16 березня 2023 в м. Києві на базі загальноосвітньої школи I-III ступенів № 42 Дніпровського району м. Києва, насправді надзвичайної школи майбутнього, введеної в експлуатацію після реконструкції у 2021 році, відбулася партнерська професійна управлінська зустріч представників Асоціації керівників шкіл країни (АКШУ) – керівників шкіл м. Черкаси (голова Черкаського осередку АКШУ Тетяна Скорик) і керівників шкіл м. Києва ( голова АКШК, віцепрезидент АКШУ Тетяна Федунова), значна частина яких є експериментальними закладами і партнерами НАПН України та Інституту педагогіки НАПН України, зокрема.
За висловом Тетяни Федунової, це – натхненна зустріч про майбутнє освіти і України, якій не можуть завадити ні війна, ні відстань.
Свідченням важливості професійного спілкування і обміну кращими практиками державно-громадського управління закладами і установами освіти на засадах партнерської взаємодії, і управління освітнім процесом у нових умовах особливо, стала активна участь у ініційованій АКШУ зустрічі: директора департаменту освіти і науки м. Києва Олени Фіданян, її першого заступника Вікторії Челомбітько, начальника Дніпровського управління освіти Наталії Іваніної та працівників районного управління освіти, представників районних осередків АКШК, керівників шкіл м. Києва: Алевтини Багінської, Олександра Ковальчука, Володимира Меьниченка, Лариси Перемийбіди, Нелі Устич, Вероніки Нідзієвої, Інни Гонтар та представників Черкас: заступника міського голови Черкаської міської ради Анастасії Чубіної, начальника департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради Богдана Бєлова, начальника управління освіти Надії Євчак, її заступника Ірини Тетьори, головного спеціаліста Інни Зубової, голови президії профспілки м. Черкаси Ганни Федоренко і 22 директорів шкіл.
Інститут педагогіки НАПН України представляла Олена Онаць, Президент АКШУ, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, завідувачка відділу економіки та управління ЗСО, яка представила учасникам зустрічі найвагоміші напрями діяльності і досягнення Інституту педагогіки НАПН України, зокрема про плідну співпрацю Інституту педагогіки і АКШУ за останні п’ять років та результати спільної діяльності науковців відділу із закладами освіти в науковому дослідженні за темою: «Державно-громадське управління закладами загальної середньої освіти на засадах партнерської взаємодії».
Не зважаючи на реалії воєнного часу, керівники закладів освіти міцно тримають освітянський стрій 24/7 спільно з представниками влади, органів управління освітою, профспілок й інших представників громадськості та приватних структур, обмірковують втілення в практику діяльності закладів загальної середньої освіти нових ефективних форм, методів і прийомів, технологій, проєктів розвитку державно-громадське управління закладами освіти на засадах партнерства і людиноцентризму з метою напрацювання нових практик управління освітнім процесом в умовах воєнного стану та подолання викликів повоєнної відбудови України.
Особливо змушують замислитися, надихають і спонукають до активних професійних дій кожного керівника питання розвитку управління освітнім процесом в умовах трансформацій в системі освіти і зараз, і в умовах повоєнного відновлення держави:
- представлення усіх напрямів діяльності і надзвичайно цікава екскурсія, проведена директором школи № 42 Юрієм Дубовецьким, талановитим і творчим керівником;
- презентована Оленою Фіданян програма розвитку і розбудови освіти столиці, яка, зокрема зазначила: «Ми не чекаємо, а працюємо на перемогу і знаємо, що будемо робити завтра. Усі необхідні матеріали є на сайті ДОН м. Києва та закладів освіти».
- презентовані директором гімназії № 34 «Либідь» Алевтиною Багінською та директором НВК № 240 Інною Гонтар «родзинки» – авторські моделі організації освітнього процесу в умовах війни. Варто зазначити, що кожна школа має свою систему і напрацювання.
Учасники зустрічі виявили зацікавленість «робити разом» з вітчизняними та зарубіжними партнерами, виразили прагнення щодо активізації здійснення подальшої системної партнерської співпраці і взаємодії між закладами освіти, органами управління освітою і науковими установами НАПН України, іншими структурами тощо. Внесли пропозиції щодо доцільності організації постійно-діючих науково-практичних заходів – спільного створення науково-практичної школи управлінських лідерів середньої освіти.