023 рр. | Проблема дослідження: Теорія і методика навчання різних предметів і курсів у початковій школі, гімназії і ліцеї, закладах спеціалізованої освіти | Науковий керівник: Лапінський В.В., к.фіз.-мат.н., доцент |
Тема наукового дослідження «Науково-методичне забезпечення інтеграції змісту природничої освітньої галузі в 5-6 класах» | Прикладне дослідження. Терміни виконання: 2021-2023 рр. | Проблема дослідження: Теорія і методика навчання різних предметів і курсів у початковій школі, гімназії і ліцеї, закладах спеціалізованої освіти | Науковий керівник: Ільченко В.Р., д.пед.н., проф. |
Тема наукового дослідження «Науково-методичне забезпечення реалізації змісту технологічної освіти в гімназії» | Прикладне дослідження. Терміни виконання: 2021-2023 рр. | Проблема дослідження: Теорія і методика навчання різних предметів і курсів у початковій школі, гімназії і ліцеї, закладах спеціалізованої освіти | Науковий керівник: Туташинський В.І., к.пед.н. |
Тема наукового дослідження «Науково-методичні засади створення модельних навчальних програм адаптаційного циклу базової середньої освіти» | Прикладне дослідження. Терміни виконання: 01.02.2021 р.-31.12.2021 р. | Проблема дослідження: Теорія і методика навчання різних предметів і курсів у початковій школі, гімназії і ліцеї, закладах спеціалізованої освіти | Науковий керівник: Засєкіна Т. М., д.пед.н., ст.н.с. |
НАПРЯМ 13. Управління та економіка освіти | |||
Тема наукового дослідження «Державно-громадське управління закладами загальної середньої освіти на засадах партнерської взаємодії» | Фундаментальне дослідження. Терміни виконання: 2021-2023 рр. | Проблема дослідження: Державно-громадське управління закладами загальної середньої освіти на засадах партнерської взаємодії | Науковий керівник: Онаць О.М., к.пед.н., ст.н.с. |