Проблема моніторингу якості освіти багатогранна і надзвичайно актуальна. Особливої ваги моніторинг якості освіти як інформаційна база і потужний інструмент управління закладом освіти набуває у період надзвичайних ситуацій, техногенних і природних катастроф, а також війни.
Тренінги, лекції, дискусії, практичні заняття, спецкурси з питань формування системи моніторингу якості освіти, організації та проведення моніторингового дослідження якості освіти на різних рівня функціонування освітніх систем, в закладах освіти різних рівнів і типів, які проводить головний науковий співробітник відділу моніторингу та оцінювання якості загальної середньої освіти, доктор наук з державного управління, професор Лукіна Тетяна Олександрівна, є популярними серед викладачів і представників сфери публічного управління освітою
6 листопада 2024 року на запрошення Навчально-наукового центру розвитку персоналу та лідерства Київського столичного університету імені Бориса Грінченка для керівних та науково-педагогічних працівників закладу відбулася відкрита гостьова лекція в онлайн-форматі на платформі Zoom на тему «МОНІТОРИНГ ЯК ІНФОРМАЦІЙНА ОСНОВА УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ОСВІТИ В УНІВЕРСИТЕТІ» https://www.facebook.com/nnc.kl.kubg
У ході лекції Тетяна Лукіна поділилася з учасниками своїми напрацюваннями з питань формування системи моніторингу якості освіти в освітньому закладі. Учасники замислилися над тим, що для кожного з них означає словосполучення «моніторинг».
У ході лекції учасники замислилися над питанням про те, як організувати діяльність університету, щоб моніторинг дійсно став потужною інформаційною базою для ухвалення управлінських рішень та розвитку закладу освіти.
Під час заняття лектор надала відповіді на запитання:
- Чому моніторинг якості освіти у закладі освіти часто сприймають негативно, а до результатів ставляться скептично?
- Чого НЕ можна робити при проведенні моніторингу якості освіти та використанні його результатів?
- З чого потрібно почитати процедуру розробки та підготовки моніторингового дослідження якості освіти?
- Як забезпечити якість і надійність інформації, що збирається?
- Як забезпечити максимальну інформативність моніторингу якості освіти? та інші.
Особливу увагу Т.О. Лукіна приділила проблемі уникнення типових помилок під час визначення освітніх проблем в університеті, формулювання мети конкретного моніторингу якості освіти та завдань дослідження, визначення переліку показників та в ході створення необхідних інструментів для збору первинних даних, формування вибірки учасників дослідження та математичного опрацювання первинних даних та інтерпретації результатів дослідження.
Тематика лекції викликала значний інтерес, а педагогічна майстерність лектора схвалення учасниками заходу. Слухачі отримали відповіді на свої запитання та професійні поради щодо удосконалення практики роботи.