Огляд найпопулярніших програмних продуктів: Bing chat, Google Bard, Ernier bot та інших, формування навичок роботи з технологіями ШІ у ракурсі створення завдань-аналогів PISA були у фокусі уваги тренерів програми підвищення кваліфікації для вчителів природничо-наукового циклу і математики «Європейська якість навчання для кращої успішності учнів» у межах модуля Жана Моне Валентина Рогози, Владислава Пелеха, Людмили Калініної, Петра Британського і слухачів програми.
В оглядовій лекції були розглянуті питання феномену створення і функціонування «штучного інтелекту» (ШІ). Учасники ознайомилися з ретроспективою розвитку ШІ та його сучасним технологічним станом, оцінили переваги та ризики для людства. В процесі обговорення оцінили перспективи розвитку ШІ та розглянули найпопулярніші і менш відомі й популярні програмні продукти на основі технології ШІ.
Співпраця тренерів і слухачів Програми проходила в активний дискусії. Андрій Озарчук поділився своїм досвідом використання продуктів ШІ в освітній діяльності та торкнувся важливих аспектів етики спілкування з ШІ і можливості його навчання шляхом уточнення ролі і коригування запитань до віртуального помічника.
Експертну оцінку авторських завдань для розвитку природничо-наукової компетентності учнів у форматі PISA зробив Олександр Козленко – начальник відділу змісту оцінювання навчальних компетентностей Українського центру оцінювання якості освіти (УЦОЯО), експерт міжнародної робочої групи експертів PISA 2025 Peripheral Science Expert Group (PSEG).