Діяльнісний підхід у початковій освіті в реаліях сьогодення: виклики та перспективи освітньої реформи

7 травня 2024 року відбулася надзвичайно важлива конференція «Діяльнісний підхід у початковій освіті в реаліях сьогодення: виклики та перспективи освітньої реформи», організована Черкаським національним університетом імені Богдана Хмельницького. Широка палітра виступів різнобічно розкрила актуальну проблему реалізації навчального процесу в початковій школі у нинішніх умовах її функціонування.

На заході ключові доповіді представили науковці НАПН України: «Діяльнісний підхід як передумова досягнення обов’язкових та очікуваних результатів навчання молодших школярів» від О.В. Онопрієнко, завідувачки відділу початкової освіти імені О.Я. Савченко Інституту педагогіки, в якому було розкрито сутнісні ознаки діяльнісного підходу, нормативні та дидактико-методичні підстави його реалізації, потенціал для досягнення результатів навчання; «Особливості навчання математики у початковій школі за Концепцією НУШ» від С.О. Скворцової, що був присвячений специфіці навчання математики в умовах Нової української школи з акцентом на методиках і засобах формування математичної компетентності молодших школярів засобами діяльнісного підходу. На конференції були також розкриті питання «Сучасні теоретичні концепції та реалізація діяльнісного підходу в освіті: аналіз трендів та практичних аспектів» (Т.А. Бевз); «Діяльнісний підхід у процесі формування основ природничої та громадянської компетентностей молодших школярів засобами картографічних навчальних посібників» (Т.М. Васютіна); «Методи кооперативного навчання як інструменти реалізації діяльнісного підходу в початковій школі» (Л.Н. Добровольська); «Діяльнісний підхід у початковій освіті: навчання на основі запитів» (Н.М. Степанова); «Навчання через діяльність: підготовка майбутніх учителів початкової школи до впровадження освітніх інновацій» (Т.С. Зорочкіна) та інші. Захід став  майданчиком для обміну досвідом, обговорення успішних практик та викликів, пов’язаних з імплементацією діяльнісного підходу в початковій освіті. Він об’єднав педагогів, науковців, експертів та представників освітніх організацій для розвитку якісної початкової освіти в Україні.