Всеукраїнський науково-методичний семінар «Теорія і практика проєктування і прогнозування класними керівниками і педагогами-організаторами варіативного складника освітньої програми гімназії/ліцею в умовах війни»

29 червня 2023 року вчені відділу інновацій та стратегій розвитку освіти Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України та вчені відділу інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» організували і провели Всеукраїнський науково-методичний семінар «Теорія і практика проєктування і прогнозування класними керівниками і педагогами-організаторами варіативного складника освітньої програми гімназії/ліцею в умовах війни». У заході, який проведено в дистанційному режимі на платформі Google Meet, узяло участь більше 35 освітян і науковців із міста Києва, Донецької (с. Білокузьминівка Костянтинівського р-ну), Дніпропетровської (Синельниківський р-н), Запорізької (м. Запоріжжя), Київської (м. Біла Церква), Полтавської (м. Пирятин), Тернопільської (м. Чортків), Харківської (м. Харків), Черкаської (м. Черкаси) областей нашої держави.

З теплим вітальним словом до учасників Всеукраїнського науково-методичного семінару звернулася докторка педагогічних наук, заступниця директора Інституту педагогіки НАПН України з науково-експериментальної роботи Тетяна Засєкіна, яка розповіла про сучасні тенденції розвитку змісту повної загальної середньої освіти.

Перед учасниками семінару виступила завідувачка відділу інновацій та стратегій розвитку освіти Інституту педагогіки НАПН України, кандидатка педагогічних наук Світлана Трубачева (доповідь «Критерії відбору варіативного компоненту змісту освіти в умовах воєнного стану»), учені Інституту педагогіки НАПН України, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти». Цікавими і змістовними були доповіді педагогічних працівників, які взяли участь у роботі семінару, а саме: директорки Пирятинського ліцею № 4 м. Пирятина Полтавської області Лариси Шкурупій (доповідь «Конструювання варіативного складника освітньої програми Пирятинського ліцею № 4 Пирятинської міської ради Полтавської області: досвід, досягнення, перспективи»), директорки Ліцею “Білоцерківський колегіум” Білоцерківської міської ради Київської області Галини Склярової (доповідь «Особливості роботи закладу освіти в умовах воєнного стану»), директора Комунального закладу «Харківський науковий ліцей-інтернат “Обдарованість”» Харківської обласної ради Валерія Поливанного (доповідь «Реалізація варіативного складника освітньої програми в умовах наукового ліцею»), заступниці директора з науково-методичної роботи гімназії № 178 м. Києва Оксани Сідамонідзе (доповідь «Варіативний компонент змісту шкільної історичної освіти: погляд учителя»), заступниці директора з навчально-виховної роботи гімназії № 136 м. Києва О.В. Павловська (доповідь «Програма курсу «Абетка професійної грамотності» як крок до профільного навчання учнів у контексті конструювання варіативного складника освітньої програми гімназії») та ін.

Актуальність проблеми розроблення варіативного складника освітньої програми закладу загальної середньої освіти спонукала учасників науково-методичного заходу розробити практичні рекомендації, в яких узагальнені його підсумки. Відділом інновацій та стратегій розвитку освіти Інститут педагогіки НАПН України планується оформити збірник тез доповідей всеукраїнського семінару.