22 листопада 2021 року в онлайн форматі відбулось чергове засідання Ради представників громадських об’єднань корінних народів, національних меншин України.
Для участі у черговому засіданні Ради були запрошені:
Рогова В. Б., заступниця Міністра освіти і науки України, Кононенко Ю. Г. і Харченко С. Й. – представники Міністерства освіти і науки України, Пилипенко Т. І., представниця Інституту модернізації змісту освіти, Богдан О. В., голова Державної служби України з етнополітики та свободи совісті, Лубінець Д. В., голова Комітету Верховної Ради України з питань прав людини, деокупації та реінтеграції тимчасово окупованих територій у Донецькій, Луганській областях та Автономної Республіки Крим, міста Севастополя, національних меншин і міжнаціональних відносин, Мещанінова М., співробітниця юридичного підрозділу моніторингової місії ООН з прав людини в Україні, Кондур З. А., представниця офісу Ради Європи в Україні, молодша наукова співробітниця відділу навчання мов національних меншин та зарубіжної літератури Інституту педагогіки НАПН України, Комарова Л.О., Сангарієва Т.З., Решетніков Є .Ю. – експерти Ради.
Засідання Ради відбувалось під головуванням Коваленко Л.Ф., голови Ради представників громадських об’єднань корінних народів, національних меншин України при МОН України.
У засіданні взяли учать 23 члена Ради – представники громадських об’єднань корінних народів і національних меншин України.
Під час засідання свої доповіді представили:
Божеску А. В., заступниця голови Ради, «Обговорення законопроєкту «Про національні меншини (спільноти)» щодо освіти національних меншин. Мовні питання»;
Пилипенко Т. І., представниця ІМЗО, «Про навчально-методичне забезпечення освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти з навчанням і вивченням мов і літератур корінних народів і національних меншин на 2021-2022 рр.»;
Бакуліна Н. В., кандидатка педагогічних наук, старша наукова співробітниця відділу навчання мов національних меншин та зарубіжної літератури Інституту педагогіки НАПН України, заступниця голови Ради «Підвищення кваліфікації освітян у закладах загальної середньої освіти України з етнокультурним компонентом».
Також у процесі засідання відбулось обговорення актуальних проблем у галузі освіти корінних народів і національних меншин України, зокрема дотримання прав людини з огляду на чинну законодавчу базу в сфері освіти й етнополітики, стратегічні питання розвитку мовно-літературної, зокрема багатомовної освіти, навчально-методичного забезпечення освітнього процесу в ЗЗСО України з навчанням і вивченням мов і літератур корінних народів і національних спільнот, можливі механізми організації підвищення кваліфікації педагогічних працівників, які викладають або навчають мовами корінних народів і національних меншин України, шляхи співпраці між урядовими, науковими та громадськими освітніми організаціями та міжнародними партнерами за для вирішення та задоволення нагальних освітніх потреб національних громад.
Упродовж зустрічі було висловлено слушні пропозиції щодо подальших кроків урегулювання актуальних питань освіти корінних народів і національних меншин України. Пропозиції подано до розгляду та подальшого впровадження.