Забезпечення професійного розвитку державних службовців у сфері освіти

Проблема якості освіти складна і багатогранна. Велику роль у забезпеченні якості освіти відіграє проблема професіоналізму та професійної компетентності представників органів державного управління освітою, зокрема з питань вимірювання та управління якістю освіти та освітньої діяльності.

Традиційно працівники відділу моніторингу та оцінювання якості загальної середньої освіти Інституту педагогіки НАПН активно долучаються до різноманітних заходів щодо розвитку професійної компетентності та практичних навичок педагогічних працівників та публічних службовців у сфері освіти, особливо в умовах воєнного стану.

У межах співробітництва з ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України Лукіна Тетяна Олександрівна — головний науковий співробітник відділу моніторингу та оцінювання якості загальної середньої освіти Інституту педагогіки НАПН України, доктор наук з державного управління, професор взяла участь у проведенні серії навчальних занять для  державних службовців, посади яких віднесено до категорій посад «В за професійною (сертифікатною) програмою підвищення кваліфікації «Професійний розвиток державного службовця з питань управління у сфері освіти».

Лукіна Т.О. 24 та 31 жовтня 2023 року прочитала лекції та провела практичні заняття на теми: «Роль державної служби у забезпеченні якості освіти»; «Культура ділового спілкування в професійній діяльності публічних службовців»; «Виклики та перспективи державного управління освітою» та «Кризовий менеджмент для підвищення ефективності професійної діяльності державних службовців у сфері освіти».

Під час занять слухачі активно обговорювали роль та значення державної служби у створенні умов для забезпечення та підвищенні якості освіти, аналізували проблемні ситуації, виклики та перспективи розвитку державного управління в світі та в Україні. Жваву дискусію викликали питання, що пов’язані із запровадженням принципів і технологій кризового менеджменту у сфері освіти та державного управління освітою. Слухачі характеризували наявні кризові ситуації,  визначали процеси і фактори, що їх породжують, аналізували можливі наслідки. Великий інтерес викликала тема формування культури ділового спілкування державних службовців.

Здобувачі висловили своє задоволення змістом та методикою проведення навчальних занять, підкреслили високий професіоналізм лектора. Серед відгуків щодо занять часто звучали:

«Дякую, було дуже цікаво».
«Дякую за надзвичайно цікаву і корисну інформацію».
«Дуже цікаво та корисно. Дякую».
«Дякуємо за цікаву і актуальну інформацію».
«Цитати супер».
«Дякую. Використаємо матеріал для підняття рівня освіти».