Як вчителі можуть підтримати дітей-переселенців: навчання з емпатією

Завершився міжнародний проєкт «Підтримка вчителів, які навчають учнів з досвідом міграції̈». У проєкті брали участь педагоги Польщі, України та Швеції̈. Учасниками проєкту з українського боку за два роки війни були понад 100 вчителів і 400 учнів із Дніпропетровської̈, Донецької̈, Житомирської̈, Запорізької̈, Київської, Кіровоградської̈, Луганської̈, Миколаївської, Одеської̈, Харківської̈, Херсонської̈, Чернігівської̈ областей̆ та Автономної̈ Республіки Крим.

Експертами проєкту виступали вчені Інституту педагогіки НАПН України Олена Пометун та Галина Сєрова. Організацію діяльності вчителів та їх підтримку здійснювала координаторка проєкту Олена Зарічна – заступник директора загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 24 м. Тернопіль.

Значна увага до групи дітей-переселенців сьогодні зафіксована в низці освітніх документів, особливо у зв’язку із положеннями травмо-інформованої педагогіки. Тому важливим результатом проєкту є методичний посібник із проведення спеціальних тренінгових занять для дітей із сімей внутрішньо переміщених осіб, підготовлений на основі дворічного досвіду проведення таких занять науковцями Інституту педагогіки Оленою Пометун і Галиною Сєровою.

Цей посібник зможе допомогти зацікавленим педагогам і психологам підвищити свій професійний рівень шляхом опанування пропонованої методики тренінгових занять на основі поданої у книзі інформації.

У посібнику ґрунтовно описано цикл із 10 тренінгових занять для дітей 11–14 років. Насамперед такі заняття будуть корисними для учнів із сімей внутрішньо переміщених осіб; дітей, які у війну змінили заклад освіти, повернулись із-за кордону тощо. Вміщені у посібнику заняття будуть ефективними й для українських дітей, які перебувають під час війни в Україні під впливом стресових чинників. Посібник розміщено на освітній платформі: https://osvita.ua/school/method/93536/