23 червня 2021 року відбулась міжнародна конференція «Презентація досягнень експерименту з багатомовної освіти». Вона проходила у змішаному форматі – офлайн у м. Київ та онлайн.
Організатори конференції: Головне управління загальної середньої освіти МОН України спільно із Офісом Верховного комісара ОБСЄ у справах національних меншин.
Мета конференції: презентація досягнень всеукраїнського експерименту з багатомовної освіти, обговорення подальших шляхів щодо масштабування результатів пілотного проєкту та можливостей розвитку багатомовної освіти в Україні.
Учасники конференції: представники Міністерства освіти і науки України й офісу ВКНМ ОСБЄ, Державної служби України з етнополітики та свободи совісті, Кабінету Міністрів України, міжнародні експерти та наукові консультанти Інституту педагогіки НАПН України, методисти ІППО й обласних філій ІМЗО, координатори всеукраїнського експерименту у Запорізькій, Закарпатській, Одеській та Чернівецькій областях, керівники та педагогічні працівники експериментальних закладів дошкільної та загальної середньої освіти з навчанням і вивченням мов національних меншин.
У підготовці та проведенні заходу активну участь взяли науковці Відділу навчання мов національних меншин та зарубіжної літератури Інституту педагогіки НАПН України:
Наталія Богданець-Білоскаленко, доктор педагогічних наук, професор, завідувач і провідний науковий співробітник відділу навчання мов національних меншин та зарубіжної літератури Інституту педагогіки НАПН України;
Олена Фідкевич, кандидат філологічних наук, керівник НДР і провідний науковий співробітник відділу навчання мов національних меншин та зарубіжної літератури Інституту педагогіки НАПН України, науковий консультант експерименту;
Наталія Бакуліна, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу навчання мов національних меншин та зарубіжної літератури Інституту педагогіки НАПН України, науковий консультант експерименту.
Вони представили досвід роботи співробітників відділу з проблем багатомовної освіти, результати теоретичних досліджень і констатувального етапу педагогічного експерименту в рамках чинної теми НДР «Науково-методичне забезпечення реалізації моделі багатомовної освіти в закладах загальної середньої освіти з навчанням мов корінних народів і національних меншин», представили основні положення Концепції та ключові структурні компоненти моделі багатомовної освіти України, визначили пріоритетні напрями подальших досліджень, надали пропозиції щодо практичної реалізації й імплементації здобутків для розвитку багатомовної освіти.
У результаті заходу: презентовано наукові та практичні досягнення, здобуті в ході проведення всеукраїнського експерименту з багатомовної освіти, надано пропозиції щодо актуальних проблем і подальших кроків масштабування результатів пілотного проєкту та можливостей розвитку багатомовної освіти в Україні.