Самооцінювання діяльності закладу освіти: плануємо і проводимо моніторинг якості освіти у закладі: вебінар для директорів та вчителів Київщини

Відділ моніторингу та оцінювання якості загальної середньої освіти Інституту педагогіки НАПН України продовжує серію вебінарів, що започатковані спільно з Управлінням Державної служби якості освіти у Київській області в межах реалізації програми підвищення професійної компететності керівників закладів загальної середньої освіти Київщини з проблеми «Самооцінювання закладу загальної середньої освіти як інструмент підвищення якості освіти».

20 липня 2022 року відбувся третій вебінар на тему:  «Самооцінювання діяльності закладу освіти: плануємо і проводимо моніторинг якості освіти у закладі».

Поняття моніторингу якості освіти міцно увійшло до лексикону освітян. Діяльність із запровадження у кожному закладі освіти системи моніторингу якості освіти стала загальнопоширеною практикою. Педагоги масово проводять різноманітні моніторингові дослідження, звітують про результати успішності та якість викладацької діяльності.  Але питання про те, наскільки ці дослідження є ефективними, наскільки вони відповідають канонам такої діяльності, – залишається відкритим.

Спікер вебінару: Тетяна Лукіна – доктор наук з державного управління, професор, головний науковий співробітник відділу моніторингу та оцінювання якості загальної середньої освіти Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України.

Модератор заходу: Лілія Кревська  – начальник управління Державної служби якості освіти у Київській області.

У заході взяли участь понад 60 директорів закладів загальної середньої освіти та їх заступників.

Учасники заходу обговорили теоретичні та практичні питання технології організації та проведення моніторингових досліджень якості освіти у закладі, зокрема:  визначення мети дослідження, дотримання послідовності всіх процедур, вибору методів математичної обробки результатів, основних правил і особливостей  інтерпретації отриманих результатів аналізу даних. Особливу увагу було приділено основоположним моментам моніторингу якості освіти  –визначенню освітньої проблеми та формулювання мети як основи моніторингового дослідження.

У ході жвавої дискусії слухачі мали можливість отримати відповіді на хвилюючі їх питання щодо вибору методів математичного опрацювання результатів, визначення об’єктів і виду моніторингу, можливості та не/доцільності поєднання моніторингу з адміністративним контролем, умов запровадження моніторингу якості освіти у закладі освіти та багато інших.

Учасники вебінару отримали необхідні методичні матеріали. 

Здобувачі висловили своє задоволення змістом та методикою проведення вебінару, підкреслили високий професіоналізм лектора. Відео-записи вебінарів будуть розміщені на YouTube каналі Управління Державної служби якості освіти у Київській області. Перший у даній серії вебінарів, що відбувся 6 липня цього року, на тему «Самооцінювання закладу загальної середньої освіти як інструмент підвищення якості освіти: практика та перспективи»