Шевчук Лариса Миколаївна, старший науковий співробітник відділу, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник.
Коло наукових інтересів: диференціація роботи учнів початкової школи з текстами, вивчення української мови у закладах загальної середньої освіти із класами з навчанням мовами корінних народів і національних меншин.
Творчий шлях. Закінчила Барське педагогічне училище (1991 р., спеціальність «викладання у початкових класах загальноосвітньої школи»), Вінницький педагогічний інститут ім. М. Коцюбинського (1996 р., спеціальність «педагогіка та історія педагогіки»), аспірантуру Інституту педагогіки НАПН України (2011 р.), докторантуру Інституту педагогіки НАПН України (2022 р.), курси польської мови (2018 р., 2019 р., рівні А1, А2). Працювала вчителькою початкових класів у закладах загальної середньої освіти Вінницької області, методистом вищої категорії відділу початкової освіти Науково-методичного центру середньої освіти Міністерства освіти і науки України, Інституту інноваційних технологій і змісти освіти Міністерства освіти і наук України. З 2008 р. працює в Інституті педагогіки НАПН України.
У творчому доробку – понад 120 публікацій: параграфів колективних монографій, наукових статей, тез тощо. Результати досліджень оприлюднено під час міжнародних та всеукраїнських науково-практичних конференцій, семінарів та інших заходів.
У 2020, 2022 роках здійснювала рецензування статей, надісланих до редакції журналу «Cognitive Studies | Études cognitives» Інституту славістики Польської академії наук (м. Варшава, журнал включений до бази Sсopus).
Асоційований редактор періодичного наукового видання збірника наукових праць «Проблеми сучасного підручника» (фахове видання України, категорія «Б», м. Київ, Інститут педагогіки НАПН України).
Автор навчальних програм курсів за вибором: навчальної програми курсу за вибором для учнів 1-4 (2-4) класів «Читаємо. Розуміємо. Творимо»; навчальної програми курсу за вибором для розвитку управлінсько-лідерських здібностей молодих школярів й методичних рекомендацій; навчальної програми «Українська мова і літературне читання для закладів загальної середньої освіти з польською мовою навчання. 3-4 клас» (співавтор).
Співавтор підручника «Українська мова. 5 клас» для учнів закладів загальної середньої освіти з навчанням польською мовою.
Автор методичного посібника «Компетентнісний підхід до збагачення в учнів 3-4 класів словникового запасу з української мови в закладах загальної середньої освіти з навчанням мовами національних меншин».
Автор кількох серій навчальних посібників для учнів початкової школи: посібники серії «Читаємо. Розуміємо. Творимо» (для 1 класу – «Мишка-шкряботушка», «Чи добре самому»; для 2 класу – «Дарунки із трьох зернин», «Названий батько», «Чому рипить сніжок», «Бабусині хитрощі»; для 3 класу – «Горішки від білочки», «Велика таємниця», «Чи мудро збудований світ», «Коник-стрибунець»; для 4 класу – «Загублений гаманець», «Знахідка», «Три бажання», «Світлячок» (видавництво АССА)), прописів та тренажера «Навчання грамоти», друкованих зошитів та тренажерів з математики для 1-4 класів; серії видань для підготовки до школи тощо.
Брала активну участь у процесі конкурсного добору підручників для учнів початкової школи: 2019-2020 рр. – Голова Конкурсної комісії «Українська мова і література» з проведення конкурсного добору підручників (крім електронних) для здобувачів повної загальної середньої освіти і педагогічних працівників (3 клас); 2020-2021 рр. – Голова Конкурсної комісії «Українська мова і література» з проведення конкурсного добору підручників (крім електронних) для здобувачів повної загальної середньої освіти і педагогічних працівників (4 клас).
Досвідчений експерт. За період з 2001 р. по 2020 р. здійснила експертизу та рецензування значної кількості підручників, методичних посібників та навчальних посібників для учнів початкових класів.
НагородженаГрамотою Національної академії педагогічних наук України (2017 р.), Грамотою Науково-методичного центру Міністерства освіти і науки України, Подякою товариства «Знання», Київського коледжу Університету сучасних знань (2017 р.), Почесною грамотою Інституту педагогіки НАПН України (2016 р.), Дипломом ІІІ ступеня за перемогу в номінації «За кращий науково-методичний посібник» Конкурсу Національної академії педагогічних наук України на кращі наукові роботи (2012 р.)