Експериментальний інтегрований курс «Природничі науки»
Відповідно до програми проведення експерименту (наказ МОН № 863 від 03.08.2018 року) заплановано поетапне розроблення необхідного навчально-методичного забезпечення (підручники й навчальні посібники для учнів; методичні посібники для вчителів, електронні освітні ресурси тощо) експериментального інтегрованого курсу «Природничі науки». Пропонуємо ознайомитися з робочими матеріалами, підготовлені:
- авторським колективом співробітників Інституту педагогіки під керівництвом Засєкіної Т.М. для пілотних закладів загальної середньої освіти.
- авторським колективом співробітників Інституту педагогіки під керівництвом Ільченко В. Р.
Автори будуть вдячні за апробацію матеріалів, конструктивну критику, корегування, поради тощо. Пропозиції, коректури, матеріали з використання методик інтегрованого навчання просимо надсилати авторам для узагальнення і врахування у роботі.
Матеріали цікаві, але цей розділ сайту я би назвала “Експериментальні матеріали”. І розділила би на різні сторінки. А замість коментарів – запропонувала би надсилати побажання авторам на їхню електронну адресу.
Дякуємо за позитивну оцінку наших експериментальних матеріалів!
Апробація інтегрованого курсу «Природознавство» для учнів 11 класу здійснювалася на базі Комунального закладу «Дніпровська середня загальноосвітня багатопрофільна школа І-ІІІ ступенів» та семи шкіл нашого району.
Хочу зауважити, що підручник «Природознавство» для учнів 11 класу має широкий діапазон міжпредметних зв’язків і можливостей їх практичного застосування. Даний підручник покликаний допомагати школярам не лише у засвоєнні знань і володінні інформацією, а й в набутті навичок інтеграції, систематизації і самоконтролю, удосконаленні їх дослідницьких умінь і формуванні креативного мислення, нових пізнавальних цінностей, які є основою інтелектуального росту учня та формування його творчої особистості.
Зміст підручника з природознавства містить достатню кількість варіативного матеріалу для проведення різних форм роботи: самостійної, групової та індивідуальної, що свідчить про його багатофункціональну роль.
Отже, за результатами апробації можу зробити висновок, що навчання учнів старшої школи за інтегрованим курсом «Природознавство» дало вагомі результати у формуванні системи цілісних знань старшокласників, як провідної умови їх розуміння, наукової картини світу та образу світу як орієнтиру, здатного формувати і саму людину, що спроможна зберігати себе і суспільство, забезпечити сталий його розвиток сьогодні і майбутнім поколінням.